اوضاع نگران‌کننده مشتریان خرده‌فروشی‌ها در بریتانیا

اوضاع نگران‌کننده مشتریان خرده‌فروشی‌ها در بریتانیا
اوضاع نگران‌کننده مشتریان خرده‌فروشی‌ها در بریتانیا

براساس داده‌های خرده‌فروشی، خانوارها قبل از شلوغ‌ترین فصل سال، خرید خود را کاهش داده‌اند. بر این اساس، رشد مخارج خرده‌فروشی و مصرف‌کننده بریتانیا در ماه گذشته کاهش یافت و به نرخ‌هایی بسیار کمتر از تورم رسید.

کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد، ارزش خرده‌فروشی‌ها با نرخ سالانه 2.5درصد در ماه اکتبر افزایش یافت که نسبت به 2.7درصد در سپتامبر و بسیار پایین‌تر از میانگین 12ماهه 4.2درصدی بود. این رقم ازسوی سازمان تجارت جهانی با نرخ تورم 6.7درصدی قیمت مصرف‌کننده در سپتامبر مقایسه می‌شود و نشان می‌دهد خانوارها حجم کمتری از کالاها را خریداری می‌کنند؛ حتی اگر بیشتر هزینه کنند. این الگو از نیمه دوم سال2021 مشاهده شده است. مخارج کم برای خرده‌فروشانی که امیدوارند در آستانه دوره جشن رشد کنند، نوید خوبی ندارد.

 

 

بانک مرکزی انگلیس هیچ رشدی را در سال2024 پیش‌بینی نکرد، زیرا تاثیر نرخ‌های بهره بالا به خانوارها و مشاغل فشار وارد می‌کند و داده‌های BRC نشان می‌دهد قیمت‌های بالا و افزایش شدید بانک مرکزی در زمینه نرخ‌های بهره از پایان سال2021 آزاردهنده‌تر شده است.

پل مارتین، مدیر انجمن خرده‌فروشی بریتانیا گفت مغازه‌ها با «کریسمس پردردسری» مواجه هستند. تورم بیشتر و پرداخت‌های وام مسکن همراه با کاهش پس‌انداز ناشی از همه‌گیری و قبوض بیشتر انرژی به این معنی است که «مصرف‌کنندگان تحت محاصره نحوه خرج کردن پول هستند. داده‌های BRC نشان داد ارزش فروش غیرغذایی در سه ماه منتهی به اکتبر یک درصد کاهش یافته است. این ارقام با آمارهای منتشرشده ازسوی بارکلیز مطابقت دارد که نشان می‌دهد هزینه‌های مصرف‌کننده‌ها در ماه گذشته سالانه 2.6درصد رشد داشته که کمترین افزایش از سپتامبر2022 است.

 

 

این شرکت پرداخت که تقریبا نیمی از تراکنش‌های کارت اعتباری و نقدی بریتانیا را رصد می‌کند، گزارش داد هزینه‌های کالاهای خانگی با نرخ سالانه 6.5درصد کاهش یافته و فروشگاه‌های مبلمان و لوازم‌خانگی کاهش بیش از 7درصدی را ثبت کرده‌اند. هزینه رستوران‌ها 10.3درصد کاهش یافت اما هزینه کافی‌شاپ افزایش یافته است. جک مینینگ، اقتصاددان ارشد بریتانیا در بارکلیز، گفت داده‌های ماه اکتبر نشان می‌دهد خانوارها از مخارج اختیاری خود عقب‌نشینی می‌کنند و به‌طور فزاینده‌ای نگران توانایی‌های آینده‌شان برای خرج کردن هستند.

منبع: Ft.com

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , کسب و کار , لوازم خانگی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , سازمان تجارت جهانی، , کارت اعتباری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان