برندسازی پشتکار می‌خواهد و ایمان و انگیزه

برندسازی پشتکار می‌خواهد و ایمان و انگیزه
برندسازی پشتکار می‌خواهد و ایمان و انگیزه

می‌خواهیم موجب غرور ایرانیان باشیم

 

این شعار یک برند ایرانی پوشاک با عنوان «انور سالار» است: «ما در اینجا می‌کوشیم تا بتوانیم یک برند ایرانی با آرم فارسی را در جهان مطرح نماییم تا موجب غرور هموطنان‌مان در سراسر این کره خاکی گردیم.»

برندی که تنها یکی از خدماتش، ارائه کت و شلوار و پیراهن‌های دست‌دوز است و مشتریان می‌توانند با مراجعه به شعبه فروش محصولات آن، به سلیقه خود و با مشاوره تیم طراحی، پوشاکی با بالاترین کیفیت را سفارش دهند. «انور سالار» که تخصص اصلی‌اش شخصی‌دوزی است، در تلاش است تا قالبی ایرانی پسند از پوشاک را برای مخاطبان خود طراحی کند.

به هر روی، برند «انور سالار» در سال 1394 با هدف تولید کت و شلوار و پیراهن با کیفیت بالا در صنعت پوشاک کشور پا به عرصه گذاشت. «انور سالار» مأموریت خود را طراحی، تولید و عرضه بهترین نوع کت و شلوار، پیراهن و کفش به ایرانیان می‌داند که در کنار دانش دوخت و بهره‌گیری از پارچه‌های با کیفیت بسیار بالا، تاکنون نیاز بخشی از جامعه را که دوست‌دار خرید کالای با کیفیت هستند، را تأمین کرده است.

 

 

با هانی انور سالارگفت‌وگویی داشته‌ایم​، که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

آقای انور سالار، لطفاً به ‌عنوان اولین سوال خودتان را معرفی کرده و از نحوه ورودتان به عرصه مد و لباس بگویید.

هانی انور سالار، متولد دوم مهرماه سال 1365 در شهر تاریخی آمل هستم. تحصیلات ابتدایی را در شهرستان آمل پشت سر گذاشتم و سپس به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه، راهی شهر اصفهان شده و در رشته متالوژی صنعتی در مهندسی مواد، فارغ‌التحصیل شدم. البته کمی بعد تا مقطع کارشناسی در رشته معماری نیز به تحصیل پرداختم و در ادامه، پا به عرصه تجارت خارجی گذاشتم و این را به جرات می‌توانم بگویم که این نوع فعالیت و سپس تلاش مضاعفم در راستای تأسیس یک برند ایرانی خاص، موجب تولد برند انور سالار شد.

 

آیا خانواده شما، پیشینه و سبقه فعالیتی در صنف پوشاک داشتند؟

 

خیر. هیچیک از اعضای خانواده من، چنین سابقه‌ای نداشتند و آنچه که موجب حضور و فعالیتم در عرصه پوشاک شد، تا اندازه قابل توجهی به علاقه شخصی خودم، به ویژه علاقه‌ام به لباس‌های کلاسیک مردانه، باز می‌گردد.

 

 

طی پنج سال فعالیت با برند «انور سالار» چه تجربیاتی کسب کرده‌اید که بازگو کردن آن به ویژه برای جوانان علاقه‌مند به خلق یک برند شخصی در حوزه مد و لباس می‌تواند مفید و مؤثر باشد؟

ابتدا بر این مهم تأکید دارم که برندسازی در تمام جهان به ویژه در ایران کار بسیار دشواری است و اگر فردی تصمیم دارد چنین مسیری را انتخاب کند، باید از همان ابتدا دشواری‌ها و چالش‌های بسیار زیادی را به جان بخرد. تبدیل شدن به یک نام و نشان تجاری که هم محبوب باشد و هم بتواند جمعی از مردم و مخاطبان را با خود همراه سازد، نیازمند پشتکار و انگیزه بسیار زیادی است. از سوی دیگر، آنچه به ماندگاری و تداوم حیات یک برند با وجود تمام سختی‌ها کمک می‌کند، اعتماد به نفس و ایمان و اعتقاد به فعالیتی است که در آن پا گذاشته‌ای. باید با دقت به گذشته نگاه کرد و از تجربیات درس گرفت. باید بتوان مسیر روشنی رو به آینده ترسیم کرد. باید هدف‌گذاری‌ها تعیین شوند و بسیاری دیگر از بایدها که هر کدام می‌تواند یکی از مؤلفه‌های لازم به منظور خلق برند و ماندگاری آن باشد.

 

اگر بخواهید به یکی از مهم‌ترین خاطرات خود در طول مسیر فعالیت با برند «انور سالار» اشاره کنید، به کدام مورد از تجربیات‌تان می‌پردازید؟

خاطرم است زمانی که اقدام به ایجاد برند کردم، فقط پنج میلیون تومان سرمایه داشتم که آن هم برای ثبت برند هزینه شد. من کار را با فروش یک دست کت و شلوار آغاز کردم و در ابتدای راه، نه کارگاهی داشتم و نه همکاری. اما پنج سال گذشت و با تلاش و پشتکار موفق شدم «انور سالار» را به نقطه‌ای که در آن ایستاده، برسانم.

 

 

لطفاً از تیم همراه‌تان بگویید.

البته که بخش اعظمی از فعالیت‌های مدیریتی و اجرایی این برند بر عهده خودم است، اما در بخش تولید، دوستان و همکاران بسیاری من را همراهی می‌کنند. به طور مثال در بخش سفارشی دوزی، بالغ بر 14 نفر به طور مستقیم و مستمر مشغول به فعالیت هستند، اما در سایر بخش‌ها به ویژه مارکتینگ، فروش، انبارداری و مواردی از این دست، مدیریت کار بر عهده خودم است.

 

«انور سالار» در حال حاضر چند شعبه دارد؟

ما دارای یک «شو روم وی آی پی» در منطقه فرمانیه تهران هستیم و تا یک ماه آینده، شعبه دوم‌مان در مجتمع اجاری اپال افتتاح خواهد شد.

 

آقای انور سالار، به عنوان پرسش پایانی لطفاً از برنامه خود و مجموعه‌تان برای آینده بگویید.

«انور سالار» به کیفیت و دقت مشهور است و از روز نخست تلاش کردیم تا خدماتی چه بسا لوکس‌تر از محصولات‌مان به مشتریان خود ارائه دهیم که همین امر وجه تمایز میان برند ما با دیگر برندهای مشابه باشد. به‌طور جدی امیدوارم که در سال آینده بتوانیم صادرات و ایجاد شعب عرضه در کشورهای همسایه را آغاز کنیم و به عنوان نخستین مقاصد، شهرهای مسقط و دوبی به ترتیب واقع در کشورهای عمان و امارات را مد نظر قرار داده‌ایم.

 

 

و سخن پایانی...

در خاتمه روی صحبتم با جوانان است. قشری از جامعه که باید بپذیرند مشکلات همواره وجود دارد و شرایط مساعد و عاری از دشواری در هیچ کجای جهان به طور صددرصدی فراهم نیست. برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد.

 

منبع:فصلنامه آستین

گرداورنده: عطیه پژم

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , برند ایرانی , انورسالار , تک دوزی , برند پوشاک , حوزه پوشاک , هانی انورسالار , تک دوزی انورسالار , برند کت و شلوار , خلق برند

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان