خرده‌فروشی در معرض مشکلات بزرگ

خرده‌فروشی در معرض مشکلات بزرگ
خرده‌فروشی در معرض مشکلات بزرگ

خشونت و سوء‌استفاده علیه کارکنان خرده‌فروشی بریتانیا به 1300حادثه در روز می‌رسد.

کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا می‌گوید دزدی‌ها در سال گذشته بیش از دوبرابر شده و به 16.7میلیون مورد رسیده است. درحالی‌که فشار برای مداخله جهت محافظت از کارمندان خرده‌فروشی افزایش می‌یابد، کارگران فروشگاه‌های بریتانیا روزانه با 1300مورد خشونت و سوءاستفاده و مبارزه برای کنترل اقدامات «وقیحانه» دزدی از مغازه‌ها مواجه هستند. طبق گزارش کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا، خرده‌فروشان شاهد افزایش 50درصدی موارد سوءاستفاده نژادی، آزار و اذیت جنسی، تجاوزات فیزیکی و تهدید با سلاح در سال گذشته بوده‌اند؛ درحالی‌که سرقت‌ها بیش از دوبرابر شده و به 16.7میلیون مورد رسیده است.

 

 

هزینه کالاهای روزمره از تخم‌مرغ گرفته تا شیرخشک نوزاد در دوسال گذشته افزایش یافته است. برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند تلاش‌ها برای کاهش هزینه‌های نیروی کار با استفاده از فناوری‌هایی مانند تسویه‌حساب‌های شخصی به مشکلات کمک کرده اما خرده‌فروشان افزایش جرایم سازمان‌یافته و منابع کمیاب پلیس را مقصر می‌دانند. هلن دیکنسون، مدیر اجرایی BRC، از پلیس خواست تا تعداد بازداشت‌ها را افزایش دهد. دیکنسون گفت: «با وجود سرمایه‌گذاری، خرده‌فروشان مبالغ هنگفت در پیشگیری از جرم، خشونت و سوء‌استفاده علیه کارگران خرده‌فروشی می‌پردازد. انگار به مجرمان مجوز رایگان داده می‌شود تا کالاها را سرقت کنند و از همکاران خرده‌فروش سوءاستفاده کنند

 

 

 

تعداد سرقت‌ها نسبت‌به قبل از همه‌گیری 4برابر شده است. خشونت و سوءاستفاده که پس از افزایش شدید در طول قرنطینه‌ سال2020 کاهش یافت، دوباره افزایش داشته و اکنون 3‌برابر بیشتر از قبل از همه‌گیری است. تقریبا 90رهبر خرده‌فروشی در ماه اکتبر به دولت نامه نوشتند و خواستار اقدام درمورد افزایش جرایم خرده‌فروشی شدند، زیرا آنها گفتند مجرمان خشن درحال «تخلیه فروشگاه‌ها» هستند. خرده‌فروشان از دولت می‌خواهند یک جرم مستقل را تعریف کنند. این موضوع پلیس را قادر می‌سازد تا ابعاد موضوع را درک کند. جرایم خرده‌فروشی اکنون احکام سخت‌تری دارند و پلیس را ملزم می‌کند همه حوادث جرایم خرده‌فروشی را ثبت کند و اجازه تخصیص منابع بیشتری را بدهد. کارکنان خرده‌فروشی هر روز با عواقب رفتار گستاخانه‌ سارقان مواجه می‌شوند.

 

 

Co-op که بیش از 2000فروشگاه در سراسر بریتانیا دارد، پس از افزایش 44درصدی جرایم خرده‌فروشی در گذشته اعلام کرد درحال نصب 200کیوسک امن و کابینت‌های قفل‌شده است. سال گذشته، سایمون ولفسون، رئیس خرده‌فروشی مد و لوازم‌خانگی نکست گفت شاهد افزایش دزدی از مغازه بوده است. پل جرارد از Co-op گفت اکثر دزدی‌ها ازسوی افرادی صورت می‌گیرد که برای فروش کالاها در حجم زیاد دزدی می‌کنند. این طرح همچنین شامل پروژه بحث‌برانگیزتر Pegasus است که براساس آن 10مورد از بزرگ‌ترین خرده‌فروشان آمریکا تصاویر دوربین‌های مداربسته را به پلیس تحویل می‌دهند تا از طریق پایگاه‌های داده و استفاده از فناوری تشخیص چهره، خاطیان را شناسایی کنند. حضور پلیس در حوادث در فروشگاه‌های Co-op از 20درصد در اکتبر به 60درصد رسیده که یک گام واقعی روبه‌جلو است. اتحادیه خرده‌فروشی آمریکا در‌این‌باره گفت: «‌پلیس به‌صراحت گفته پلیس باید رویکردی بدون مدارا در قبال سرقت از مغازه داشته باشد. خشونت علیه کارگر خرده‌فروشی غیرقابل قبول است. به همین دلیل ما آن را یک جرم تشدیدکننده می‌دانیم. به همکاری نزدیک با خرده‌فروشان ادامه می‌دهیم. پلیس متعهدشده در مناطق بیشتری گشت‌زنی و در حوادث سرقت مغازه‌ها به‌ویژه در جاهایی که خشونت رخ داده، شرکت کند. پیشرفت خوبی در این تعهدات حاصل شده است. بااین‌حال ما به همکاری نزدیک با پلیس برای دستگیری خاطیان ادامه خواهیم داد.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , فناوری , فروش کالا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان