بانی مد دریچه ای رو به سبک زندگی مدرن

بانی مد دریچه ای رو به سبک زندگی مدرن
بانی مد دریچه ای رو به سبک زندگی مدرن

مرکز خرید آنلاین بانی ‌مد در سال 1393 کار خود را به صورت تخصصی در زمینه پوشاک و سبک زندگی آغاز کرد. در این سال‌ها، بانی مد با همکاری بیشتر از 700 برند، توانسته است تجربه‌ای خوب از خرید آنلاین لباس و پوشاک برای مخاطبان خود رقم بزند. مهم‌ترین رسالت بانی ‌مد بهبود کیفیت سبک زندگی است و رضایت اکثریت مخاطبان این فروشگاه اینترنتی، گواهی بر این ادعاست؛ رضایتی که پشتوانه‌ای استوار برای تحقق دیگر اهداف بلند مدت بانی ‌مد است. اساس کار بانی مد برای حضور در صنعت پوشاک، بازاریابی مبتنی بر سلایق و فرهنگ پوشاک در بین ایرانیان است. در این شماره با عبدالله طاهری مدیرعامل این مجموعه گفت‌و‌گویی ترتیب داده ایم که در ادامه تقدیمتان می‌شود.

لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌های خودتان برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.

من عبدالله طاهری، متولد 1366 هستم. تحصیلات بنده تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته ژئومورفولوژی بوده و از دانشگاه تهران در سال 1393 مدرک MBA مارکتینگ را دریافت کردم. حدود 14 سال است که در بازار کار فعالیت دارم. تقریبا 10 سال پیش در تیم جین وست به فکر ایجاد یک وب سایت فروشگاهی در حوزه مد و پوشاک افتادیم، که این امکان را برای کاربران در سراسر ایران ایجاد کند، تا امکان خرید محصولات بدون مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و داشتن اطمینان از اصالت محصولات را داشته باشند. در نهایت، سال 1393، «بانی مد» راه‌اندازی شد و به تدریج با اضافه شدن برندهای مطرح و ثبت شده  و محصولات گوناگون به یک مرکز خرید آنلاین تبدیل شد.

 

 

 فروشگاه اینترنتی «بانی‌مد» در حال حاضر در چه دسته بندی‌های کالایی مشغول به فعالیت است؟

از لحاظ دسته‌بندی محصولات، «بانی مد» پاسخگوی نیازهای هر خانواده ایرانی، از نوزاد تا افراد مسن و سالخورده در حوزه سبک زندگی است.

 در حال حاضر گستردگی «بانی‌مد» به لحاظ تامین‌کنندگان به چه صورت است؟ چه تعداد تامین‌کننده در بانی مد فعالیت دارند؟

در حال حاضر بیش از 750 برند مطرح و ثبت شده، در مرکز خرید آنلاین بانی مد شعبه دارند و محصولات خود را برای فروش به کاربران در این مرکز خرید قرار داده‌‌اند. به صورت میانگین، روزانه حداقل دو برند به جمع تعداد برندهای مستقر در بانی مد اضافه می‌شود.

 به طور میانگین چه تعداد سفارش در روز ثبت می‌شود؟ آیا به لحاظ تعداد، سفارش‌های شهرستان از تهران بیشتر است؟

تعداد سفارش روزانه به عوامل بسیاری مانند پروموشن‌های فعال، مناسبت‌ها و روزهای هفته بستگی دارد؛ و آمار تعداد سفارش ثبت شده را تغییر می‌دهد. در مرکز خرید آنلاین بانی مد بصورت روزانه حداقل 8700 کالا و حداکثر در حدود 43000 کالا در چهارماهه نخست امسال ثبت شده است.

 پروسه تحویل کالا در «بانی‌مد» به چه صورت است؟ درواقع «بانی‌مد» در بحث لجستیک چگونه تامین نیاز می‌کند؟

گستره خدمات بانی مد به مشتریان در حوزه تحویل کالا بسیار زیاد است. سرویس تحویل درب منزل، توسط بانی اکسپرس و سرویس‌های پستی مطرح کشور این امکان را فراهم می‌آورد که در دور دست‌ترین نقاط کشور هم، مشتریان بانی مد بدون دغدغه بسته‌های خود را در زمان‌بندی مناسب تحویل گیرند. کاربران می‌توانند بصورت حضوری در مراکز تحویل حضوری در «تهران»، «کرج» و «اصفهان» و ... بسته‌های خود را دریافت نمایند. علاوه بر این بانی مد از کمدهای هوشمند در نقاط مختلف شهر تهران استفاده می‌کند که کاربران بنا به درخواست خود می‌توانند بسته‌ها را از آنجا تحویل بگیرند. سرویس ویژه دیگری که بانی مد به مشتریان خود که خواهان دریافت سریع‌تر از حالت معمولی خود هستند ارائه می‌دهد، سرویس بانی جت و بانی جت پلاس هست که به عنوان مثال سرویس بانی جت پلاس بسته‌ها را حداکثر تا 2 ساعت در اختیار خریداران قرار می‌دهد. مراکز خدمات پس از خرید بانی‌مد، هم اکنون در شهرهای تهران و کرج فعال هستند و بزودی در شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد راه اندازی خواهند شد.

 

 

 شما به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی که از میزان محبوبیت خوبی برخوردار است، شرایط فروش اینترنتی در کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

روندی که در تمام دنیا و بالتبع در ایران، با سرعت خوبی در حال جریان یافتن است؛ حرکت کسب و کارها از فضای آفلاین به آنلاین بوده، و قطار تحول دیجیتال دیر یا زود با سرعت از کنار تمام کسب و کارها گذر خواهد کرد. کسب و کارهایی که سوار بر این قطار شوند و خود را همسو با آن کنند می‌توانند از منافع آن سود ببرند و در عین حال کسب و کارهایی که نسبت به این اتفاق بی‌توجه باشند با چالش‌های فراوانی روبرو خواهند شد و حتی ممکن است برخی رو به نابودی بروند. با تمام این تفاسیر، میل به خرید اینترنتی و داشتن رفتار آنلاین در میان نسل‌های مختلف در حال رواج یافتن است.

 لطفا پیرامون چالش‌های پیش روی مبحث E-Commerce(تجارت الکترونیک) در ایران توضیحاتی ارائه فرمایید؟

بیشترین چالشی که کسب و کارهای آنلاین ایرانی با آن روبرو هستند، تحریم‌ها و ممنوعیت‌های بین‌المللی موجود است. از مبانی کسب و کارهای آنلاین این است که بر تاری جهان‌گستر چیره گردند و بتوانند به سراسر دنیا خدمت برسانند، و از خدمات سرویس‌های موجود در سرتاسر دنیا بهره ببرند. اما به دلیل تحریم‌های موجود در حوزه مالی، مارکتینگ و تکنولوژیک بن‌بست‌هایی برای کسب و کارها به وجود آمده است و احتمالا در آینده ممکن است به وجود بیاید. به عنوان یک مثال ساده، سرویس تبلیغات گوگل که یکی از کانال‌های بسیار مهم در تبدیل مشتری است، در ایران تحریم است، و همانطور که خبر دارید در چند ماه گذشته باز هم گوگل اقدام به بستن حساب‌هایی که در اختیار کسب و کارهای ایرانی بوده، کرده است. محدودیت‌های مالی و تحریم‌های یکجانبه همچنان باعث شده تا اغلب کسب و کارها با وجود تمام قابلیت‌هایی که دارند نتوانند به سادگی به بازارهای خارجی فکر کنند.

 

 

 از اقدامات «بانی مد» در جهت وفادارسازی مشتریان برای مخاطبانمان بگویید.

باشگاه مشتریان «بانی مد» با نام «بانی کلاب» در راستای ارائه خدمات بیشتر به مشتریان از ابتدای سال 1401 آغاز به فعالیت کرد، و در حال حاضر طبق گزارشات تیم باشگاه مشتریان، 49درصد فروش برندهایی که در بانی کلاب فعال هستند، از طریق بانی کلاب و استفاده از کدهای باشگاه بوده است. ارائه طرح‌های جذاب برای مشتریان و تامین‌کنندگان در بازه‌های زمانی مختلف و پویا بودن این باشگاه از نکات کلیدی باشگاه مشتریان بانی مد هست.

 چنانچه عملکرد شایان‌توجهی از «بانی‌مد» وجود دارد که تا به‌ حال آنطور که باید به آن توجه نشده است، بفرمایید.

بانی مد در طول بیش از 8 سال فعالیت خود همیشه در تلاش برای پیشتازی در ارائه خدمات نوین بوده، و توانسته خدمات گوناگونی را در دسترس کاربران قرار دهد. به عنوان مثال، خدمت تعویض همزمان محصولات که مشتریان بدون دغدغه و نگرانی می‌توانند محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنند و در صورتی که سایز و یا سایر ویژگی‌های محصول، متناسب با سایز و ویژگی مورد انتظارشان نبود آن ‌را بصورت همزمان با محصولی که از نظرشان دارای ویژگی متناسب است تعویض نمایند. سرویس لجستیک اختصاصی بانی مد که سفیران آن به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط تماس با کاربران و مشتریان به شمار می‌روند همواره در تلاش است با برگزاری دوره‌های آموزشی و جذب مناسب‌ترین افراد، رضایت مشتری را در هنگام دریافت محصول نیز جذب نماید. مشتریان این امکان را دارند که در صورت وجود هرگونه نقص یا مشکل، در سریع‌ترین زمان ممکن، کالاهای مربوطه را مرجوع نمایند. بانی مد در برخی از مراکز تحویل حضوری خود، برای خرید محصولات بانی مد دستگاه‌های STS را قرار داده است، که کاربران این قابلیت را داشته باشند که به صورت لحظه‌ای خرید خود را انجام دهند. کارت‌های هدیه بانی مد در مبالغ و انواع مختلف فیزیکی و دیجیتال که برای مناسبت‌های مختلف شخصی‌سازی شده‌اند، از سایر خدمات بانی مد به شمار می‌رود و همچنین کادوپیچی کالاها برای ارسال هدیه، کیفیت خاص بسته‌بندی کالاهای خریداری شده و ... از مواردی هست که بانی مد همیشه ارائه آنها را در حوزه وظایف خود دانسته است و حفظ کیفیت آن را وظیفه همیشگی خود می‌داند!

تگها : پوشاک , خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , مرکزخرید , خرید آنلاین , فروشگاه اینترنتی , بانی مد , وفادارسازی مشتریان , مرکزخرید آنلاین , کسب و کارهای آنلاین

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان