25 سال فعالیت خستگی‌ناپذیر چرم مشهد در عرصه صنعت کشور

25 سال فعالیت خستگی‌ناپذیر چرم مشهد در عرصه صنعت کشور
25 سال فعالیت خستگی‌ناپذیر چرم مشهد در عرصه صنعت کشور

جشن 25 سالگی چرم مشهد

مراسم تولد 25 سالگی چرم مشهد شب گذشته برگزار شد تا این برند به عنوان یکی از برندهای باسابقه و نامدار صنعت مد کشور، از این پس با قدمتی بیشتر به ادامه فعالیت بپردازد.

جشن تولد 25 سالگی چرم مشهد، از جمله برندهای معتبر چرم کشور، شنبه مورخ 25 دی‌ماه 1400 با حضور مهندس رضا حمیدی بنیان‌گذار هلدینگ مشهد و مهندس بابک مصری مدیرعامل چرم مشهد برگزار شد.

طی این مراسم از مهندس شاهرخ کشاورز برای کسب مقام دوم مرد سال صنعت خرده‌فروشی خاورمیانه و شمال آفریقا تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

تاسیس 13 واحد از سوی گروه مشهد برای پیشبرد صنعت کشور

در این مراسم مهندس حمیدی ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر گفت: «قریب به 58 سال است که به صورت خستگی‌ناپذیر در عرصه صنعت کشور کار می‌کنم و در این مدت با همکاری دوستان و بستگان و تحت نام گروه مشهد، نسبت به تاسیس و ساخت 13 واحد صنعتی در رشته‌های فرش ماشینی، پتو، چرم، نان ماشینی، حوله، ریسندگی و رنگرزی در شهرهای کاشان، رشت، قم و مشهد اقدام نموده‌ام.»

وی با اشاره به اینکه چرم مشهد از جمله قوی‌ترین واحدهای گروه مشهد است، به معرفی سابقه این گروه پرداخت و ادامه داد: «امروز گروه مشهد مشتمل بر 8  واحد است که تمام واحدهای موجود از جدیدترین تکنولوژی روز استفاده می‌کنند.»

 

او با اشاره به اینکه چرا در رشته‌های مختلف تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کند، افزود: «این کارم دلایل میهنی داشت. برای مثال در زمینه فرش ماشینی، کشور بلژیک عمده این صنعت را در دست داشت و کارخانه‌های صنعتی مختلفی در این کشور تاسیس شد. آن‌ها تمام طرح‌ها و نقشه‌های سنتی ایران را می‌بردند، یا بهتر بگویم می‌ربودند و بعد فرش‌های حاصله را به خودمان می‌فروختند؛ یا در خصوص پتو، صنعت پتوبافی در آن زمان پاسخگوی نیاز کشور نبود و بازار ایران از پتوهای تولید کره جنوبی پر شده بود. در زمینه تولید نان، ما در صنعت نان سنتی ضایعات بالا داریم ولی میزان ضایعات در نان ماشینی 1.5 درصد است. ضمنا نان ماشینی تمیزتر و بهداشتی‌تر است.»

او همچنین در خصوص وضعیت صنعت چرم کشور پیش از ورود خود به این عرصه گفت: «در آن زمان بیش از 90 درصد چرم کشور با ارزش افزوده و اشتغال‌زایی بسیار، به آن سوی مرزها صادر می‌شد و در عوض چرم و پوشاک آماده به کشور می‌آمد.»

 

 

دوری از هرگونه تبلیغات غیرواقعی در گروه مشهد

حمیدی با بیان این مقدمه، کیفیت، بهره‌وری، بازاریابی مدرن با استفاده از جدیدترین دانش و تکنولوژی و دوری از هرگونه تبلیغات و ادعاهای غیرواقعی و فریب‌دهنده را از جمله اهداف مورد توجه گروه مشهد عنوان کرد و افزود: «اعتقاد به اصل آموزش را برای کارکنانمان در کلیه سطوح ضروری و وظیفه خود می‌دانیم. سیاست‌های ایجاد و توسعه در این گروه عمدتا بر مبنای توجه بر 4 اصل فرهنگ، تکنولوژی، اقتصاد و فناوری روز است. همچنین به برخورداری از تکنولوژی‌های جدید در خطوط تولید، اهمیت واحد توزیع قدرتمند در کنار تولید و داشتن ارتباط خوب و شیرین با همکاران در تمام واحدهای کارخانه و دفاتر اعتقاد داریم. همچنین بهینه‌سازی مصارف انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک در برنامه‌های آتی ما قرار دارد.»

حمیدی تاکید کرد: «می‌خواهیم همیشه یکی از پیشکسوتان این عرصه باشیم.»

او همچنین به تحریم‌ها و دیگر مشکلات مربوطه هم اشاره و تصریح کرد: «علی‌رغم این مشکلات هیچ‌گاه اسیر یاس و ناامیدی نشدیم. ما معتقدیم انسان شکیبا پیروزی را به دست خواهد آورد، حتی اگر زمانش طولانی باشد.»

به گفته حمیدی، مسئولیت‌های اجتماعی و توجه به محیط‌زیست از جمله نکات مهم دیگر در گروه مشهد است.

 

 

توجه به برند و برندینگ و انتقادات مشتریان

او با اشاره به تاریخچه تاسیس چرم مشهد گفت: «چرم مشهد در تاریخ 18 دی‌ماه سال 1375 و با سرمایه اولیه 100 میلیون تومان آغاز به کار کرد که این سرمایه امروز به 26 میلیارد تومان رسیده است.»

 

حمیدی اشاره کرد در این شرکت و به خصوص از زمانی که مهندس مصری مدیریتش را بر عهده گرفت، به مواردی چون برند و برندینگ بسیار بیش از گذشته توجه شده است. امروز مواردی چون تبلیغات هوشمند و اینکه چطور مشتری وفادار بسازیم و چگونه او را حفظ کنیم، همسویی تبلیغات با سطح انتظار مشتریان و حتی توجه به پیشنهادات و انتقادات مشتریان و نتیجه‌بخش کردن آنان مورد توجه ویژه چرم مشهد قرار دارد.

او جور بودن جنس و کامل بودن سبد کالا، توجه به استفاده بیشتر از تمام ظرفیت‌های شرکت شامل کارخانه، شرکت، ماشین‌آلات و تجهیزات و از همه مهم‌تر، افکار همکاران را از دیگر موارد مورد اهتمام در چرم مشهد عنوان کرد.

حمیدی خاطرنشان کرد: «در چرم مشهد با تاسیس نزدیک به 70 فروشگاه سعی کردیم با دور زدن واسطه‌ها، ارتباطمان را با مشتریان به طور کامل گسترش دهیم. با استفاده از بخش پژوهش و تحقیقات، به نوآوری و تنوع بیشتر در محصولاتمان دست یافتیم و نهایتا قبول داریم علم بازاریابی و مشتری‌مداری امروز نسبت به سابق تغییرات بسیاری کرده است. معتقدیم شناسایی مشتریان نهایی محصولات و تجزیه و تحلیل موارد مربوطه، سرچشمه جوشانی از توفیقات برای شرکت است.»

 

تشکر از رقیبان

بنیان‌گذار هلدینگ مشهد در پایان صحبت‌های خود از رقیبان این صنعت که تعدادی از آن‌ها در این مراسم حاضر بودند نیز تشکر کرد و گفت: «معتقدیم باید از رقیبان تشکر کرد. ما کارهای خوب آن‌ها را دیدیم و یاد گرفتیم، رقابت‌های سالمشان را دیدیم و سعی کردیم ما هم رقیب سالم باشیم. ما و رقیبانمان همه سربازان جبهه صنعت این مملکت محسوب می‌شویم و موفق شدیم به جای صادرات چرم و پوست خام و نیم‌ساخته، محصول ساخته و آماده به خارج از کشور صادر کنیم.»

حمیدی اضافه کرد: «همه ما فعالان صنعت چرم کشور، با فعالیت‌هایمان موجب شدیم از خروج میلیاردها تومان سرمایه‌های ایران‌زمین جلوگیری شود و با ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، کمک کردیم این سرمایه در کشور خودمان باقی بماند.»

او همچنین از اساتید و دانشجویان خواست با قدری توجه و تلاش بیشتر، استفاده بهینه از ثروت‌های خدادادی کشور را بیش از پیش امکان‌پذیر و تسریع کنند.

 

 

بهره‌گیری از فرصت کرونا برای بازنگری در محصولات

پس از صحبت‌های حمیدی، بابک مصری مدیرعامل چرم مشهد به روی صحنه آمد. او هم ضمن تایید صحبت‌های مهندس حمیدی مبنی بر هدف اصلی چرم مشهد که همان جلوگیری از خام‌فروشی چرم بود، چرم مشهد را به عنوان بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده صنعت چرم در کشور عنوان کرد که کارش را از تولید سنتی شروع کرده و در ادامه به سمت برندینگ و فروش مدرن گام برداشت.

مصری با توضیح بیشتر در خصوص فروش مدرن در چرم مشهد توضیح داد: «از اواخر سال 1395 این مسئولیت به من سپرده شد و شرکت را در شرایطی تحویل گرفتم که متاسفانه حال خوبی نداشت؛ نه از لحاظ برندینگ، نه از لحاظ مالی و نه تولید و بهره‌وری لازم. مجبور بودیم برخی برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای نجات این برند انجام بدهیم. مهم‌ترین کاری که لازم بود تحقیق از بازار و عارضه‌یابی بود، هم در تولید، هم در بازار و میان مشتریان.»

وی خاطرنشان کرد: «در این تحقیقات متوجه شدیم که در مواردی چون طراحی و فروش و برندینگ از همکارانمان عقب افتاده‌ایم. با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، می‌توانم بگویم که خوشبختانه الان وضعیت خیلی بهتری داریم.»

مصری به همه‌گیری کرونا هم اشاره کرد و با اشاره به تاثیر آن روی این واحد صنعتی و تولیدی ادامه داد: «متاسفانه با پیدایش کرونا، بهترین زمان فروشمان را که شب عید سال 98 بود به طور کامل از دست دادیم، در فروردین‌ماه 99 و حتی تا اواخر اردیبهشت فروشگاه‌هایمان به طور کامل تعطیل بود.»

او خاطرنشان کرد: «در فرصتی که در زمان کرونا به دست آوردیم، همه خیلی نگران بودیم اما از آن فرصت برای بازنگری محصولات استفاده کردیم و به سمت تولید محصولات پرفروش‌تر رفتیم؛ زیرا باید برای شرکت درآمدزایی می‌کردیم و سراغ محصولاتی رفتیم که فروش بهتری داشت. با انجام این کارها، در پایان سال 99 به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم تمام رکوردهای فروش چرم مشهد را جابه‌جا کنیم.»

 

ماشین‌آلات وارد شده از ایتالیا و آلمان

مدیرعامل چرم مشهد به توضیح شرایط این واحد صنفی در سال 1400 هم پرداخت و با اشاره به اینکه رونق فعالیت‌های این شرکت کماکان ادامه‌دار است، گفت: «در این مدت عقب ننشستیم و در همین دوران کرونا حدود 150 نفر به نیروهایمان افزوده شده است. چرم‌مشهد هم‌اکنون حدود 750 نیروی مستقیم دارد و 1300 تا 1400 نفر هم به طور غیرمستقیم در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار هستند.»

او ادامه دارد: «در مدت کرونا علاوه بر مسئولیت‌های اجتماعی‌مان چون کمک‌رسانی‌هایی که آقای حمیدی همیشه مدنظر داشتند، کوشیدیم به تقویت و آموزش نیروهایمان بیشتر بپردازیم و بسیاری از مدیران رده‌بالای شرکت در دوره‌های مختلف مدیریت و رهبری شرکت کردند. برای اولین بار، برای نیروهای فروشمان در تهران و مشهد کمپ های آموزشی برگزار کردیم و نتیجه خیلی خوبی هم از آن گرفتیم که نتیجه‌اش در شرکت قابل مشاهده است.»

مصری در پایان صحبت‌های خود به برنامه‌های آتی این شرکت هم اشاره کرد و توضیح داد: «برنامه‌هایی چون توسعه تولید و توسعه فروش، فروش داخلی و فروش خارجی را مدنظر داریم و به زودی شاهد تغییر و تحولات زیادی در این زمینه خواهیم بود تا حداقل 2 تا 3 سوله به کارخانه افزوده شود. همچنین ماشین‌آلات جدیدی از ایتالیا خریدیم و خط دوزندگی ما هم از آلمان آمده و کاملا به‌روز شده است.»

 

www.mashadleather.com

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , تحریم های اقتصادی , چرم , چرم مشهد , هلدینگ مشهد , کارخانه چرم , بابک مصری , کارخانه چرم مشهد , تولد چرم مشهد , گروه چرم مشهد , ماشین فرش ماشینی , نان ماشینی , پتو بافی , پتوهای کره جنوبی , ضایعات ماشین‌الات صنعتی , تکنولوژی روز , توجه به محیط زیست , مهندس حمیدی , تولد 25 سالگی چرم مشهد

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان