آمارهای مربوط به صنعت خرده‌فروشی در گزارش سال 1400 «یکتانت»

آمارهای مربوط به صنعت خرده‌فروشی در گزارش سال 1400 «یکتانت»
آمارهای مربوط به صنعت خرده‌فروشی در گزارش سال 1400 «یکتانت»

 

اهمیت تبلیغات آنلاین در صنعت خرده‌فروشی

تعداد زیادی از شناخته‌شده‌ترین کسب‌وکارها در دنیای امروز، کسب‌وکارهای فعال در صنعت خرده‌فروشی همچون والمارت، آمازون، شوارز گروپ، آلدی، علی‌بابا، کاسکو، کارفور و ایکیا هستند؛ کسب‌وکارهایی که برخی از آنها در میان غول‌های موجود در دنیای برندها هستند. در میان این صنعت نیز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهم بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. این سهم در اقتصادهای پیشرفته تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

یکی از عوامل مؤثر در رشد این صنعت را می‌توان در رکن چهارم بازاریابیِ خرده‌فروشی یعنی پروموت یا تبلیغات جست‌وجو کرد. به‌نوعی می‌توان گفت که بازاریابی در صنعت خرده‌فروشی موضوعی ضروری بوده و کسب‌وکارها نیازمند استراتژی تبلیغاتی، متناسب با زمینه کاری خود هستند.

اوایل مردادماه امسال، پلتفرم تبلیغات آنلاین «یکتانت»، گزارش سالانه خود از بازار تبلیغات آنلاین کشور را منتشر کرد. این سومین سالی است که یکتانت به انتشار گزارش اقدام کرده است. در این گزارش، اطلاعات جذاب و مفیدی برای کسب‌وکارهای مختلف وجود دارد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به اطلاعات موجود در گزارش سالانه یکتانت که مربوط‌به صنعت خرده‌فروشی است، داشته باشیم.

براساس گزارش سال 1400 یکتانت، آذر، بهمن و اسفند به‌دلیل گنجاندن رویدادهایی همچون بلک‌فرایدی، شب یلدا، ولنتاین و عید نوروز در خود، محبوب‌ترین ماه‌ها برای اجرای تبلیغات در سال 1400 بوده‌اند که این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی در این ایام برای صنعت خرده‌فروشی باشد.

جالب است بدانید که 24 بهمن‌ماه، یعنی یک روز قبل از ولنتاین، رکورد بیشترین کمپین تبلیغاتی فعال در پلتفرم یکتانت با 3240 کمپین تبلیغاتی در یک روز شکسته شد. همچنین 25 بهمن و در روز ولنتاین، رکورد بیشترین نمایش تبلیغات در یک روز با 2 میلیارد نمایش در یک روز شکسته شد.

تعداد تبلیغ‌کنندگان یکتانت به تفکیک حوزه کسب‌وکار

یکی از بخش‌های بسیار مفید گزارش سالانه یکتانت برای صنعت خرده‌فروشی، بخش مربوط‌به تبلیغ‌کنندگان همکار با یکتانت است. براساس آمارهای موجود در این بخش، بیشترین تعداد تبلیغ‌کننده در یکتانت به ترتیب شامل تبلیغ‌کنندگان فعال در صنعت آموزشی، فروشگاه‌های اینترنتی با محصولات متنوع، زیبایی، مد، پوشاک و زیورآلات و لوازم خانه و سبک زندگی است. می‌توان گفت که به‌جز مورد اول، بقیه صنایع همگی در دل صنعت خرده‌فروشی قرار دارند و این مسئله نشان‌دهنده زیاد بودن تعداد کسب‌وکارها در این بخش است و موضوع دیگر مربوط‌به اهمیت تبلیغات در این صنعت است.

 

آمارهای یکتانت نشان می‌دهد که میزان وب‌گردی به‌وسیله تلفن‌همراه در سال 1400 بسیار بالا رفته است اما هنگامی که بحث خرید یک محصول پیش کشیده می‌شود، مردم بیشتر تمایل دارند از طریق دسکتاپ خرید کنند تا تلفن‌همراه. بیشترین تبلیغات موبایلی صورت‌گرفته بین کسب‌وکارها مربوط به کسب‌وکارهای حوزه سرگرمی، حمل‌ونقل و مالی و سرمایه‌گذاری است و صنایعی همچون زیبایی در میانه نمودار و لوازم خانه، فروشگاه‌های اینترنتی و مد و پوشاک در انتهای نمودار قرار دارند. این آمار بی‌شک جای تحلیل و بررسی بسیاری دارد اما چیزی که مشخص است آن است که صنعت خرده‌فروشی در بخش تبلیغات درون‌اپلیکیشنی حضور کمرنگی دارد.

 

استفاده از تبلیغات هدفمند در صنعت خرده‌فروشی

آمارهای مربوط به استفاده تبلیغ‌کنندگان از تبلیغات هدفمند، یکی دیگر از بخش‌های مربوط به گزارش سالانه یکتانت است. آمارها نشان می‌دهد که طی 3 سال گذشته، تمایل به استفاده از تبلیغات هدفمند افزایش‌یافته است؛ به‌طوری‌که در سال 1400 برای اولین‌بار، تعداد کمپین‌های هدفمند از کمپین‌های عمومی پیشی گرفته است. سال 98، درصد کمپین‌های هدفمند به نسبت کمپین‌های عمومی، 13 درصد، در سال 99، این رقم 47 درصد و در سال 1400، این رقم 55 درصد بوده است. به نظر می‌رسد استقبال از تبلیغات هدفمند در آینده رشد بیشتری هم داشته باشد. تبلیغات ریتارگتینگ محصول، یکی از انواع تبلیغات هدفمند است که استفاده بسیار زیادی در صنعت خرده‌فروشی دارد و لازمه اجرای کمپین‌هایی ازاین‌دست، قرار دادن اسکریپت یکتانت روی سایت تبلیغ‌کننده است تا به بررسی مخاطبان واردشده به سایت بپردازد و در صورت خروج آنها از سایت بدون خرید، با نشان دادن دوباره تبلیغ محصول در دیگر سایت‌ها به او، وی را ترغیب به خرید کند.

براساس آمارهای گزارش سالانه یکتانت، درحالی‌که 1430 وب‌سایت در سال 1398 اسکریپت یکتانت را روی سایت خود داشتند و در سال 1399، این عدد به 3935 سایت رسید، در سال گذشته، 7745 سایت تبلیغ‌کننده از اسکریپت یکتانت روی سایت خود استفاده کردند و به ریتارگتینگ مشتریان خود پرداختند. برای آموزش استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ برای برند خود در صنعت خرده‌فروشی، می‌توانید به بلاگ یکتانت و پست‌های آموزشی آن در زمینه راهنمای گام‌به‌گام استفاده از اسکریپت یکتانت روی سایت خود مراجعه کنید.

 

منبع: یکتانت

تگها : صنعت خرده فروشی , کسب و کار , فروشگاه های زنجیره ای , ماهنامه تجارت طلایی , تبلیغات , یکتانت , تبلیغات آنلاین , کمپین تبلیغاتی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان