«بهــران» همواره به اوج می‌اندیشد

«بهــران» همواره به اوج می‌اندیشد
«بهــران» همواره به اوج می‌اندیشد

گروه صنعتی آسانسور و پله‌برقی بهران آسانبر با بیش از سه دهه تجربه با به‌کارگیری نیروهای متخصص درزمینه تولید و تامین کلیه قطعات آسانسور و پله‌برقی توانسته است به عنوان قطب اصلی صنعت آسانسور و پله‌برقی در ایران و در خاورمیانه شناخته شود. این شرکت در راستای تحقق هدف نهایی خود که همانا ایجاد حس رضایتمندی و امنیت برای مصرف‌کنندگان است، علاوه بر نظارت دقیق افراد متخصص بر کلیه بخش‌ها از جمله خط تولید محصولات، مواد اولیه مصرفی و کنترل کیفیت محصولات، دارای نظارت مستقیم مدیریت مجموعه بهران بر بخش مهم سرویس و خدمات پس از فروش مشتریان است تا مصرف‌کنندگان نهایی با آرامش خاطر محصولات بهران را خرید و بدون نگرانی از گرفتن حقوق خود از این محصولات استفاده کنند. در این شماره با مدیرعامل این گروه صنعتی گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه تقدیمتان می‌شود.

در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از سوابق فعالیت در این حوزه و از نقطه آغاز شکل‌گیری شرکت «بهران» برای مخاطبان ما بگویید؟

احمد شاکری، مدیرعامل گروه صنعتی آسانسور و پله‌برقی بهران هستم. از سال1368 به صنعت آسانسور وارد شده‌ایم که در آن زمان با انجام تعمیرات و تولید قطعات کوچک کار ما شکل گرفت. در ادامه، کار ما با انجام واردات قطعات آسانسور و پله‌برقی و در نتیجه تولید همان قطعات وسعت و گسترش پیدا کرد. در زمان‌های خاصی، ما واردات قطعات مختلفی را انجام می‌دادیم و در ادامه به نحوی پیشرفت کردیم که طی این 34سال توانستیم تمامی این قطعات را بومی‌سازی کنیم و درحال‌حاضر در کشور ما و در مجموعه کارخانجات بهران این قطعات در حال تولید هستند.

 

 

همواره شاهد افزایش سهم شرکت «بهران» در صنعت خرده‌فروشی هستیم، این رشد سریع از ابتدا چگونه شکل گرفته است؟

از آن تاریخ که ما شروع به فعالیت و تولید قطعات آسانسور کرده‌ایم خلأ بسیار بزرگی در تولید محصولات آسانسور و پله‌برقی وجود داشت؛ به همین دلیل ما هم‌زمان در کنار واردات، بحث تولید را پیش‌رو گذاشتیم و با مهندسی معکوس بومی‌سازی این قطعات را انجام داده‌ایم. در کنار تعمیراتی که از این قطعات داشته‌ایم توانستیم عیوب مکرر این قطعات را شناسایی و در تولیدات خودمان رفع کنیم. همین فرآیند باعث شد که امروزه با دوهزار شرکت در ارتباط هستیم و با گسترش انواع محصولات ما توانستیم رشد قابل‌قبولی را در این صنعت انجام دهیم.

در حوزه تولید با چه چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌اید؟

به عنوان اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده موتور گیربکس در کشور قطعا ما چالش‌های زیادی از بابت تولید محصولات با کیفیت داشته‌ایم، به همین منظور ما در موتورهای گیربکس بهران از اقلام اروپایی استفاده کردیم و با فرآیند زمانی همه این قطعات در مجموعه بهران بومی‌سازی شده‌اند. در ابتدا قبول کردن محصولات گروه صنعتی بهران به‌جای محصولات اروپایی ازسوی مردم بسیار سخت و دشوار بود.

عکس‌العمل مشتریان جدید شما درباره اینکه محصولات تولید ایران هستند، چیست؟ آیا به‌راحتی پذیرای این موضوع می‌شوند؟

ما با ارائه ضمانت و گارانتی 5ساله و همچنین با ارائه محصولات باکیفیت و همچنین امتیازاتی که به مشتریان داده‌ایم و پایگذاری مشتری‌مداری در اولویت‌های گروه صنعتی بهران، این سیستم و مجموعه را راه‌اندازی کرده‌ایم. امروزه و بعد از تمام دشواری‌های ما در این مسیر، بیش از 70درصد محصولات موتورهای گیربکس مورداستفاده در کشور ساخت گروه صنعتی بهران است.

 

 

به‌عنوان شرکت تولیدکننده تجهیزات صنعت خرده‌فروشی، آیا شما و همکاران‌تان توانسته‌اید به تمام نیازهای این بخش صنعت پاسخ دهید؟

درحال‌حاضر مجموعه بهران بزرگ‌ترین مجموعه در صنعت آسانسور و پله‌برقی است اما بااین‌حال بیش از 400کارگاه و کارخانه در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. همیاری تمامی این مجموعه‌ها در کنار هم باعث تولید و تامین حدود 85درصد آسانسورهایی شده است که بین 5 تا 12توقف را دارند و جزو پرمصرف‌ترین‌ها در کشورمان هستند؛ امیدوار هستم که بتوانیم در سال‌های آتی این مقدار را به 95درصد افزایش دهیم.

امروزه ما برای رسیدن به آن جایگاه متعالی که در نظر داریم مشغول تولید آسانسورهایی با سرعت 4متر بر ثانیه هستیم تا از این نظر رکورددار در منطقه خاورمیانه باشیم.

از نظر خودتان مزیت رقابتی شما با شرکت‌های هم‌رده خارجی چیست؟

به نظر بنده، مزیت گروه صنعتی بهران نسبت‌به بقیه برندها، کیفیت عالی، قیمت مناسب و نهایتا خدمات پس‌ازفروش و گارانتی‌ای که به مشتریان خود اعطا می‌کنیم سه شاخصه اصلی و مهم‌ترین مزیت‌هایی بوده‌اند که می‌توان برای انتخاب این واحد صنعتی در رقابت با برندهای خارجی ازسوی مردم دانست.

 به نظر شما، در تولید تجهیزات، تولیدکنندگان ما به این بلوغ رفتاری و عملکردی رسیده‌اند که بتوان عنوان کرد بازار ما به تجهیزات خارجی نیازی ندارد؟

با توجه به اینکه ما همواره شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم، سعی می‌کنیم تا با نوآوری‌هایی که در دستورکار داریم کشورمان را به‌روز نگه داریم؛ همچنین قطعا امروزه شرکت‌های داخلی به یک بلوغ رفتاری و عملکردی خوب رسیده‌اند ولی باید رقابت با شرکت‌های خارجی مخصوصا کشور چین که بازار جهانی را تصاحب کرده‌ است حفظ شود؛ همین‌طور می‌توان ادعا کرد که درحال‌حاضر ما به هیچ کشور خارجی‌ در این صنعت نیازمند نیستیم.

شما در توسعه تجهیزات علاوه‌بر رصد روندهای رایج در صنعت و نیازهای روز بازار فاکتورهای دیگری را برای توسعه محصول در نظر می‌گیرید؟

همانطور که اشاره کرده‌ام، توسعه تجهیزات ما وابسته به تکنولوژی روز دنیا و شرکت در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی است؛ همچنین ارتباط با شرکت‌ها و برندهای مطرح جهانی باعث می‌شود تا پیشرفت روزافزونی داشته باشیم و قطعا بخش تحقیق و توسعه نقش بسیار سازنده‌ای دارد.

 

 

از برنامه توسعه پنج‌ساله آینده خود برای ما بگویید.

برنامه توسعه پنج‌ساله ما شامل تجهیز کارخانجات جدید است که اعم آنها شامل خطوط تولید انواع ریل آسانسور است که پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده به بهربرداری کامل برسد. همچنین یک‌سری اقلام محدود را که هنوز به تولید انبوه و بومی‌سازی نرسیدند در دستور قرار داده‌ایم تا در چند سال پیش‌رو بتوانیم به اهداف‌مان برسیم.

اگر عملکرد شایان‌توجهی از شرکت «بهران» وجود دارد که تابه‌حال آنطور که باید به آن توجه نشده است، بفرمایید.

درحال‌حاضر اکثر بازدیدکنندگانی که از مجموعه ما بازدید به عمل می‌آورند در تعجب می‌مانند که چطور یک مجموعه به این سرعت توانسته پیشرفت چشمگیر و قابل‌توجهی در حوزه صنعت و در ایران داشته باشد؛ با وجود 34سال از زمان تاسیس بهران، پیشرفت اصلی ما از 25سال پیش آغاز شد و با سرعت مطلوبی ادامه یافت؛ متعاقبا این پیشرفت نیازمند نگاه دولت و پشتیبانی مسئولان دارد.

اما در خود گروه صنعتی بهران و از سوی مدیران می‌توان گفت که هیچ بی‌توجهی‌ای را انجام نداده‌ و سعی کرده‌ایم در تمامی صحنه‌ها و موقعیت‌ها حاضر باشیم و با تمام دشواری‌ها دست از تلاش نکشیده‌ایم و امیدواریم با اهداف کوتاه و بلندمدتی که داریم و با زیرساخت‌های بین‌المللی‌ای که ایجاد کرده‌ایم بتوانیم جزو 10برند برتر دنیا باشیم.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , برند برتر , رقابت , شرکت بهران , آسانسور , آسانسور و پله برقی , صنعت آسانسور

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان