افتتاح نخستین فروشگاه بدون صندوقدار «کارفورسیتی» در دوبی

افتتاح نخستین فروشگاه بدون صندوقدار «کارفورسیتی» در دوبی
افتتاح نخستین فروشگاه بدون صندوقدار «کارفورسیتی» در دوبی

«اولین» در خاورمیانه

 اولین فروشگاه بدون صندوقدار «کارفورسیتی» در دوبی افتتاح شد.

این فروشگاه با تعداد بسیار زیادی از دوربین های هوشمند کنترل می شود و هیچ صندوقداری در فرآیند خرید مشتریان و دریافت مبلغ خرید محصولات وجود ندارد.

این فناوری جدیدترین مدل مشتری‌مداری در منطقه توریستی دوبی محسوب می‌شود.  کارفورهمیشه در راه ارائه تجربیات منحصر به فرد خرید، مرزهای جدیدی را درمی‌نورد و فروشگاه جدید کارفورسیتی در امارات‌مال مطمئنا از این قاعده مستثنا نیست. کارفور سیتی پلاس که توسط ماجد الفطیم راه‌اندازی شد،اولین فروشگاه بدون صندوقدار در منطقه است.

 

فروشگاه هیچ پیشخوان پرداخت ندارد. در عوض، مشتریان از تلفن‌های خود برای دسترسی به فروشگاه استفاده می‌کنند و هنگامی که خرید خود را تحویل می‌گیرند، می‌توانند فروشگاه را ترک کنند. بدون حضور کارکنان و بدون صف، کیف پول الکترونیک همه کارهای لازم را انجام می‌دهد.

 

 

پرداخت هزینه از طریق برنامه MAF Carrefour انجام می‌شود و مشتریان باید قبل از ورود باید حتما این برنامه را در گوشی‌های هوشمند خود نصب کنند.هر کالایی که توسط خریدار انتخاب می‌شود به طور خودکار به سبد خرید دیجیتال راه می‌یابد و خرید به سادگی انجام می‌شود.این فروشگاه در حال حاضر بیش از هزار و 300 کالا مانند تنقلات، نوشیدنی‌ها، غذاهای بسته‌بندی شده و غذاهای آماده و همچنین ملزومات اولیه را ارائه می‌کند.

 

 

کارفور سیتی پلاس از مجموعه‌ای از دوربین‌ها استفاده می‌کند که ترکیبی از بینایی رایانه و یادگیری ماشینی است و حرکت خریدار را در داخل فروشگاه دنبال می‌کند. این دوربین‌ها از فناوری ردیابی برای شناسایی خریداران از طریق ساختار خودشان استفاده می‌کنند و هیچ گونه تشخیص چهره یا داده‌های بیومتریک ندارند.

همه خریدها به حساب شخصی در برنامه MAF Carrefour وصل شده و دوربین‌ها اعلام می‌کنند چه زمانی خریدار یک محصول را برمی‌دارد یا آن را کنار می‌گذارد. سبدهای مجازی خریداران به طور خودکار به روز می‌شوند. هنگامی که خریدار از فروشگاه خارج می‌شود، کل مبلغ سبد خرید محاسبه و رسید دیجیتالی از طریق برنامه ارسال می‌شود.

 

 

البته کارکنان در فروشگاه در دسترس خواهند بود تا به مشتریان در پیدا کردن اقلام در قفسهها و رفع سوالات یا نگرانی‌ها کمک کنند. درحال حاضر به دلیل مقررات ایمنی ناشی از شیوع کرونا فروشگاه به طور همزمان به حداکثر 10 مشتری اجازه ورود می‌دهد. خریدارانی که بارکد ورود به فروشگاه را دارند اما با ظرفیت تکمیل کارفور برای ورود مواجه می‌شوند، از طریق اعلام برنامه در گوشی هوشمندشان در صف ورود قرار می‌گیرند.

«هانی ویس» مدیر عامل بخش خرده فروشی ماجد الفطیم در این باره گفت: «کارفورسیتی پلاس برای سهولت فروش با استفاده از فناوری و همچنین افزایش تجربه خرده فروشی نوین طراحی شده است.این فروشگاه نشان‌دهنده یک جهش بزرگ برای خرده‌فروشی در امارات و منطقه است و کارفور به نوآوری خود برای رفع نیازهای فعلی و پیش‌بینی روند خریدهای آینده ادامه می دهد.»

 

 

در حالی که بسیاری از فروشگاه‌ها خدمات بدون فروشنده را ارائه می‌کنند، این فناوری ممکن است گام بعدی در تجربه خرید در خرده‌فروشی در منطقه باشد زیرا به دلیل شیوع کرونا، فرآیندهای  خرید بدون تماس فیزیکی و بدون پول نقد رونق یافته است.

اگرچه این اولین نوع فروشگاه بدون صندوق‌دار در منطقه است اما فروشگاه‌های بدون صندوق، چندان جدید نیستند. آمازون با مجموعه‌ای از فروشگاه‌های بدون صندوق در آمریکا پیشتاز است. این فروشگاه‌ها با استفاده از فناوری «Just Walk Out» ، یک سری سنسورها و دوربین‌ها برای ردیابی محصولاتی که از قفسه‌ها برداشته می‌شوند در نظر گرفته و  آن‌ها را به یک لیست خرید مجازی اضافه می‌کنند و طبق این لیست از مشتریان هزینه می‌گیرند. آمازون در فوریه 2020، اولین فروشگاه خواربارفروشی صندوق‌دار را در سیاتل افتتاح کرد و فضای وسیعی از گوشت و غذاهای دریایی گرفته تا لوازم خانگی را به فروش رساند. کارفور سیتی پلاس در طبقه اول مرکز خرید امارات‌مال در نزدیکی ایستگاه مترو واقع شده و همه روزه از ساعت 9 صبح تا نیمه شب باز به روی مشتریان باز است.

 

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , آمازون , ریتیل , کارفور , کارفور امارات , کارفورسیتی , اولین فروشگاه بدون صندوق‌دار , MAF Carrefour , هانی ویس , کارفور سیتی پلاس , فروشگاه خواربارفروشی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان