افتتاح اولین فروشگاه محصولات اپل در شهر بمبئی توسط استودیوی فاستر و شرکا

افتتاح اولین فروشگاه محصولات اپل در شهر بمبئی توسط استودیوی فاستر و شرکا
افتتاح اولین فروشگاه محصولات اپل در شهر بمبئی توسط استودیوی فاستر و شرکا

 استودیوی بریتانیایی فاستر و شرکا به تازگی از اولین فروشگاه محصولات اپل در شهر بمبئی هند رونمایی کرده است: پروژه‌ای که سقف آن از ۴۵۰ هزار قطعه بلوط تشکیل شده است! این فروشگاه خرده‌فروشی که در مرکز اداری وفروشگاهی باندرا کورلا واقع شده است، اولین فروشگاه این برند فناوری در کشور هند است.

اولین خرده‌فروشی اپل در هند به عنوان فضایی پویا عمل خواهد کرد! فضایی که در آن مشتریان می‌توانند گرد هم آیند، محصولات و خدمات اپل را کشف کنند، از خدمات استثنایی این کمپانی لذت ببرند و با حضور در جلسات رایگان بیاموزند که چگونه ‌از دستگاه‌های اپل خود بهره بیشتری ببرند...

 

 

اما استفان بهلینگ مدیر استودیو معماری فاستر و شرکا درباره این پروژه می‌گوید: "ما از همکاری با اپل در طراحی اولین فروشگاه این کمپانی در هند خوشحالیم. فروشگاه اپل بی‌کِی‌سی تجسمی است از روح خلاق بمبئی! عناصر طراحی در این پروژه متشکل از متریال‌های بومی و تعامل با فضای سبز برای تحریک حواس و بالا بردن روحیه‌ افراد است..."

این فروشگاه مثلثی شکل توسط دو دیوار شیشه‌ای به ارتفاع هشت متر محصور شده است که اجازه می‌دهد نور طبیعی در فضای داخلی آن جاری شود. در فضای اصلی، میزهای نمایش محصولات اپل قرار گرفته‌اند؛ همچنین دو ردیف درخت فیکوس (یک گونه از سرده انجیر) نیز در گلدان‌هایی با پایه‌های نیمکت‌دار برای نشستن مراجعه‌کنندگان در کنار پنجره‌ها قرار گرفته‌اند.

 

 

پلکانی از جنس استنلس استیل (یا همان فولاد ضد زنگ) نیز با دو نرده شیشه‌ای به طول ۱۴ متر، ارتباط طبقه‌ی همکف با نیم‌طبقه‌ی مشرف به فضای مرکزی را برقرار می‌نماید.

جالب است بدانید دیوارهای فروشگاه اپل بی‌کِی‌سی از سنگی ساخته شده است که از ایالت راجستان منتقل شده است! این سنگ دارای دانه‌های ظریفی است که به نوعی تداعی‌گر بافت پارچه ژرژت (نوعی پارچه کرپ نازک که معمولا از ابریشم خالص تولید می‌شود) در ذهن بیننده خود است.

 

 

اما نکته‌ جالب توجه در طراحی این فروشگاه، ایده‌ی طراحی سقف آن است: یک سقف چوبی که از ۱۰۰۰ کاشی مثلثی شکل متشکل از ۴۵۰ هزار قطعه دست‌ساز از جنس بلوط ساخته شده است. این کاشی‌ها به شیوه‌ای در کنار یکدیگر چیده شده‌اند که بی‌شباهت به یک الگوی مشبک نیستند! ایده‌ای که به آثار بافندگان حصیر در بمبئی اشاره دارد.

دیردری اوبرایان معاون ارشد خرده‌فروشی کمپانی اپل می‌گوید: "اپل بی‌کِی‌سی بازتابی از فرهنگ پر جنب‌وجوش شهر بمبئی است و بهترین‌های کمپانی اپل را در فضایی زیبا و دلپذیر برای تعامل و اجتماع گردهم می‌آورد."

 

منبع:  آبگینه

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , اپل استور , آیفون 14 , ریجستری آیفون , بمبئی , اولین اپل استور , آیفون 15 , رونمایی از آیفون 15 , ریجستری آیفون 14 , استودیو فاستر و شرکا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان