بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

در دهه‌های گذشته شبکه‌های اجتماعی میلیاردها کاربر در سرتاسر جهان به خود جذب کرده‌اند، در نتیجه می‌توان گفت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نقش موثری در افزایش ترافیک شما دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود کمپین بازاریابی شما در رسانه‌های اجتماعی موفق شود، ایجاد محتوایی است که قابل اشتراک باشند.

شما می‌توانید محصولات یا خدمات خود را در صفحه خود به اشتراک بگذارید یا دکمه اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی را در سایت خود قرار دهید. یکی از کانال‌های دیجیتالی که باعث می‌شود ارتباط دوطرفه در بین مشتریان و برندها شکل بگیرد؛ شبکه‌های اجتماعی هستند، زیرا مخاطبان می‌توانند پست‌های شما را لایک کنند و با محتوای شما درگیر شوند یا برای آنها نظر بگذارند.

همچنین برای اینکه محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و فالوورهای بیشتری جذب کنید نیاز به هزینه زیادی نیست و این روش تبلیغاتی برای شما مقرون‌به‌صرفه است.

 

 

  اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation)

منظور از اتوماسیون بازاریابی مجموعه‌ای از برنامه‌نویسی‌ها یا نرم‌افزارهایی است که عملیات بازاریابی دیجیتال را برای شما به‌طور خودکار انجام می‌دهند. در این روش، کارهایی که شما باید به‌طور مداوم انجام دهید به‌صورت خودکار انجام می‌شود، مانند:

  روند پرورش لید

ایجاد سرنخ و تبدیل آن به مشتری یک فرآیند بسیار طولانی است اما شما می‌توانید این فرآیند را با محتوایی که یک معیار خاص دارد یا ارسال ایمیل به‌طور خودکار انجام دهید.

  خبرنامه‌های ایمیل

در اتوماسیون ایمیل شما علاوه‌بر اینکه می‌توانید به‌طور خودکار ایمیل را برای مشتریان‌تان ارسال کنید، می‌توانید لیستی از مخاطبان را داشته باشید که می‌خواهند خبرنامه‌های شما را در صندوق ورودی خود ببینند.

  ردیابی و گزارش کمپین

شما در کمپین‌های بازاریابی تعداد زیادی فرد، ایمیل، محتوا، تماس‌های تلفنی و صفحات وب دارید. استفاده از اتوماسیون و بازاریابی به شما کمک می‌کند تا بتوانید کمپین خود را مرتب کنید و به‌طور مرتب آن را پیگیری کنید.

 

 

  برنامه‌ریزی برای پست‌ها در شبکه اجتماعی

برای اینکه حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید، باید به‌طور مداوم پست بگذارید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای زمان‌بندی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، تا محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی منتقل کند.

  محتوای حمایت‌شده (Sponsored Content)

در محتوای حمایت‌شده شما به نهادهای دیگر پول می‌دهید تا یک محتوا تولید کند و برند یا خدمات شما را تبلیغ کنند. در این زمینه یکی از محبوب‌ترین محتواهای حمایت‌شده اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این نوع از محتوای حمایت‌شده شما به‌عنوان یک برند، اینفلوئنسری را که در صنعت شما فعال است حمایت می‌کنید تا آن شخص پست و ویدیوهایی را که مرتبط به شما است در شبکه اجتماعی خود منتشر کند.

یک مقاله یا پست وبلاگ یک نوع دیگر از محتوای حمایت‌شده است که در آن خدمات و نام تجاری شما نوشته می‌شود و به‌عنوان رپرتاژ آگهی منتشر می‌شود.

  بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

امروزه بیشتر افراد دارای تلفن‌های هوشمند هستند و روز‌به‌روز میزان این استفاده درحال افزایش است. ازآنجایی‌که کاربران بیش از ۹۰درصد زمان خود را در گوشی‌های همراه صرف می‌کنند و در این زمان درحال استفاده از برنامه‌های مختلف و بازی هستند؛ باعث شده تا امروزه تلفن‌های همراه یک کانال بازاریابی سودآور باشند.

درنتیجه ورود محتوای تبلیغاتی برای کاربران تلفن‌همراه یک کار منطقی است. با وجود استراتژی‌های هدفیابی جغرافیایی و با کمک گرفتن از مکان کاربران تلفن‌همراه می‌توان به آنها برای دسترسی راحت‌تر به محصولات و خدمات توصیه‌هایی کرد.

 

 

  بازاریابی درون‌گرا (Inbound Marketing)

یکی از روش‌هایی که باعث رشد سازمان شما می‌شود بازاریابی درون‌گراست. در این روش شما می‌توانید روابط پایداری را با مصرف‌کنندگان و مشتریان احتمالی و مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید. همچنین این روش به توانمندسازی و ارزش‌گذاری درمورد مشتریان مربوط می‌شود؛ و در آخر باعث می‌شود شما را به اهداف بازاریابی خود برسید.

به‌طور‌کلی بازاریابی درون‌گرا دارای سه مرحله است:

جذب:  با انتشار محتوای مناسب و کاربردی و دادن راه‌حل‌های مناسب می‌توانید افراد را جذب کنید، همچنین این کارها باعث می‌شود شما یک مشاور دیجیتال‌مارکتینگ قابل‌اعتماد معرفی شوید که می‌خواهید با افراد تعامل برقرار کنید.

تعامل: ارائه راه‌حل‌هایی که باعث می‌شود افراد به‌سمت خرید هدایت شوند.

پشتیبانی: پشتیبانی و کمک به مشتریان برای توانمندسازی و موفقیت در خریدشان.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , اشتراک گذاری , بازاریابی , شبکه های اجتماعی , تبلیغات , مارکتینگ , تولید محتوا , کمپین های تبلیغاتی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان