7‌ونیم راهکار برای سود و جریان نقدی سالم

7‌ونیم راهکار برای سود و جریان نقدی سالم

7‌ونیم راهکار برای سود و جریان نقدی سالم
همه افرادی که در دنیای تجارت دستی بر آتش دارند، می‌دانند «گردش مالی» و «جریان نقدی» بیش از سود اهمیت دارد و برای یک شرکت ضروری است.
گردش مالی مناسب نشان از سلامت تجاری شما دارد و اگر این مهم حاصل شود، شما با سود به‌دست‌آمده قادر به استفاده از بهترین تکنولوژی‌های روز برای پیشرفت برند خودتان هستید. راه‌های زیادی برای حفظ مشتری و سلامت مالی یک مجموعه وجود دارد اما هیچ‌کدام از این شیوه‌ها بدون در نظر گرفتن روان‌شناسی خاص طرف مقابل، ضمانت اجرایی ندارد. در واقع اگر ندانید چگونه با مشتری برخورد کنید و شیوه رفتاری لازم را به عنوان یک برند یا شرکت بزرگ ندانید، احتمالا در دام روزمرگی‌ها می‌افتید و شانس چندانی برای موفقیت نخواهید داشت. با استفاده از این 7و‌نیم راه، سود و گردش مالی شما تضمین می‌شود.

تحقیق مناسب 
 درحقیقت بدون مطالعه و تحقیق کافی امکان موفقیت در هیچ حیطه‌ای حاصل نمی‌شود و وقتی درباره تجارت حرف می‌زنید، تحقیقات و مطالعات شما باید عمقی‌تر از همیشه باشد. اینکه بدانید منطقه کاری و در مقیاس بزرگ‌تر، کشور شما تا چه اندازه امکان پیشرفت و موفقیت در حیطه موردنظرتان را دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است و باعث می‌شود بدانید کجا ایستاده‌اید.

تطابق انتظارات
خیلی مهم است بدانید کجا ایستاده‌اید و در چه مرحله‌ای از پیشرفت قرار دارید. برای داشتن یک تجارت مطلوب و پرداخت آسان و سریع نیازمند تطبیق دادن انتظارات‌تان با واقعیت موجود هستید. اگر مشتریان از ساز و کار تیم شما اطلاع داشته باشند، دیگر هیچ سوء‌تفاهمی پیش نمی‌آید و تاخیر احتمالی هم بخشیده خواهد شد.

سرعت در ارائه صورتحساب 
ارائه صورتحساب‌های مالی در سریع‌ترین زمان ممکن یا در بدترین حالت یعنی آخرین مهلت پرداخت، از شما تصویری مثبت در ذهن مشتریان می‌سازد و باعث می‌شود به تیم کاری‌تان اطمینان کنند. پس هرگز پرداخت صورتحساب را دست‌کم نگیرید! 

امتحان کردن راه‌های مختلف پرداخت
برای روند پرداخت‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد و اگر می‌‎خواهید در این زمینه پیشگام باشید، باید حتما چندین راه برای پرداخت‌ها از سوی مشتریان در نظر بگیرید. به‌عنوان یک شرکت موفق باید و باید آنقدر راه جلوی پای مشتریان بگذارید تا دچار سرگیجه شوند و در نهایت بهترین راه را برگزینند.

قرار ندادن همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد
دیگر همه می‌دانند که برای موفقیت نباید همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد قرار داد. این روزها راه‌های مختلفی برای تجارت موفق وجود دارد و اگر صرفا به دنبال راه‌های سنتی یا فقط در اندیشه استفاده از تکنولوژی‌های جدید باشید در هر دو حالت متضرر می‌شوید! اندیشیدن قبل از ارائه راهکار به شما کمک می‌کند راه‌های خلاقانه‌ای را بیابید و در نتیجه امکان بیشتری برای ایجاد رضایت در بین اکثر مشتریان را به دست بیاورید.

 اطلاع از وضعیت موجود
 اگر قرار به دیر پرداخت کردن و تسویه دارید، باید مطمئن شوید طرف شما در آینده هم همکار باقی خواهد ماند یا حداقل بار دیگر می‌توانید با آنها مذاکره کنید. البته بازهم روی این نکته تاکید می‌شود که باید بدانید منطقه شما تا چه اندازه امکان ریسک را می‌دهد.

حسابرسی مشتریان 
اینکه از حساب و کتاب دقیق مشتریان سر دربیاورد، می‌تواند در غربال کردن آنها کمک شایانی کند. قرار دادن برچسب «خوش‌قول» یا «بدحساب» به مشتریان، مستلزم دانستن احوالات مالی و حسابرسی است. با چنین شیوه‌ای مشتریان می‌دانند بیش از پیش در معرض حسابرسی و قضاوت هستند.

سرمایه‌گذاری در رابطه 
لازم نیست الزاما فقط وقتی با مشتریان و شرکت‌های طرف حساب مراوده کاری دارید، سراغ‌شان را بگیرید. اگر وقتی به هر دلیلی غایب هستند و فعالیتی ندارند با یک ایمیل محبت‌آمیز یا تماسی جهت احوالپرسی سراغی از آنها بگیرید، قطعا در درازمدت پیروز خواهید بود چون چنین خدمات مهربانانه‌ای همیشه در ذهن طرف مقابل می‌ماند و برندها و مشتریان را به ادامه کار با شما ترغیب می‌کند. نگاه صرفا کاری، شاید در مدتی کوتاه سودتان را تامین کند اما اگر اصول انسانی را رعایت نکنید در درازمدت در روابط کاری هم دچار تزلزل و حتی از بین رفتن رابطه کاری می‌شوید. با این پیش‌زمینه، هرگز روابط دوستانه با برندها را فدای نفع کوتاه‌مدت خودتان نکنید.
منبع: RLI MAGAZINE

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی سایت: مهریاسان