خرده‌فروشی و حل مشکل تسویه حساب شخصی

خرده‌فروشی و حل مشکل تسویه حساب شخصی
خرده‌فروشی و حل مشکل تسویه حساب شخصی

خواربارفروشی‌ها، فروشگاه‌های لوازم خانگی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی، همگی فضا را برای فناوری‌های جدید باز می‌کنند.

اگر تابه‌حال در یک غروب یکشنبه از تارگت بازدید کرده باشید و مسیر مارپیچ مشتریانی را دیده باشید که در فروشگاه به صف شده‌اند، حتما درسرهای مربوط به باجه‌های تسویه‌حساب شخصی را دیده‌اید. ممکن است امروزه کمتر این باجه‌ها را در خرده‌فروشی‌های بزرگ شاهد باشید و می‌توانید جرم خرده‌فروشی را در سراسر کشور مقصر بدانید. در شبکه‌های اجتماعی، یکی از کاربران اخیرا تصویری از والمارت در وست‌هیل منتشر کرده است. در این پست آمده همه شعب والمارت‌ به‌دلیل سرقت، باجه‌های پرداخت‌های شخصی خود را حذف کرده‌اند. یکی از سخنگویان والمارت گفت آنها باید درمورد این موضوع تحقیق کنند.

 

 

مدیرکل والمارت درباره دغدغه‌های اخیر گفت: «ما همیشه به‌دنبال راه‌هایی برای نوآوری و بهبود فروشگاه‌هایمان هستیم اما درحال‌حاضر چیزی برای اعلام در رابطه با حذف خود پرداخت نداریم. شما را به بیانیه قبلی ارجاع می‌دهم. این تنها نظری است که ما داریم.» این راز نه چندان محرمانه است؛ زنجیره‌های خرده‌فروشی درحال حذف این خطوط هستند و بسیاری نمی‌خواهند درمورد آن صحبت کنند. در ماه دسامبر، تارگت، بی‌سروصدا پرداخت‌های خود را در سانفرانسیسکو حذف کرد و آن را مکانیزم دفاعی خرده‌فروشی خواند که ممکن است به‌زودی گسترش یابد. گزارش‌های دیگر می‌گویند تارگت، امکان پرداخت خود را فقط برای مشتریانی با 10کالا یا کمتر انجام می‌دهد. دیگر خبری از چرخ‌دستی‌های بزرگ پر از اقلام نیست. سایر برندهای رقیب والمارت مانند کاستکو با این مشکل برخورد کرده‌اند. اکنون، روند سرقت در خرده‌فروشی‌ها کالیفرنیا ممکن است بسیار پرهزینه باشد. داده‌های مرجع آماری LAPD از سال 2023 نشان می‌دهد سرقت از خرده فروشی در شهر لس‌آنجلس 16درصد افزایش یافته است.

 

 

بسیاری از این جنایات شامل حملات فیزیکی به خرده‌فروشان می‌شود. حوادث دزدی فروشگاهی گزارش شده در منطقه خلیج فارس هم روند روبه‌رشدی داشته و دزدی از مغازه در لس‌آنجلس و سایر مناطق شهری هم شدت یافته اما ماجرا در همین مناطق خلاصه نمی‌شود. طبق نظرسنجی انجام‌شده ازسوی فدراسیون ملی خرده‌فروشی، خرده‌فروشان خسارت 112میلیارد دلاری را در سال2022 به‌خاطر سرقت متحمل شده‌اند. آسوشیتدپرس می‌گوید برای آنهایی که به پرداخت خودکار پایبند هستند، کروگر یکی از شرکت‌هایی است که اکنون از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و می‌تواند تشخیص دهد یک خریدار چه زمانی کالایی را اسکن نمی‌کند. اگر مشتری نتواند مشکل را حل کند، چراغ قرمزی را در صندوق خود خواهد دید و در ادامه برای کمک به خدمات مشتری تماس گرفته می‌شود.

منبع: Newsnationnow.com

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , فناوری , والمارت , مشتری , نوآوری , خواربار فروشی , فروشگاه زنجبره ای

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان