«برندسازی» مطمئن‌ترین راه برای موفقیت در خرده‌فروشی

«برندسازی» مطمئن‌ترین راه برای موفقیت در خرده‌فروشی
«برندسازی» مطمئن‌ترین راه برای موفقیت در خرده‌فروشی

 

در صنعت خرده‌فروشی و به‌طور کلی دنیای تجارت، غالبا از برندها صحبت می‌شود اما عموما میانبر مهمی به نام «برندسازی» از نظرها غافل مانده است.

 این اقدام زیربنایی و کلیدی اگر به درستی و گام به گام اجرایی شود، تضمین‌کننده موفقیت‌های بی‌وقفه آتی برای صاحبان صنایع تاثیرگذار خواهد بود. ازسوی دیگر رشد و توسعه و رسیدن به آینده مورد نظر از ماهیت هر انسانی نشأت می‌گیرد و برای دستیابی به این هدف، داشتن برنامه و هدف و دنبال کردن اصول و قواعد مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است اما عدم شناخت قواعد و هدف‌گذاری در مسیر درست ممکن است خسارت‌های زیادی به همراه داشته باشد.

 

برای ورود به دنیای حرفه‌ای‌ها در هر کسب‌و‌کار، پیروی از این اصول و قواعد درست، برگ برنده هر فردی خواهد بود. داشتن ایده و خلاقیت می‌تواند باعث رشد و شکوفایی کسب‌و‌کار شود.

به منظور رسیدن به خواسته‌های حرفه‌ای، هر فرد باید در مسیر کسب‌و‌کار اقداماتی را تعیین و برنامه‌ریزی و در راستای این اقدامات حرکت کند. هرچند چارچوب حرکتی هر فرد یا کسب‌و‌کار ممکن است با هم تفاوت‌‌هایی داشته باشد اما اصول و روند بهبود و حرفه‌ای شدن را می‌توان در همه کسب‌و‌کارها به شکلی عجیب هم‌سو و در یک راستا دید.

 

استفاده از طرح تجاری

به هیچ عنوان داشتن طرح تجاری را دست‌کم نگیرید. این طرح تجاری می‌تواند یک فرآیند ساده برای شناخت فرصت‌ها و تهدیدها باشد تا یک برنامه استراتژیک مدون و با بررسی همه جوانب و هدف‌گذاری دقیق، اما طرح تجاری مناسب، قدم‌های مهم شما را عیان و اولویت‌های کاری را تعیین می‌کند. بدون برنامه‌ریزی مدون امکان موفقیت در برندسازی چیزی در حد صفر خواهد بود.

 

برپایی ساختار منظم

تفاوتی ندارد در شرف راه‌اندازی کسب‌وکار باشید یا کسب‌و‌کار قدیمی خود را در قالب حقیقی داشته باشید یا حتی دارای یک ساختار حقوقی باشید. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید تا بتوانید محدودیت‌های کاری را کنار گذاشته و فرصت‌های خود را بیشتر کنید، ثبت شرکت است. داشتن شخصیت حقوقی یا بازنگری و تغییر قالب حقوقی یکی از اساسی‌ترین اقدامات هر کسب‌و‌کار تلقی می‌شود. این کار نه تنها اعتبار و توان کسب‌و‌کار را افزایش می‌دهد بلکه با ثبت شرکت توان رقابتی، تیم‌سازی و کار گروهی، ورود به بازارهای با سود بیشتر مثل مناقصه‌ها و مزایده‌ها و بسیاری از فرصت‌های دیگر فراهم می‌شود. حتی بسیاری از شرکت‌ها ممکن است برای اینکه روند حرفه‌ای شدن خود را بهبود دهند، ساختار حقوقی شرکت خود را بازنگری کنند و با تغییر قالب شرکت به دنبال اهداف نو باشند.

 

 

برنامه‌ها و اهداف کاری مدون

با ثبت شرکت و مشخص کردن دامنه فعالیت‌ها و موضوعات کاری، اولین اقدام شما باید هدف‌گذاری و تعیین برنامه‌‌ها باشد. این اهداف و برنامه‌ها باعث خواهند شد روند حرکتی شما رو به سمت کسب‌و‌کار حرفه‌ای، منظم و دقیق باشد.

 

تعیین یک ساختار مالی

ساختار مالی چه برای تامین هزینه‌ها و منابع مورد نیاز و چه به دنبال کسب سود که ماهیت هر تجارت است، از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌خصوص اینکه شما باید حاشیه سود و زیان و بررسی سوابق مالی خود را به صورت دقیق و مشخص همواره بررسی کنید. نداشتن ساختار مالی باعث خواهد شد روند حرکتی  نامشخص بوده و سودآوری در هاله‌ای از ابهام باشد.

 

 ثبت برند

برندسازی ایده‌آل‌گرایی نیست. وقتی کسب‌و‌کاری به دنبال بهبود نام و شهرت خود باشد، در واقع تعهد و مسئولیتی را احساس می‌کند که باعث بهبود محصولات و خدماتش می‌شود. ثبت برند از اولویت‌های هر کسب‌و‌کار حرفه‌ای است و حتی بسیاری از کسب‌و‌کارها به جای یک برند برای محصولات و خدمات مختلف خود، چندین برند ثبت می‌کنند. در واقع برند ایده‌آلی وجود ندارد و شما فقط وظیفه دارید برند خودتان را به بهترین مدل موجود در بازاری پر از رقابت تبدیل کنید.

ثبت شرکت و داشتن هدف و برنامه و به دنبال آن برندسازی با ثبت برند می‌تواند تغییرات زیادی را در برنامه‌های کاری شما ایجاد کند؛ برنامه‌هایی که قطعا اهداف جدیدتری ایجاد می‌کند. یکی از آنها می‌تواند فروش خارجی و صادرات باشد. برای این کار باید کارت بازرگانی داشته باشید. کارت بازرگانی برگ ورود به دنیای واردات و صادرات است. بنابراین با اخذ کارت بازرگانی نه‌تنها می‌توانید وارد صادرات کالا و خدمات شوید، بلکه می‌توانید برای واردات با هزینه مناسب و خرید جنس و کالای دلخواه اقدام کنید.

 

 

تکمیل کادر

یکی از اتفاقات خیلی خوب بعد از ثبت شرکت، داشتن همراهانی در قالب شریک است؛ شرکایی که تعهد و قرارداد قانونی دارند و این باعث همراهی بهتر و اعتماد بیشتر بین اعضا می‌شود، اما در روند کار به‌منظور ارتقای سطح کارآمدی شرکت، بهتر است با انتخاب و استخدام افراد و کارمندان و شرکای تواناتر، سطح توانایی تیمی خودتان را بهبود بخشید.

 

اهداف متعالی

برای حرفه‌ای شدن نیاز است که قالب حرکتی منظمی داشته باشید و فرآیندها و اهداف خود را مرتبا به‌روزرسانی کنید. شرکت‌هایی که نمی‌توانند خود را با تغییرات روزافزون همراه کنند، محکوم به شکست و نابودی هستند. با ثبت شرکت و تشکیلات حقوقی و داشتن اهداف به‌روز و به دنبال آن طرح توسعه و ثبت برند برای برندسازی، می‌توانید به راحتی خود را عضوی از خانواده حرفه‌ای‌ها بدانید.

 

منبع: RETAILDETAIL.EU

تگها : برندسازی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , برندینگ , بازاریابی , تبلیغات , طرح تجاری , کار تیمی , ثبت برند

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان