اشتغالزایی۱۰۰هزار نفری با احیای واحدهای تولیدی در سال گذشته

اشتغالزایی۱۰۰هزار نفری با احیای واحدهای تولیدی در سال گذشته
اشتغالزایی۱۰۰هزار نفری با احیای واحدهای تولیدی در سال گذشته

برنامه احیای ۸هزار واحد در سال جاری

 مطابق گزارش های ارائه شده از سوی دولت در سال گذشته بیش از۴۲۰۰واحد تعطیل و نیمه فعال احیا شد که از این طریق برای حدود ۱۰۰هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شد.

یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید  نهضت ملی احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال یا افزایش ظرفیت تولید، رفع مشکلات و اعطای تسهیلات است. مطابق گزارش امیرحسین مدنی, نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی قرار است برای سال 1402 حدود 8هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل احیا شود.

مدنی با اشاره به شعار سال مبنی بر رشد تولید و اشاره رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی به احیای چند هزار واحد تعطیل و نیمه فعال گفت: برنامه ما برای سال جدید احیای 8هزار واحد دیگر است که مجموعا در 2 سال بتوانیم حدود 12هزار واحد را احیا کنیم.

وی افزود این احیاها در شرکت های دانش بنیان، صنعتی و تولیدی، کشاورزی، خدماتی و معدنی توسط دستگاههای مختلف مثل صندوق کارآفرینی امید، شرکت شهرک های صنعتی وزارت صمت، بنیاد برکت، بسیج، صندوقهای سرمایه گذاری خصوصی و بخش خصوصی با حمایت نهضت احیای واحدهای اقتصادی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌هایی که دولت سیزدهم دنبال می‌کند بحث سرمایه گذاری در بخش صنعت و اقتصاد است، افزود: یکی از راهکارهای اصلی برای این منظور، احیای واحدهاو سرمایه‌های غیر فعال و نیمه فعال در بخش‌های مختلف کشور است.

مدنی اضافه کرد: در کشور تعداد بسیار بالایی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل وجود دارد که بخشی از آن‌ها با سرمایه‌های اندکی احیا می‌شد. در سال گذشته بیش از 4200واحد تعطیل و نیمه فعال احیا شد که از این طریق برای حدود 100هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شد و حدود 80هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شد.

 

منبع: خبرگداری تسنیم

تگها : رونق تولید , وزارت صمت , کارآفرینی , اشتغالزایی , ماهنامه تجارت طلایی , واحدهای تجاری , شرکت های دانش بنیان

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان