خدمات پس از فروش، ضمانتی برای رضایت مشتری

خدمات پس از فروش، ضمانتی برای رضایت مشتری
خدمات پس از فروش، ضمانتی برای رضایت مشتری

آموزش فروش حرفه‌ای برای بخش پشتیبانی فروش

بخش پشتیبانی فروش در یک سازمان، تشکیل‌شده از یک تیم است که سرپرست پشتیبانی، وظیفه دارد که تیم را مدیریت کند. وظیفه اصلی تیم پشتیبانی فروش، ارائه خدمات به مشتریان است. مشتریان برای خرید آنلاین و حضوری هر نوع محصول یا خدمت، احتمالا سوالات و ابهاماتی دارند که بخش پشتیبانی، به سوالات آنها پاسخ می‌دهد. همچنین پس از انجام فروش، ارائه خدمات پس‌ازفروش برای جلب رضایت بیشتر مشتریان نیز از وظایف بخش پشتیبانی است.

باتوجه‌به وظایف مهم بخش پشتیبانی فروش در یک سازمان، تیم پشتیبانی به شرکت در دوره‌های آموزش فروش نیاز دارد تا بتوانند با مشتری ارتباط لازم را برقرار کنند و با به‌کارگیری تکنیک‌های مختلف، محصولات و خدمات را به فروش برسانند.

آموزش فروش حرفه‌ای برای بخش خدمات مشتریان

افرادی که در بخش خدمات مشتریان یک سازمان فعالیت می‌کنند، موظف هستند که از رفع تمام نیازهای مشتریان سازمان، اطمینان حاصل و بررسی کنند که آیا مشتریان تجربه خرید خوبی از شرکت داشته‌اند یا خیر. با اطمینان از احساس رضایت مشتری، احتمال اینکه مجددا به سراغ آن سازمان برود و خرید بیشتری انجام دهد، وجود دارد.

آموزش فروش حرفه‌ای برای بخش توسعه مشتریان

افرادی که در بخش توسعه مشتریان سازمان فعالیت دارند، مسئول ایجاد تماس‌های تجاری با مشتریان جدید هستند. همچنین وظیفه دیگر بخش توسعه مشتریان، تحقیق کردن درباره بازار است تا پتانسیل واقعی فروش بررسی شود.

آموزش فروش حرفه‌ای برای مدیر توسعه کسب‌وکار

مدیران توسعه کسب‌وکار نیز باید فروش را آموزش ببینند، زیرا نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب‌وکار دارند و می‌توانند به افزایش فروش سازمان کمک کنند. افرادی که در سمت مدیر توسعه کسب‌وکار فعالیت می‌کنند، باید تکنیک‌های افزایش فروش را به‌خوبی بلد باشند و مدام با ایجاد مشتریان جدید، محصولات یا خدمات را به آنها بفروشند.

آموزش فروش حرفه‌ای برای حسابداران

حسابداران در سازمان، بخشی از تیم فروش به شمار می‌روند و وظیفه آنها، مدیریت حساب‌ها و دخل و خرج کسب‌وکار است. در شرکت‌هایی که میزان فروش بیشتر است، حسابداران می‌توانند راهکارهای جدیدی را برای سود بیشتر و خرج کمتر ارائه دهند و نتیجه این امر، افزایش فروش سازمان خواهد بود.

آموزش فروش حرفه‌ای برای مشاوران فروش

مشاوران فروش شامل مشاورانی هستند که یا در سازمان استخدام می‌شوند یا اینکه برای یک موضوع خاص و به‌صورت ساعتی، مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند و در ازای خدمات مشاوره فروش خود، هزینه دریافت می‌کنند. یک کسب‌وکار برای رسیدن به موفقیت بیشتر، نیازمند دریافت مشاوره از مشاوران فروش است. مشاوران فروش هم باید مدام اطلاعات و مهارت‌های خود را در زمینه فروشندگی ارتقا دهند تا بتوانند مشاوره خوبی به فروشنده‌های مبتدی و صاحبان کسب‌وکارها ارائه کنند.

چرا باید به آموزش فروش اهمیت داد؟

شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار یا عضوی از یک تیم فروش، شاید بپرسید که چرا باید به آموزش فروش اهمیت داد و شرکت در دوره‌های آموزش فروش، چه مزایایی دارد؟ ما در این بخش می‌خواهیم به سوال شما پاسخ دهیم:

افزایش بهره‌وری

اصلی‌ترین هدف از یادگیری و آموزش فروش، بالا بردن سود است اما یاد گرفتن ترفندهای فروش، باعث افزایش بهره‌روی هم می‌شود. اگر تیم فروش سازمان مدام در‌حال آموزش باشند، اعتماد‌به‌نفس قابل‌توجهی به دست می‌آورند و وظایف محول‌شده را نه از روی وظیفه، بلکه به‌صورت خود‌جوش و خودانگیخته انجام می‌دهند. شرکت در دوره‌های آموزش فروش، انگیزه تیم فروش را افزایش می‌دهد و باعث آسان‌تر شدن کار آنها می‌شود.

کمک به بستن معاملات بزرگ و پرسود

زمانی که تیم فروش از مهارت بالایی برای فروش برخوردار هستند و اعتمادبه‌نفس خود را تقویت داده‌اند، این جسارت را دارند که مسئولیت‌های بیشتر و بزرگ‌تری را قبول کنند و معاملات بزرگ‌تری ببندند. تیم فروش با یاد گرفتن تکنیک‌های جذب مشتری و افزایش فروش، متوجه می‌شوند که چطور می‌توانند به سراغ مشتری‌های بزرگ‌تر بروند تا به سود بیشتری برسند.

تقویت سازمان

اهمیت آموزش فروش در تقویت سازمان هم است و باعث می‌شود که اعضای تیم به‌خوبی در کنار هم رشد و پیشرفت کنند. آموزش نه‌تنها باعث توسعه عملکرد فردی می‌شود، بلکه حس اتحاد و کار گروهی را هم ایجاد می‌کند.

رضایت کارکنان

دستورالعمل‌هایی که در دوره‌های آموزش فروش ارائه می‌شوند، به اعضای تیم کمک می‌کند که در شغل خود عملکرد بهتری نشان دهند و همین موضوع باعث احساس رضایت آنها از خود و شغلشان می‌شود.

درک بیشتر محصولات و خدمات

یک فروشنده حرفه‌ای باید درک درستی از محصولات و خدمات خود داشته باشد و بتواند نقاط قوت و برجسته محصول یا خدمت را به مشتریان نشان دهد. یک مشاور فروش خوب، به فروشندگان مبتدی و حرفه‌ای کمک می‌کند که درباره محصولات و خدماتی که می‌فروشند، اطلاعات کافی را به دست آورند و به آنها آموزش می‌دهد که چطور درباره نقاط قوت محصولات و خدمات خود با مشتری صحبت کرده تا آنها را به خریدار تبدیل کنند.

تکنیک‌های افزایش فروش

در ادامه، برخی از تکنیک‌ها برای افزایش فروش را نیز شرح می‌دهیم:

شناخت بازار هدف و تمرکز کردن بر آن

 شناخت سلایق و نیازهای مشتریان هدف

 اولویت‌بندی کردن مشتریان

 اطلاع از آمار و داده‌های فروش

 گوش دادن به مشتریان واقعی

 اعتمادسازی

 استفاده از تیم بازاریابی

 و...

 

تگها : خرده فروشی , فروش , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , آموزش , بازاریابی , رضایت مشتری , مشتری , بهره وری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان