خرده‌فروشی در ایام تعطیلات چگونه است؟

خرده‌فروشی در ایام تعطیلات چگونه است؟
خرده‌فروشی در ایام تعطیلات چگونه است؟

انتظار می‌رود هزینه‌های مربوط‌ به خرده‌فروشی در تعطیلات امسال افزایش یابد اما تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند نسبت‌به سال‌های اوج همه‌گیری، وقتی آمریکایی‌ها در سطوح بی‌سابقه‌ای هزینه می‌کردند، کاهش یابد.

فدراسیون ملی خرده‌فروشی اعلام کرد انتظار دارد فروش در تعطیلات 3 تا 4درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش یابد و به 957.3میلیارد دلار تا 966.6میلیارد دلار برسد. این گروه تجاری تخمین زد فروش تجارت الکترونیک سریع‌تر از فروش کلی رشد می‌کند و 7 تا 9درصد افزایش می‌یابد. این تخمین با نتایج پیش از همه‌گیری مطابقت دارد. طبق اعلام فدراسیون خرده‌فروشی در سال2019، هزینه در تعطیلات 3.8درصد نسبت‌به سال قبل افزایش یافته است.

جک کلینهنز، اقتصاددان ارشد گفت: «در چند سال گذشته، فصل خرید در تعطیلات با ویژگی‌های بی‌نظیر برای مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشان همراه شده است. امسال، مجموعه‌ای کاملا جدید از پویایی‌ها وجود دارد و ما هم مزایا و هم معایب داریم

 

 

فدراسیون ملی خرده‌فروشی همچنین گفت نشانه‌هایی از خوش‌بینی در اقتصاد وجود دارد.

خرده‌فروشی در تعطیلات معیاری برای سنجش سلامت مصرف‌کننده است و اغلب پرسودترین زمان سال برای خرده‌فروشان بزرگ است. حتی در شرایط سخت مالی، سوال این نیست که آیا آمریکایی‌ها در تعطیلات هزینه می‌کنند یا خیر؟ بلکه این است که چقدر هزینه می‌کنند؟

خرده‌فروشی‌ها به‌دقت مخارج مصرف‌کننده را زیر نظر دارند. با وجود تلاش‌ها، رکود اقتصادی همچنان مبهم باقی مانده زیرا خریداران در پاییز اقلام فصلی زیادی را خرج می‌کنند.

 

 

گروه تجاری فدراسیون خرده‌فروشی به فشارهای اقتصادی مختلفی که مصرف‌کنندگان آمریکایی در تعطیلات با آن روبه‌رو هستند، اشاره کرد. بازپرداخت وام‌های دانشجویی ماه گذشته پس از یک وقفه سه‌ساله از سر گرفته شد و اعتماد مصرف‌کننده به‌دلیل بالا ماندن هزینه‌های وام کاهش یافته و موجودی کارت اعتباری بالاتر است.

متیو شای، مدیر اجرایی فدراسیون ملی خرده‌فروشی گفت: «همه ما می‌دانیم بادهای مخالفی وجود دارد که بر مصرف‌کنندگان تاثیر می‌گذارد و آنها در ماه‌های پایانی سال جاری به ایفای نقش خود ادامه می‌دهند. با وجود عدم اطمینان در اقتصاد ما، شاهد قدرت و  در بخش مصرف‌کننده بوده‌ایم

این سازمان نشانه‌های خوش‌بینی را در اقتصاد برجسته کرد. بازار کار قوی باقی مانده و تولید ناخالص داخلی با نرخ سالانه 4.9درصد در تابستان افزایش یافته است.

 

 

 شای گفت: «تاثیر انباشته همه این چیزها در واکنش مصرف‌کننده نسبت‌به هزینه‌های چند سال گذشته در تعطیلات نشان داده می‌شود.» او این پویایی را قابل پیش‌بینی و در نهایت اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد، زیرا اقتصاد درحال عادی شدن خروج از همه‌گیری است. برآورد امسال از رشد فروش کمتر در تعطیلات نسبت‌به سال‌های گذشته است. در سال2022، فروش در تعطیلات با 5.3درصد افزایش نسبت‌به سال قبل به 936.3میلیارد دلار رسید. در سال2021، 12.7درصد افزایش یافت. میانگین رشد فروش در تعطیلات از سال 2010 تا 2019 (درست قبل از همه‌گیری) 3.6درصد بوده است. در این ماه، خرده‌فروشان بزرگ درآمدهای فصلی را گزارش خواهند کرد و انتظار می‌رود چشم‌انداز خود را در سه‌ماهه چهارم ارائه کنند. در طول تابستان، خرده‌فروشان بزرگ هشدار دادند درحال کاهش هزینه‌ها هستند و مشتریان‌شان نشانه‌هایی از فشار مالی بیشتری نسبت‌به قبل نشان می‌دهند. تارگت شاهد کاهش سرعت خرید در میان خریداران خود است. خریداران واقعا بادقت این بودجه را مدیریت می‌کنند.

تگها : اقتصاد , خرده فروشی , کسب و کار , تجارت , ماهنامه تجارت طلایی , تجارت الکترونیک , تعطیلات , مصرف کننده , رکود اقتصادی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان