گزارش مالی نیم‌سال ماجدالفطیم

گزارش مالی نیم‌سال ماجدالفطیم
گزارش مالی نیم‌سال ماجدالفطیم

سراسر افتخارآمیز

گروه ماجدالفطیم، برآورد و نتایج مالی نیمه اول سال2023 را اعلام کرد.

افزایش 13درصدی درآمد قبل از مالیات و رسیدن به عدد 2.1میلیارد درهم و افزایش 5درصدی درآمد ازجمله کلیدی‌ترین اتفاق برای این برند بود.

سود خالص 1.7میلیارد درهم برآورد شد که 74درصد نسبت‌به سال قبل افزایش داشت. در زمینه املاک، رشد 39درصدی رقم خورد و به 3.4میلیارد درهم رسید.

افزایش 22درصدی درآمد قبل از مالیات (1.7میلیارد درهم) با کمک افزایش بازدید از مراکزخرید شکل گرفت. فروش و افزایش کسب‌وکار مربوط‌به امور مسکن هم از دیگر دستاوردهای ماجدالفطیم است.

درآمد خرده‌فروشی دیجیتال 13درصد نسبت‌به نیمه اول سال قبل افزایش یافته است. ماجدالفطیم در بخش سرگرمی هم سرمایه‌گذاری بیشتری داشته و اولین پارک برفی سرپوشیده ابوظبی و چهارمین پارک برفی امارات را افتتاح کرد.

حفظ رتبه اعتباری BBB در آخرین رتبه‌بندی استاندارد برندها، بیش از پیش ماجدالفطیم را خوشحال کرد.

درآمد تلفیقی به 18.9میلیارد درهم رسیده و رشد در تمام مشاغل برند، مثبت بود.

 

 

 تعادل‌سازی

ماجدالفطیم با موفقیت درحال متعادل کردن سودآوری و اجرای مسئولانه اهدافش در سراسر مجموعه‌ است. این برند با تمرکز مجدد بر تعالی عملیاتی و بهره‌وری، مدل جدیدی از پایداری را ارائه می‌کند.

رشد اقتصادی امارات‌متحده عربی، این گروه را قادر ساخته تا شکل منظمی به اهداف خود بدهد. ماجدالفطیم به تکامل خود ادامه خواهد داد و بر انتخاب‌های استراتژیکش افزوده می‌شود.

بازدید از مراکزخرید تحت پوشش ماجدالفطیم 12درصد افزایش یافت و این مراکزخرید بالاترین نرخ اشتغال و درآمد را به ثبت رساندند.

 

 

عملکرد آنلاین

کسب‌وکار خرده‌فروشی دیجیتال این برند همچنان قوی است و با 13درصد افزایش درآمد به 1.2میلیارد درهم رسید.

در همین بازه، ماجدالفطیم پنج فروشگاه جدید را در سراسر منطقه افتتاح کرد؛ ازجمله دو فروشگاه مفهومی کم‌هزینه و یک فروشگاه هیبریدی در مصر. این تلاش‌ها، ادامه کار گروه برای پاسخگویی به تقاضای روبه‌رشد مصرف‌کنندگان در عرصه دیجیتال و فروش چندکاناله را تایید می‌کند.

 در عرصه سرگرمی، میزان درآمد با 4درصد افزایش به 822میلیون درهم رسید، زیرا تجارت سینما همچنان درحال بهبود است.

به‌طور گسترده‌تر، کسب‌وکار سرگرمی ماجدالفطیم همچنان به گسترش ردپای خود ادامه می‌دهد.

 در مورد سبک زندگی، میزان درآمد این برند با 31درصد افزایش به 473میلیون درهم قبل از مالیات و بهره رسید. ماجدالفطیم در این زمینه، 11فروشگاه جدید افتتاح کرد و دو فروشگاه جدید هم در دستورکار قرار دارد.

ماجدالفطیم همچنان در اولویت دادن به رشد پایدار بلندمدت، منطقه را رهبری می‌کند. این گروه همچنین در مسیر کاهش کربن و بهینه‌سازی استفاده از آب تا سال2040 موفقیت‌های زیادی به دست آورده است. ماجدالفطیم به کاهش 82درصدی در مصرف پلاستیک‌های یکبارمصرف، افتخار می‌کند. تامین مالی پروژه‌های سبز واجد شرایط از دیگر کارهای مهم این گروه بوده است.

ماجدالفطیم همچنان به حفظ موقعیت مالی و نقدینگی قوی خود ادامه می‌دهد. وام‌ها به ارزش 15میلیارد درهم هستند و بیشتر بدهی‌ها از سال2026 به بعد به پایان می‌رسند.

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , رشد اقتصادی , مرکزخرید , موفقیت , ماجدالفطیم , درآمد , خرده فروشی دیجیتالی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان