11 راهکار نوآورانه برای موفقیت در خرده‌فروشی

11 راهکار نوآورانه برای موفقیت در خرده‌فروشی
11 راهکار نوآورانه برای موفقیت در خرده‌فروشی

11 راهکار نوآورانه برای موفقیت در خرده‌فروشی
 موفقیت در بازار خرده‌فروشی منوط به رعایت فاکتورهای بسیاری است؛ فاکتورهایی که شاید در ظاهر چندان اهمیتی نداشته باشند اما در نظر نگرفتن آنها می‌تواند امن‌ترین برندها را هم نابود کند. در حالت کلی شما با رعایت این 11 فاکتور می‌توانید در صنعت پیچیده خرده‌فروشی موفق باشید.


 شناسایی درونی 
حفظ كسب و كار فعلي خودتان بهتر از خلق يك شغل جديد است. براي اينكه یک کارفرمای خرده‌فروشی موفق شود، ازخودگذشتگي‌هاي بسياري لازم است و بايد خود را آماده كند. نقش اساسي شما در ايفاي وظايفي از قبيل بازاريابي، فروش و سرپرستی كارمندان است. غيرممكن به نظر می‌رسد يك نفر به تنهايي تمامي اين نقش‌ها را به بهترين وجه ايفا كرده و بهترين نتيجه را هم بگيرد. 


 برنامه کاربردی
بسياري از فروشگاه‌ها توسط افرادي اداره مي‌شوند كه آگاهي لازم درمورد كارشان را ندارند. اگر شما ورودی‌ها و خروجي‌های جاری كسب و كار خود را مانند يك مالك فروشگاه تخصصي نشناسيد، به زودي از كار بي‌كار خواهيد شد. از ديدگاه صاحب‌نظران، اصلي‌ترين دليل 80 درصد ورشكستگي‌ها در كسب و كار در 5 سال نخست، معمولا پول نيست، بلكه فقدان اطلاعات و دانش صحيح است.


شناخت رموز کار
اگر شما معناي دانش انجام كار را به درستي درك كرده باشيد، مي‌توانيد از رقابت با رقبا سربلند بیرون بیایید. تفاوت‌هاي شاخصي می‌تواند شما را برنده یا بازنده بزرگ در این صنعت بزرگ معرفی کند. همه‌چیز به خودتان بستگی دارد.


 درک مشتری
آيا به صحبت‌های مشتريان خود گوش می‌دهيد؟ كسب و كار خود را طوري تنظيم كنيد كه به مشتريان خود جنس مورد نظر را بدهید و خواهيد ديد آنها از شما خريد خواهند كرد.


سوابق مالی
 اگر نمی‌دانيد پول شما كجا مي‌رود، به زودي بازی را واگذار خواهيد كرد. در بازي تجارت سوابق مالي خوب مانند تجهيزات راهبردی هواپيما هستند كه به شما ميزان ارتفاع، جهت و سرعت را انتقال می‌دهند.


مدیریت نقدینگی
 مهم نيست فروشگاه شما چه اندازه منحصر‌به‌فرد است، بلكه كسب و كار شما بدون نقدينگي جريان نخواهد داشت. نقدينگي مانند خون و نيروي حياتي كسب و كار شماست. پولی كه به فروشگاه شما وارد يا از آن خارج می‌شود اجزای حياتي است كه كسب و كار شما را از نظر مالي سالم نگه مي‌دارد.


روش‌های سالم مدیریتی
مالك فروشگاه، همان مدير فروشگاه است. اين جمله بيانگر اين مطلب است كه با فكر و اراده، كسب و كار خود را از بالا تا پايين اداره كنيد. شما بايد در تصميمات خود به مشتريان پيشنهاد خدمات بدهيد، منابع و زمان را مديريت كنيد و بدانيد چگونه تجارت كرده و كسب و كار را به بهترين وجه ممكن اداره كنيد.


تصویر ذهنی مناسب
تصوير و ذهنيتی كه شما ايجاد مي‌كنيد بسيار مهم است و تمامی حوزه كسب و كارتان را به هم متصل می‌كند. درواقع ادراك مشتريان شما از تصویری که برایشان می‌سازید، شکل می‌گیرد. 


کنترل دارایی‌ها
نقش دارايي شما، ايجاد فروش است. تمامي فروشگاه‌های خرده‌فروشی نياز به مديريت دارایی‌های خودشان دارند. بدون كنترل كافی، ممکن است دارایی‌های خودتان را خیلی زود از دست بدهید.


فاکتور قیمت‌گذاری
 قيمت اوليه كالاي شما، برآوردي موقت از چيزي است كه مشتري تمايل دارد. بيشتر فروشگاه‌ها استراتژی قيمت‌گذاری مناسبی ندارند و به همین دلیل متضرر می‌شوند. براي پیشرفت در فروش، خرده‌فروش‌ها بايد روي اقلام، قيمت و كارايی تمركز كنند و با زرق و برق و سرگرمي به سمت افزايش فروش گام بردارند.


 آموختن
 براي تسلط يافتن در مهارت‌های اداره يك كسب و كار، نيازمند تجربه بسياري هستيد. در ابتدا بايد بدانید چگونه چه چيزی را  بايد دادوستد كرده و براي ايجاد يك توسعه سودآور براي كسب و كارتان تبليغ كنيد. دوم اينكه چگونه دارايي خودتان را کنترل کنید.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان