آنچه در موزه آینده دوبی وجود دارد

آنچه در موزه آینده دوبی وجود دارد
آنچه در موزه آینده دوبی وجود دارد

 

تعامل نزدیک برای بهبود کیفیت

در 22 فوریه 2022، معجزه معماری 77 فوتی که به‌عنوان زیباترین ساختمان روی زمین معرفی می‌شود، رسماً درهای خود را به روی جهان گشود.

سه روز بعد، فروشگاه خرده‌فروشی «موزه آینده» که به‌طور یکپارچه در داخل بنای تاریخی قرار دارد، به عنوان توسعه‌ای از تجربه کلی برای بازدیدکنندگان راه‌اندازی شد.

موزه‌ها، مخازن اصلی تاریخ و میراث یک کشور، ذخایر اشیاء و نمونه‌های باارزش فرهنگی هستند. آنها همچنین با گسترش مسیرهای گردشگری تفریحی و آموزشی، نقش ارزنده‌ای در تصویر و اقتصاد کشور دارند. اما مدل درآمدی یک موزه چیست؟

بیشتر موزه‌ها از پذیرش و فروش بلیت، حق عضویت، برنامه‌های آموزشی و خرده‌فروشی‌ها درآمد کسب می‌کنند. فضاهای خرده‌فروشی به آموزش بازدیدکنندگان و ساختن برند موزه کمک می‌کنند و جنبه‌های مهم موزه را برجسته می‌سازند.

 

 

«موزه آینده دوبی» موزه معمولی نیست. این مکان که نوعی معماست، روایت آینده را از طریق مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های تعاملی به دوش می‌کشد و مردم را به تجربه فناوری‌ها و روندهایی دعوت می‌کند که آینده بشریت را شکل می‌دهند. این سازه بدون ستون که مساحتی بیش از30 هزار مترمربع را دربرمی‌گیرد، برخلاف بسیاری از موزه‌های دیگر، نگاهی به حال و آینده است و نه گذشته. با موضوعاتی ازجمله فضا، اکوسیستم‌ها و مهندسی زیستی و همچنین فناوری‌های آینده نزدیک را که توسعه همه‌چیز از حمل‌ونقل و انرژی گرفته تا غذایی که می‌خوریم شکل می‌دهند، موزه فقط یک شگفتی مهندسی نیست، بلکه مفهومی است که در سطح جهانی شبیه ندارد.

«سارا واردن»، رئیس بخش کالا در «موزه آینده» است اما فرض اینکه نقش او به مغازه و تجارت محدود باشد، دور از واقعیت به نظر می‌رسد: «نقش اصلی من این است که یک خرده‌فروشی کالا را مدیریت و یک پیشنهاد را تجربه کنم. من روی محصولات و همچنین ظاهر آن در فروشگاه تمرکز می‌کنم؛ بنابراین تجارت بصری یک موضوع کلیدی است تا مطمئن شویم محتوای خلاقانه ما و معنای پشت مجموعه‌ها به بازدیدکنندگان نشان داده می‌شود. هر نقطه تماس مجموعه کالای ما به‌دقت موضوع‌بندی شده است. من همچنین از ایجاد یک مرکز اجتماعی در محیط خرده‌فروشی خودم مراقبت می‌کنم. تجارب و خدماتی را برای ارتقای محصولات ارائه می‌کنیم.»

فروشگاه موزه به‌عنوان یک نهاد جداگانه یا حتی یک بازوی درآمد متفاوت موزه در نظر گرفته نمی‌شود. همه اینها بخشی از یک تجربه واحد هستند که بخش تسهیلات، قصد ارائه آن را دارد. محصولات قفسه‌های فروشگاه، همگی نتیجه تلاش جمعی است که فراتر از تیم خرده‌فروشی به نظر می‌رسد و هر محصولی تا حدودی از افراد پشت موزه الهام گرفته شده است.

به همین دلیل هر محصول بادقت انتخاب می‌شود تا واکنشی احساسی را برانگیزد و طراحان، تولیدکنندگان انتخاب‌شده‌اند تا با دیدگاه و ایدئولوژی گسترده‌تر موزه، هماهنگ شوند. با درنظرگرفتن این موضوع، مجموعه‌ها براساس 3 موضوع کلیدی دسته‌بندی می‌شوند؛ محصولاتی که منعکس‌کننده معماری ساختمان هستند، مجموعه‌های برون‌سپاری‌شده براساس نمایشگاه‌های موزه و سوغاتی‌های معتبر دوبی.

 

 

50 درصد از محصولات این موزه دارای برچسب خصوصی و بقیه یا محلی هستند یا با برندهای بین‌المللی همکاری می‌کنند. تمرکز اصلی مجموعه، همراستایی محصولات با مضامین و محتواست. به گفته مدیر مجموعه، موزه با طراحان محلی کار و منابع محلی را تهیه کرده و اطمینان دارد پایداری در اولویت است. در این موزه، محصولاتی داریم که از جعبه‌های سی‌دی بازیافتی، رسید، عینک، تلفن‌همراه، گندم و بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده‌اند. فناوری برای ارتقای تجربه کلی موزه بسیار مهم به نظر می‌رسد اما به قیمت تجارب انسان‌گرایانه نیست.

«سارا واردن» گفت: «ما یک پیشنهاد انحصاری در رابطه با عطرسازی الگوریتمیک داریم که رویکردی فوق‌شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای آینده عطر ارائه می‌کند. با قرار دادن کاربران در قلب فرآیند ایجاد، با استفاده از داده‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی، راه جدیدی برای تعامل ارائه می‌شود. ما همیشه به‌دنبال پیشنهادات جدید محصول نوآورانه هستیم. این محصولات هم در فروشگاه فیزیکی موزه و هم در فروشگاه اینترنتی موجود است. سایت موزه اخیراً راه‌اندازی شده، محصولات پرفروش خود را ارائه می‌کند و خدماتی مانند حمل‌ونقل بین‌المللی را گسترش می‌دهد. برای بقیه سال، استراتژی ما این است که مجموعه‌های سفارشی را بنا کنیم؛ زیرا این همان چیزی است که مشتریان می‌خواهند. محصولات پرفروش، مجموعه خوشنویسی ما هستند که در وب‌سایت هم موجود است. به‌دنبال همکاری با استودیوهای طراحی هستیم که روی محصولات و محتوای همه‌جانبه کار کرده‌اند. در حال محو کردن مرزهای بین نمایشگاه‌ها و خرده‌فروشی هستیم.»

همچنین برنامه‌هایی برای راه‌اندازی طیف وسیعی از محصولات دیجیتال در بلاک‌چین وجود دارد. این موزه با «بیانس» یک ارائه‌کننده زیرساخت بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، برای این پروژه همکاری می‌کند. چندین همکاری داخلی و خارجی باعث می‌شود اکوسیستم موزه کاملاً کاربردی شود؛ با این هدف که به بازدیدکنندگان تجربه فوق‌العاده‌ای بدهد و آن‌ها در نهایت به سفیران معتبر موزه تبدیل شوند.

 سارا واردن در پایان افزود: «در تلاش هستیم تا احساساتی را برانگیخته و با مشتریان خود در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کنیم. این کار را با توجه به جزئیات در هر نقطه برخورد با مشتریان انجام می‌دهیم، چه در وب‌سایت ما خرید کنید و چه در فروشگاه، یک تجربه خرید شخصی خواهید داشت. این فقط درمورد فروش محصولات نیست، بلکه درمورد آموزش و تعامل هم به چشم می‌خورد. چنین اتفاقی به‌خاطر همکاری نزدیک ما و رقم زدن تجربیات جالبی است که مردم به خاطر می‌آورند.»

منبع: Imagesretailme.com

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , دوبی , مشتری مداری , معماری , فروشگاه اینترنتی , موزه , موزه آینده , ارز دیجیتال , فروشگاه موزه , سارا واردن

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان