گزارش عملکرد گروه «ماجد الفطیم» در سال 2019

گزارش عملکرد گروه «ماجد الفطیم» در سال 2019
گزارش عملکرد گروه «ماجد الفطیم» در سال 2019

 

کماکان موفق در تجارت و حفظ محیط زیست

در روزهایی که برندهای خرد و کلان مانند تمامی مردم درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند و با محدودیت‌های ناشی از شیوع این میهمان ناخوانده دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، شیوه‌های مختلفی برای بقا و ادامه زندگی از سوی برندهای تجاری در نظر گرفته شده است.

برندهای معتبر اقداماتی مانند دورکاری، ایجاد فاصله هوشمند و در بدترین حالت تعدیل نیرو را در نظر گرفته‌اند و برخی دیگر از برندهای ضعیف‌تر به خاطر عدم‌انطباق با شرایط محکوم به مرگ موقت یا حتی فنای کامل شدند.

 در این بین برند «ماجد الفطیم» به‌عنوان غول بزرگ صنعت خرده‌فروشی و املاک و مستغلات در خاورمیانه، مثل همیشه با اقداماتی متفاوت در این دوران، تمایز خودش با بقیه را به رخ کشید؛ آنچه در گزارش منتشر‌شده از سوی این برند در مورد عملکردش در سال 2019، کاملا مشهود است.

در گزارش گروه ماجد الفطیم به نقاط عطفی اشاره شده که از آن جمله می‌توان به تلاش برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی اشاره کرد. این گروه با کاهش استفاده از کربن و افزودنی‌های آبی در سال میلادی گذشته، دین خودش به محیط‌ زیست را ادا کرد و به خاطر درک مخاطرات زیست‌محیطی مورد تحسین قرار گرفت. ذخیره 14میلیون کیلووات انرژی، رشد 36درصدی در زمینه ذخیره نیروی مفید از سال 2016 تا به حال را نشان می‌دهد. ماجد الفطیم افزون بر این اقدامات کلی، بیشتر شعب کارفور در اردن را به آخرین تکنولوژی‌هایش مجهز و یکی از بزرگ‌ترین هایپرمارکت‌هایش را در دوبی افتتاح کرد. همچنین برپایی یک سازه تجاری 29طبقه‌ای سبز، دیگر اقدام جذاب گروه الفطیم در سال 2019 بود.

 

 

تاریخ باشکوه

 ماجد الفطیم شرکت هلدینگ اماراتی است که در زمینه خرده‌فروشی، مدیریت مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها، ارائه خدمات گردشگری و هتلداری، خدمات فراغت و سرگرمی فعالیت می‌کند.

شرکت ماجد الفطیم در سال 1992 از گروه الفطیم تفکیک و توسط ماجد الفطیم به‌عنوان یک شرکت مستقل، تأسیس شد. این غول تجاری در حال حاضر دارای ۱۸ مرکزخرید، ۵۶ هایپرمارکت، 53 سوپرمارکت، 11 هتل، 9 سینما و 45 فروشگاه لباس در 12 کشور در خاورمیانه و شمال آفریقاست.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر دوبی، امارات متحده عربی قرار دارد. از دارایی‌های گروه ماجد الفطیم می‌توان به سیتی‌سنتر میردف، مرکزخرید امارات و سیتی‌سنتر دیره اشاره کرد. ماجد الفطیم یک مالک کسب‌وکار اماراتی و بنیانگذار و مالک و رئیس گروه ماجد الفطیم از شرکت‌های اماراتی در زمینه املاک و مستغلات و خرده‌فروشی است. او که در دوبی زندگی می‌کند به ‌نوشته مجله فوربس، دومین فرد ثروتمند خاورمیانه است.

 وسط دریا در حال قایق‌سواری یا لذت بردن از سرعت بالای جت‌اسکی هستید که هوس یک نوشیدنی یا میان‌وعده به سرتان می‌زند. اگر در دوبی باشید، نیازی نیست به ساحل برگردید، چون در میان دریا می‌توانید به سوپرمارکت بروید! دوبی همیشه می‌خواهد شهر اولین‌ها باشد. به همین دلیل هم این‌بار اولین سوپرمارکت دریایی در این منطقه معرفی شده است.

این شناور که با هدف ارائه‌ خدمات فروش در دریا ساخته شده، کاری از شرکت معروف ماجد الفطیم است. حدود ۳۰۰ خوراکی در این شناور آماده‌ فروش به افرادی است که با قایق یا جت‌اسکی مشغول تفریح یا ماهیگیری هستند. حتی نیازی به پیاده شدن هم نیست، فقط به پنجره‌ شناور نزدیک شوید و سفارش خود را بگیرید. حتی اگر فاصله زیادی با شناور دارید یا برنامه‌ خاصی دارید که نیاز به حضور شناور است، با آنها تماس بگیرید یا از طریق اپلیکیشنی که در اختیارتان قرار می‌دهند، سفارش را ثبت کنید.

 

 

مدیرعامل ماجد الفطیم، درباره این پروژه‌ مبتکرانه گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که به مشتریان خود نه‌تنها در ساحل بلکه در هرجایی و همیشه می‌توانیم خدمات دهیم.»

او از اینکه این خدمت مبتکرانه مشتری دارد، مطمئن است. در ساخت این شناور به محیط زیست هم توجه شده. موتورها با باتری‌های قابل شارژ کار می‌کنند، به‌علاوه یک مکنده دارد که خرده‌زباله‌های رها شده در دریا را در مخزنی جمع می‌کند تا در محل مناسب تخلیه شود.  همچنین ماجد الفطیم طبق برنامه‌ای تمام کارکنانش را به یادگیری اصول دورکاری و برنامه‌های الکترونیکی پیشرفته خودش ترغیب کرده تا به این ترتیب در مجموعه‌اش سطح آگاهی و دانش به بالاترین میزان ممکن برسد.

 

 

منبع:IMAGESRETAILME.COM

 

تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , فروش , کسب و کار , تجارت , ماهنامه تجارت طلایی , ویروس کرونا , محیط زیست , ریتیل , برندهای تجاری , ماجد الفطیم , هایپرمارکت‌

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان