بهبــود کیفیت مدیـــریت مجتمع‌های چند منظـوره بــا شرکــت نـــرم‌افزاری «نوآوران پردازش»

بهبــود کیفیت مدیـــریت مجتمع‌های چند منظـوره بــا شرکــت نـــرم‌افزاری «نوآوران پردازش»
بهبــود کیفیت مدیـــریت مجتمع‌های چند منظـوره بــا شرکــت نـــرم‌افزاری «نوآوران پردازش»

با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در چند دهه اخیر، صنعت مراکز خرید چندمنظوره نیز با این مبحث درگیر شده است؛ از این رو لازم است تا نرم‌افزارهای تخصصی در اختیار این صنعت قرار گیرد. شرکت نرم‌افزاری «نوآوران پردازش»، از اوایل سال 1385 فعالیت خود را به‌صورت تخصصی در زمینه ارائه خدمات فناوری اطلاعات در حوزه صنعت مراکز خرید و ساختمان آغاز کرده است و درحال‌حاضر این شرکت توانسته پروژه‌های موفق بسیاری را در زمینه استقرار نرم‌افزارها و پلتفرم‌های تخصصی مدیریت در این حوزه ارائه دهد؛ از این رو طی گفت‌وگویی که با مدیرعامل این شرکت داشتیم از ضرورت نیاز صنعت به این نرم‌افزارها سؤالاتی مطرح کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

لطفاً یک بیوگرافی کوتاه از خودتان و سابقه فعالیت‌تان در این صنعت برای‌ ما ارائه دهید.

آرمین فیض‌الهی کارشناس‌ارشد نرم‌افزار، مدیرعامل گروه نوآوران پردازش (رصد) هستم؛ شرکتی که با تولید نرم‌افزار مدیریت مجتمع کارش را شروع کرد و درحال‌حاضر راهکارهای جامع و هوشمندانه‌ای را در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات ارائه می‌کند. از ابتدا تا به امروز همه‌ هدف ما این بوده است که بتوانیم محصولی ارائه کنیم تا تمامی نیازهای این صنعت را پوشش دهیم. گروه «رصد» اکنون در مسیر هوشمندسازی شرکت‌ها و مجتمع‌ها قرار گرفته تا پیشرفت و رشد آنها را چند قدم جلوتر از دیگران تضمین کند. درواقع در تمام این سال‌ها، خودمان را تنها محدود به ارتقای نرم‌افزار مدیریت مجتمع‌ها نکردیم و در کنار آن، سرویس‌ها و محصولاتی را تولید کردیم تا هلدینگ‌ها و شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌ساز از چرخه‌ پیشرفت جا نمانند.

از داستان تأسیس شرکت «رصد» برای‌مان بگویید.

در نیمه‌های دهه 80 به‌عنوان مدیری جوان در یکی از شرکت‌های ساختمانی که در زمینه ساخت و بهره‌برداری از مجتمع‌های چندمنظوره فعال بود، مشغول به کار شدم. حجم بالای کار، نرم‌افزارهای جزیره‌ای، اثربخشی نامناسب، اشتباهات فراوان و عدم شفافیت عملکرد سازمان، مدیران ارشد را بر آن داشت که به کمک یک راهکار جامع نرم‌افزاری (ERP) این معضلات را حل کنند. تجربه‌های مشابه خرید نرم‌افزارهای خارجی در شرکت‌های همکار، علی‌رغم هزینه‌ها، مشکلات تحریم‌ها و بومی نبودن آنها، نتوانسته بود به حل مشکلات‌شان در ایران کمکی کند. نه‌تنها در حین نصب و استقرار مشكلات زیادي براي مديران و پرسنل ايجاد شده بود، بلكه كار كردن با آن بسيار دشوار و مهم‌تر اینكه فاقد عملكردهايي بود كه از ERP انتظار مي‌رفت. در نتیجه مشکلات آنها را نسبت‌به قبل دوچندان کرده بود. همان زمان تصمیم گرفتیم تا با رویکرد ایرانی و بومی متناسب با نیازهای این کسب‌وکار و با توجه به نیازسنجی‌های انجام‌شده با استفاده از پيشرفته‌ترين تكنولوژي‌ها و الگوهاي روز دنيا، بهترین نرم‌افزار یکپارچه را طراحي و پیاده‌سازی کنیم و سهم مهمي در ارتقاي دانش IT و كمك به صنعت ساختمان كشور داشته باشيم. پس از مشاوره با گروه خبرگان این صنعت، اولین نگارش نرم‌افزار رصد در همان سال تولید و به بازار ارائه شد. به همین منظور، تیمی از فعالان این حوزه، سازندگان، انبوه‌سازان و اعضای هیأت‌مدیره مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی در کنار ما قرار گرفتند تا به‌صورت مؤثرتر به نیازمندی‌های مشتریان خود پرداخته و راهکارهایی متناسب با شرایط آنان را در اختیارشان قرار دهیم. اين‌گونه بود که فعالیت خود را در سال 1386 شروع کردیم و در سال 1390 شرکت نوآوران پردازش به‌صورت رسمی ثبت شد تا با ایده بهترین بودن، فعالیت خود را آغاز کنیم. با اعتقاد به متفاوت فکر كردن و آسان‌سازی مديريت شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌ساز و مجتمع‌های چندمنظوره، كار خود را شروع كرديم و با خلاقیت و تکنولوژی توانستیم نرم‌افزاری را پیاده‌سازی کنیم که ما را به این هدف سوق ‌دهد.

نوآوران پردازش در صنعت ساختمان، املاک و مستغلات چه خدماتی را به فعالان این صنعت ارائه می‌دهد؟

بیش از یک دهه، نوآوران پردازش در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات خدمات خود را ارائه می‌دهد. درحال‌حاضر رصد محصولات خود را از زمان ساخت، واگذاری و بهره‌برداری از پروژه‌ها پوشش‌دهی کرده و متناسب با نیاز سازمان‌ها، ماژول‌های کامل و یکپارچه‌ای را پیش‌بینی کرده و در سه دسته ارائه می‌دهد که شامل نرم‌افزار رصد ویژه شرکت‌های هلدینگ، نرم‌افزار ویژه شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌ساز و نرم‌افزار ویژه مجتمع‌های چندمنظوره است. عملاً راهکار سوم به دو صورتCloud  و On-Premise ارائه می‌شود و متناسب با اندازه مجتمع‌ها قابل‌ارائه است.

راهکار جامع نرم‌افزاری (ERP) رصد چه کمکی به مدیران شرکت‌ها و مجتمع‌ها خواهد کرد؟

رصد به‌عنوان یک ERP تخصصی در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات آماده ارائه خدمات به فعالان این صنعت است؛ سازمان‌هایی که سال‌هاست از گستردگی، ناهمگونی، جزیره‌ای بودن اطلاعات و فرآیندهای خود رنج می‌برند و از این امر به ستوه آمده‌اند.

برای تشریح ویژگی‌های یک ERP شاید خوب باشد ابتدا تصویری از یک سازمان بدون حضور ERP داشته باشیم و چالش‌های عدم استفاده از ERP یا استفاده از سیستم‌های جزیره‌ای را بررسی کنیم.

چالش‌ها به‌صورت کلی در چهار دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

 هدررفت بهره‌وری کارکنان،

 نداشتن تصویر به ‌لحظه از کسب‌وکار،

 هزینه و پیچیدگی یکپارچه نگهداشتن راهکارهای غیریکپارچه،

 ناتوانی در پاسخگویی مناسب به افزایش تقاضای مشتریان

که استفاده از یک ERP می‌تواند به بهبود تصویر دقیق و همه‌جانبه از کسب‌وکار، کاهش هزینه‌های نگهداشت، افزایش کارایی پرسنل و امکان توسعه کسب‌وکار براساس افزایش درخواست ازسوی مشتریان را با سرعت مناسب انجام دهد.

به‌طورکلی باید گفت نرم‌افزارهای ERP به‌دلیل ایجاد ارزش‌های افزوده بسیار و کمک به کاهش هزینه‌ها، بسیار به‌صرفه بوده و توسعه کسب‌وکار را به دنبال خواهند داشت.

راهکار رصد بر بستر ابر (Cloud) نیز ارائه می‌شود. لطفاً درخصوص مزایای استفاده از سیستم‌های ابری در مدیریت مجتمع‌ها توضیحاتی ارائه دهید.

در پاسخ به این سؤال باید بگویم که رصد منطبق با رویکردهای جدیدی که در دنیا وجود دارد، سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده و شرایطی را برای ارائه خدمات زیرساختی IT به شرکت‌های متقاضی آماده کرده است تا این شرکت‌ها نیز با صرف کمترین هزینه از به‌روزترین خدمات دنیا بهره‌مند شوند. با استفاده از رصد ابری در ازای پرداخت مبلغ ناچیزی بابت حق اشتراک، در هزینه‌های لایسنس نرم‌افزار، زیرساخت سخت‌افزاری، هزینه‌های تیم آی‌تی و هزینه‌های نگهداشت سرور‌ها صرفه‌جویی می‌شود. عملاً با این مدل، رصد به‌تنهایی متقبل هزینه‌های بالای موضوع استفاده و نگهداشت نرم‌افزارهای ERP می‌شود و شرکت‌ها تنها مبلغی را به‌عنوان حق اشتراک می‌پردازند.

 به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری، آیا شما و همکاران‌تان توانسته‌اید به تمام نیازهای فعالان بخش‌های مختلف این صنعت پاسخ دهید؟

مهم‌ترین شعار ما همیشه این بوده که چند قدم جلوتر از نیاز مشتری باشیم و چالش‌های این صنعت را پیش از مواجهه با آنها شناسایی و برطرف کنیم اما هیچ‌گاه ادعا نمی‌کنیم که همه‌ نیاز فعالان بخش‌های مختلف صنعت را برطرف کرده‌ایم. بااین‌حال همیشه در حال کشف و خلق مسیرهایی هستیم که بتوانیم هر چالشی را پیش‌بینی و رفع کنیم تا دشواری کسب‌وکارها را به حداقل برسانیم.

 از چشم‌انداز توسعه 5 ساله آینده خودتان برای ما بگویید.

امیدواریم در رصد، با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و قرار گرفتن در کنار همکاران و افراد قدرتمند، بتوانیم محصولاتی پیشرو و نوآور را تولید کنیم تا بتوانیم باعث اعتلای کسب‌وکارها شویم. امروزه رشد و توسعه کسب‌وکارها بدون استفاده از آی‌تی امکان‌پذیر نخواهد بود و نرم‌افزار‌های یکپارچه بخش جدایی‌ناپذیر از کسب‌وکارها خواهند بود و رصد هم همیشه این تلاش را داشته تا با شناسایی نیازهای امروز و آینده کسب‌وکارها، محصولاتی مطابق با تکنولوژی روز و با ارزش افزوده بالا تولید کند. در این راستا، در کنار هر محصولی که در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، بسته خدمات پشتیبانی ما را نیز دریافت می‌کند. در واحد پشتیبانی رصد، پشتیبانی حضوری، آنلاین، تلفنی و تیکتی داریم که همواره پاسخگوی مشتریان هستند.

 

تگها : خرده فروشی , هوشمندسازی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , شرکت نرم افزاری , رصد , نوآوران پردازش , مجتمع های چند منظوره , فناوری اطلاعات

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان