۱۲ روش استفاده مناسب از «لینکدین»

۱۲ روش استفاده مناسب از «لینکدین»
۱۲ روش استفاده مناسب از «لینکدین»

۱۲ روش استفاده مناسب از «لینکدین»

نشانه‌های برتری

در کنار برخی شبکه‌های اجتماعی که دربردارنده محتواهایی از زندگی شخصی و امور روزمره کاربران است، نرم‌افزارها و برنامه‌هایی مرتبط با گرایش‌هایی خاص هم به چشم می‌خورند. یکی از انواع چنین مدل‌هایی، شبکه تجاری محبوب لینکدین است که مخصوص کسب و کار و امور تجاری است. شما در صورت استفاده و تبادل مناسب در این عرصه وسیع، کسب و کارتان را رونق می‌بخشید اما اگر به دنبال سود بیشتر هستید، این 12 اصل را رعایت کنید.

قرار دادن نام تجاری در سربرگ پروفایل

بالای پروفایل‌ فضایی برای تصویر وجود دارد. از این فضا می‌توانید برای نشان‌دادن لوگوی شرکت یا برند شخصی خودتان استفاده کنید. همچنین امکان درج پلتفورم‌های مختلف اجتماعی شما در این قسمت وجود دارد. با این کار شما فعال‌تر به نظر می‌رسید و مردم توانایی‌های سازمانی شما را درک خواهند کرد. حتی اگر کار شما کوچک باشد با درج لوگو و نام شرکت حرفه‌ای به نظر میرسید.

سرمایه‌گذاری در هدشات

تصاویر در لینکدین از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. زمانی که فرد تصویر پروفایل داشته باشد، به گفته لینکدین ۲۱ بار بیشتر دیده خواهد شد و میزان پیام‌های دریافتی‌اش ۳۶ برابر می‌شود. هرچند وجود تصویر در پروفایل لازمه دیده‌شدن است اما به خاطر داشته باشید هر عکسی برای پروفایل شما مناسب نیست. تصویر بریده‌شده‌ای از عروسی‌تان را در محیطی حرفه‌ای مثل لینکدین قرار ندهید. خودتان را به جای یک مشاور مالی بگذارید. آیا به تصویری تار اعتماد می‌کنید و عکس سلفی شما را برای جذب نیرو ترغیب می‌کند؟

افزودن «مرکز مشتریان»

پروفایل شما عنوانی دارد که در بالای آن نمایش داده می‌شود و زیر نام شما قرار دارد. لینکدین در حالت کلی شغل شما را در این فضا قرار می‌دهد. ممکن است عنوان شما خاص باشد که در این‌صورت فرصتی را از دست داده‌اید. بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید، استفاده از مزایای ارتباط با مشتریان است. به آنها بگویید چطور می‌توانید خدمات‌رسانی کنید. مثلا در عنوان خود بنویسید: «به کسب‌وکارهای کوچک برای ساخت سیستم‌ها، حذف هرج و مرج و افزایش فروش کمک می‌کنم.»

خلاصه اهداف

شما از کتابخانه کتابی را به امانت می‌گیرید چون توجه‌تان را جلب کرده است. به‌ «عنوان» پروفایل لینکدین‌تان فکر کنید. پروفایل شما همانند عنوان کتاب می‌ماند و باید شرکت‌هایی که علاقه‌مند به همکاری با آنها هستید را مجذوب کند. در این ‌صورت به خواندن پروفایل شما ادامه می‌دهند. خلاصه اهداف شما همانند مطالب داخلی کتاب می‌ماند که مردم را به ادامه خواندن ترغیب می‌کند. پروفایل شما نشان‌دهنده تخصص‌هایتان است و امکان شناخت کامل را فراهم می‌کند.

تایید همکاران و مشتریان

شاید تصور کنید تایید همکاران و مشتریان‌تان مساله مهمی نیست یا دیگران به آن اهمیتی نمی‌دهند. باور کنید یا نه، وقتی شما دیگران را تایید می‌کنید، پیشنهادهای شما به‌علاوه نام و عک‌ستان در پروفایل طرف مقابل‌تان نمایش داده می‌شود. با استفاده درست از سیستم تایید همکاران و مشتریان به شبکه بزرگی از افراد دسترسی پیدا می‌کنید.

محتوای رسانه‌ای

با اضافه‌ کردن محتوای رسانه‌ای مثل ویدئو، محتوای شنیداری و متنی در پروفایل علاوه‌بر نمایش قدرت فکری و مهارت‌هایتان، باعث جذب دیگران می‌شوید. همواره صدا تاثیرگذار است و مردم با دیدن ویدئویی که در لینکدین خود به اشتراک گذاشته‌اید، از شما می‌آموزند.

آپلود مستقیم

لینکدین به نگهداری مردم درون پلتفورم علاقه‌مند است و تماشای ویدئو یکی از بهترین روش‌ها برای این کار است. زمانی‌ که شما مستقیما لینکدین ویدئویی را آپلود می‌کنید، الگوریتم به صورت خودکار به‌عنوان جایزه بازدیدهای شما را افزایش می‌دهد. اگر شما لینکی از یوتیوب را آپلود کنید، متوجه می‌شوید الگوریتم اجازه بازدیدهای کمی را به شما می‌دهد.

نوشتن محتوا

وقتی علاوه‌بر آپلود ویدئو در پلتفورم مقاله بنویسید، داده‌های شما باعث جذب افراد و سازمان‌ها می‌شود. همچنین مقاله‌هایتان موضوع تخصصی شما را مشخص می‌کند.

استفاده از هشتگ

طرز کار هشتگ در لینکدین متفاوت از فیسبوک و توییتر است. مردم  وقتی هشتگی را دنبال می‌کنند، به دنبال هدف خاصی هستند. به‌عنوان مثال #انگیزه در لینکدین موجب گسترش کسب‌وکار افراد می‌شود. این هشتگ تقریبا ۱۲میلیون دنبال‌کننده دارد. پس اگر مطلبی را به اشتراک می‌گذارید، هشتگ یادتان نرود!

به‌روزرسانی تحصیلات

شبکه‌های فارغ‌التحصیلی در لینکدین قوی هستند و فعالیت در آنها بسیار آسان است. تنها باید سال فارغ‌التحصیلی و رشته تحصیلی‌تان را در لینکدین انتخاب کنید. آن‌وقت خواهید دید که چگونه با شبکه گسترده‌ای از هم‌دوره‌هایتان روبه‌رو می‌شوید. تصمیم‌گیری برای ارتباط با همکلاسی‌هایتان به عهده شماست. اما می‌توانید با ارسال درخواست دوستی، مشارکت کنید.

پیوستن به گروه‌ها

کاربران در این پلتفورم می‌توانند گروه‌های گفت‌وگو تشکیل دهند و درباره مباحث مشترکی به صورت حرفه‌ای بحث و گفت‌وگو کنند. مثلا گروه دیجیتال مارکتینگ ۱/۱ میلیون عضو دارد. همچنین با استفاده از گروه‌های لینکدین بدون پرداخت هزینه کلاس آموزشی می‌توانید مهارت‌هایتان را افزایش دهید. به عنوان نمونه گروه فتوشاپ ۳۱۷هزار عضو دارد. ورود به گروه در لینکدین بخشی از شبکه‌سازی‌تان را فراهم می‌کند. وقتی در گروه هستید، پروفایل شما در نوار سمت راست پروفایل دیگر اعضای گروه قرار می‌گیرد و در اجتماعی تخصصی دیده خواهید شد.

استفاده از «پروفایندر»

زمانی که اولین‌بار وارد لینکدین می‌شوید، این شبکه اجتماعی با فراهم‌کردن خدماتی در پروفایندر، شما را به دیگران معرفی می‌کند. به عبارتی، کسانی را که به دنبال تخصص شما هستند می‌یابد. این مزیت در ابتدا کاملا رایگان است اما اگر بیشتر از پنج بار در ماه بخواهید از آن استفاده کنید، باید مبلغی را پرداخت کنید. تمام افراد حرفه‌ای در پروفایندر حضور دارند که شامل مربیان، بازاریاب‌ها، توسعه‌دهندگان، خدمات فناوری و اطلاعات، نویسندگان، مشاوران و دیگر افراد هستند. این احتمال وجود دارد که در یک روز درخواست‌هایی از ۱۰ تا ۱۵ مربی در پروفایندر داشته باشید.

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان