کشورهای امن دنیا برای سرمایه‌گذاری در سال 2018

کشورهای امن دنیا برای سرمایه‌گذاری در سال 2018
کشورهای امن دنیا برای سرمایه‌گذاری در سال 2018
کشورهای امن دنیا برای سرمایه‌گذاری در سال 2018
سرمایه‌گذاری مالی یکی از دغدغه‌های اصلی انسان‌ها در طول تاریخ بوده است، اما همیشه این سوال وجود داشته که بهترین راه برای حفاظت از سرمایه چیست؟ شاید بتوان یک راه‌حل کلی ارائه کرد؛ انجام یا انتقال سرمایه به مناطق امن. شاید ریسک سرمایه‌گذاری در کشوری غیر از موطن شما بالا و تا حدودی خطرناک باشد، اما چنانچه بدانید در کدام نقطه قصد سرمایه‌گذاری دارید، ترس و خطر تا حدود زیادی از بین می‌رود و خیالتان بیش از پیش راحت می‌شود. در همین راستا اگر واقعا قصد دارید سرمایه خودتان را محفوظ نگه دارید به این 10 کشور برتر سال 2018 در زمینه امن بودن برای سرمایه‌گذاری فکر کنید.
کانادا
 قرار گرفتن کانادا در رده اول امن‌ترین کشورهای جهان به خاطر حجم عظیم نقدینگی، اقتصاد پویا، سودآوری تجاری، نظام بانکی نیرومند و نبود اختلاس و فساد مالی است. نظام بانکی این کشور با وجود تمام مشکلات اقتصادی چند سال گذشته خم به ابرو نیاورده و بدون مشکلات جدی به کار خودش ادامه داده است. اقتصاد کانادا در سال گذشته بیش از 3 درصد رشد داشته و امسال هم انتظار رشد 2 درصدی را می‌کشد. درصد پایین بیکاری از دیگر نکات مثبت اقتصاد کانادا عنوان شده است. در حال حاضر درصد بیکاری در کانادا 3/7درصد را نشان می‌دهد که به مراتب از متوسط 20 سال گذشته پایین‌تر است.
نیوزلند
طی 20 سال گذشته مسئولان و مردم نیوزلند موفق شده‌اند اقتصاد کشورشان را از دامداری و کشاورزی وابسته به بریتانیا به اقتصادی صنعتی و مستقل تبدیل کنند. شرایط امن سرمایه‌گذاری باعث شده این کشور قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در آینده را داشته باشد.
هنگ‌کنگ
هنگ‌کنگ یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بنادر دنیا است. سیاست این کشور بسیار با ثبات و دموکراتیک نشان می‌دهد و سیستم باز اقتصادی‌اش در جهان مثال‌زدنی است. در واقع هنگ‌کنگ بهترین کشور آسیایی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.
جمهوری ایرلند 
جمهوری ایرلند بنادر کوچکی دارد، اما این نقطه ضعف را با مجهز کردن سیستم‌های حمل‌و‌نقل و بنادر آبی خود جبران کرده و به یکی از امن‌ترین نقاط دنیا برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. ایرلند همچنین در زمره بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار دارد.
دانمارک
 دانمارک با داشتن یکی از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های مربوط به کشاورزی و سیستم حکومتی دموکراتیک و اقتصاد باز، همیشه یکی از کشورهای جذاب برای سرمایه‌گذاران بویژه در بخش کشاورزی بوده است. این کشور حوزه اسکاندیناوی موفق شده یکی از بزرگ‌ترین حجم سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه تولیدات دارویی در جهان را به خودش اختصاص دهد. دانمارک دارای بزرگ‌ترین صنعت حمل‌ونقل دریایی در جهان است و سرمایه‌های زیادی را در زمینه انرژی‌های تجدیدشونده جلب کرده است.
سنگاپور
 سنگاپور بعد از هنگ‌کنگ دومین کشور برتر آسیایی برای جذب سرمایه‌های خارجی است. سنگاپور بویژه بعد از انجام اصلاحات اقتصادی در 4  دهه اخیر و بازسازی و مدرن کردن زیر ساخت‌ها، به یکی از قطب‌های مطمئن تجارت در دنیا تبدیل شده است. قیمت‌ها در این کشو بسیار باثبات است و تولید ناخالص داخلی‌اش از هر کشور توسعه‌یافته‌تری بیشتر است.
سوئد
کشور صلح‌طلب و آرام سوئد در حوزه کشورهای اسکاندیناوی با داشتن کارخانجات مدرن و سیستم حکومتی کاملا باثبات، مکان ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاران جهان است. این کشور توانسته در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید خودروهای سبز سرمایه‌های خارجی فراوانی به داخل کشور جذب و تزریق کند.
نروژ
نروژ با داشتن نظام اقتصادی هدفمند مانند سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی، یکی از قطب‌های سرمایه‌داری خارجی به حساب می‌آید. سرمایه‌های فراوان خارجی در حوزه نفت و انرژی در نروژ باعث شکوفایی بیش از پیش این کشور کوچک شمال اروپا شده است.
بریتانیا
 بریتانیا به عنوان قطب مالی اروپا و سومین اقتصاد برتر این قاره بعد از آلمان و فرانسه، مکانی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاران بویژه در حوزه ساختمان و خانه‌سازی است.
آمریکا
 آمریکا پویاترین و قدرتمندترین اقتصاد در دنیا را دارد، اما به خاطر رکود مالی و کسری بودجه شدیدی که با آن دست به گریبان است در انتهای فهرست 10 کشور برتر دنیا برای سرمایه‌گذاری قرار دارد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان