خرده‌فروشی لوکس با افزایش تقاضا مواجه است

خرده‌فروشی لوکس با افزایش تقاضا مواجه است
خرده‌فروشی لوکس با افزایش تقاضا مواجه است

براساس یک گزارش جدید، بازار برندهای لوکس در حال تغییر است و پیش‌بینی می‌شود فروش در ایالات‌متحده تا پایان سال2023 از 75میلیارد دلار فراتر رود. خرده‌فروشان لوکس 650000 فوت‌مربع را در سال گذشته اجاره کردند. تمرکز از بازار انبوه به‌سمت مخاطبان کوچک می‌رود و بازار به شکل منحصربه‌فردی برای کیفیت و اعتبار برند، ارزش قائل می‌شود. جواب سوالاتی مانند اینکه مردم چه می‌خرند؟ از کجا می‌خرند و این خریداران جدید را کجا می‌توان پیدا کرد؟ به‌سرعت درحال تغییر هستند.

مراکزخرید و نقش مردان در مصرف لوکس

برندهای لوکس در سال‌های اخیر از افتتاح شعب در مراکزخرید ابایی نداشتند. در واقع، برندهای لوکس 38درصد از افتتاح فروشگاه‌های جدید و تقریبا 40درصد از کل اجاره‌های خرده‌فروشی در سال گذشته را به خود اختصاص دادند؛ برای مثال، الکساندر مک‌کوئین، سه فروشگاه در آتلانتا، بوستون و شارلوت افتتاح کرد. دیور حرکت‌های مشابهی را انجام داد و در اورلاندو، مجموعه سامرست دیترویت و اوستین صاحب شعبه شد. درحالی‌که قبلا فروشگاه‌های لوکس با بازارهای انبوه و خرده‌فروش‌های مشتاق، همزیستی داشتند، خرده‌فروشان لوکس امروزی، رویکردی تقسیم‌بندی‌شده را در اولویت قرار می‌دهند و طوری عمل می‌کنند که بر اهمیت و اعتبار این دسته در عملکرد مراکز تجاری تاکید شود. این موضوع درک عمیق‌تری از خواسته‌های مصرف‌کنندگان لوکس امروزی را ثابت می‌کند. تجمل‌گرایی با تاکید فزاینده بر بازگشت سرمایه لوکس به‌جای روندهای زودگذر، باعث تغییر در مصرف می‌شود. در این حالت افراد بیشتر و بیشتری به مراکزخرید بازمی‌گردند و اجتماعی شدن پس از همه‌گیری باعث می‌شود افراد بیشتری از خانه‌های خود خارج شوند. آمارها نشان‌دهنده تغییر ترجیحات مصرف‌کنندگان است. فروش پوشاک مردانه در سه‌‌ماهه دوم سال جاری 85درصد افزایش یافته است. ایالات‌متحده در سال گذشته بزرگ‌ترین بازار لوکس در سطح جهان باقی ماند و حدود 32درصد از فروش جهانی کالاهای لوکس را به خود اختصاص داد. شهرهایی مانند میامی، آتلانتا و لاس‌وگاس بخش بزرگی از اجاره‌های لوکس را تشکیل می‌دهند؛ اگرچه خرده‌فروشان در نیویورک و کالیفرنیا در مجموع بیش از نیمی از افتتاحیه‌های لوکس را تشکیل می‌دادند. خرده‌فروشی شهری همچنان اهمیت خود را نشان می‌دهند و 80درصد اجاره‌های خرده‌فروشی خیابانی را تشکیل می‌دهد. برندهای لوکس اروپایی دائما به‌دنبال بازارهای جدید برای گسترش هستند. چین از دیرباز نقطه کانونی این آرزو بوده است. بااین‌حال، آمارهای اخیر واقعیت دیگری را نشان می‌‌دهد. چین با جمعیت سالخورده و نرخ بیکاری قابل‌توجه دست‌وپنجه نرم می‌کند و این، نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد. کلید موفقیت پایدار برای برندهای لوکس در بازارهایی نهفته است که مشخصه آنها اشتغال مداوم و انتقال مداوم جمعیتی است. هند اکنون به‌عنوان یک کشور درحال رشد در زمینه خرده‌فروشی لوکس درحال ظهور است. علاوه‌براین، طبقه متوسط هند به‌تنهایی از کل جمعیت ایالات‌متحده پیشی می‌گیرد و آن را به مقصدی فریبنده برای برندهای لوکسی تبدیل می‌کند که به‌دنبال سرمایه‌گذاری هستند. 77درصد از خریداران مکرر کالاهای لوکس، قصد دارند در سال پیش رو به همان اندازه یا بیشتر از سال گذشته به یک فروشگاه لوکس فیزیکی مراجعه کنند. چرخه تجملات درحال رشد است و تقاضای مداوم همچنان باعث جذب در گروه‌های خرده‌فروشی می‌شود. برندهای لوکس امروزه به‌دنبال فرصت‌های جدیدی برای انتقال اعتبار و کیفیت هستند.

تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , کسب و کار , افتتاح شعب , لوکس , برندهای لوکس , سرمایه , فروشگاه لوکس , کیفیت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان