«دالوارو» درخششی بر تن بانوی ایرانی

«دالوارو» درخششی بر تن بانوی ایرانی
«دالوارو»  درخششی بر تن بانوی ایرانی

برند «دالوارو» کیفیت را سرلوحه تولیدات خود قرار داده است تا با نوآوریهایش در صنعت پوشاک بتواند جایگاهی درخور شأن برای این برند ترسیم و جایگذاری کند.

با توجه به بازار پررنگولعاب پوشاک امروز ایران، برندهایی که در تلاشاند جایگاه خود را در این صنعت بهدرستی رقم بزنند همواره برایمان جذاب بودهاند، یکی از برندها دالوارو است که از در این شماره گفتوگویی با همبنیانگذاران این برند ترتیب دادهایم که در ادامه تقدیم حضورتان میشود.

 

سینا مصباح‌زاده هم‌بنیان‌گذار برند «دالوارو»

 لطفاً خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیتهای تجاری و بازرگانی خود برای مخاطبان ماهنامه تجارت طلایی توضیح بدهید.

سینا مصباحزاده هستم فارغالتحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رشته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسیارشد و افتخار حضور در دوره MBA Retail را در دانشگاه تهران داشتهام.

سوابق بنده در ابتدا در زمینه مهندسی بود ولی برحسب علاقه وارد حوزه تجارت و کسبوکار شدم. به مدت 6 سال سابقه مهندسی در مناطق نفتخیز و شرکتهای مهندسی را داشتهام اما در همان ابتدا، علاقه اصلی من در زمینه تولید و ایجاد کسبوکار در زمینههای مختلف بود که میتوان به ایجاد گیمسنتر در مرکز خرید «آرن»، ایجاد رستوران و کافیشاپ نیز اشاره کرد. همچنین به مدت 8 سال سابقه کار در زمینه پوشاک را داشته و در سمت مدیر فروش، همچنین در بخش تولید و زنجیره تأمین مشغول به کار و کسب تجربه لازم بودم.

 

 اولين بار چه زمانی به فكر توليد محصولات پوشاک افتادید؟

بنده همراه خواهرم در صنعت پوشاک به صورت خردهفروشی فعالیت میکردیم و در آن زمان به بستری نیاز داشتیم که بتوانیم ایدهها و برنامههای خودمان و نحوه تولید جنس باکیفیت و خدمات مناسب به مشتری نهایی را پیادهسازی کنیم؛ از این رو در سال 1399 تصمیم به تأسیس شرکت «ویسمن ایرانیان» گرفتیم که با نام تجاری «دالوارو» درحال فعالیت و خدمترسانی است.

 

 

 از آنجایی که شما و خواهرتان هردو از مؤسسان این برند هستید، همکاری با اعضای خانواده در محل کار چه مزایایی دارد و تقسیم کار و وظایف و مسئولیت های شما در مجموعه به چه صورت است؟

کسبوکارهای خانوادگی هم مزیتها و هم معایبی دارند، از مزیتهای آن میتوان به فضای صمیمی کاری و اعتماد کامل میان اعضای ردهبالا یک سازمان اشاره کرد و از معایب آن میتوان به این اشاره کرد که این فضای صمیمی گاهی باعث ازبینبردن فضای جدی و رسمی بین پرسنل و مدیران میشود.

در مجموعه دالوارو بنده بهعنوان مدیرعامل و خواهرم بهعنوان مدیر هنری، ناظر گروه طراحی و زنجیره تأمین انجام وظیفه میکنیم.

 

 در حال حاضر چه تعداد نیروی کار در مجموعه شما مشغول به کار هستند؟

درحالحاضر بهصورت مستقیم 46 نفر پرسنل داریم.

 

 چه زمانی بیشترین عکسالعمل مثبت را از مشتری دریافت کردهاید و از اقدامات خود در جهت مشتریمداری برایمان بگویید.

به نظر من، هر زمان مشتری وارد فروشگاه شود از لحظه ورود تا خروج اگر بتوانیم حس خوب را در او ایجاد کنیم به هدفمان رسیدهایم حتی اگر به خرید منجر نشود.

 

 صرف داشتن دیدگاه فروش چه ضررهایی به برند وارد میکند؟

یک برند میتواند با کارهایی مانند تخفیف یا برگزاری جشنواره، فروش خود را بالا برده اما برای ادامه فروش بالا حتماً کالای باکیفیت و به نسبت آن با قیمت مناسب ارائه شود و در فروشگاه سرویسدهی و جوایزی که به مشتری ارائه میدهیم موجب ادامه پیشرفت یک برند باشد.

 

اگر برندهای خارجی به ایران ورود پیدا کنند، برخی از برندهای ایرانی دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهند بود، چه توصیهای برای برندهای ایرانی دارید تا بتوانند در سطح بینالمللی هم به فعالیت خود ادامه بدهند؟

توصیه من بهعنوان فرد کوچک در این صنعت این است که حتماً روی هویت برند و کانسپت، فکر و سرمایهگذاری شود و تا حد امکان از برندهای مطرح الگوبرداری کنیم، نه کپیبرداری، حتماً یک الگوی مناسب و چشمانداز عالی برای محصولات برند وجود داشته باشد. اگر بتوانیم کالای باکیفیت به مشتریان ارائه بدهیم، ورود برندهای خارجی حتی باعث پیشرفت هم خواهد شد.

 

 برند «دالوارو» برای صادرات و رقابت در سطح بینالمللی چه راهکارهایی در پیش گرفته است؟

درحالحاضر در مرکز خرید اُپال، هدیشمال، مرکز خرید رویالپارس و بهزودی در مرکز خرید باملند و رواق در خدمت مشتریانمان هستیم و برای سال جدید درحال برنامهریزی بهمنظور توسعه در مراکز استانهای پرجمعیت مانند مشهد، اصفهان، شیراز و... خواهیم بود.

 

 در حال حاضر برند «دالوارو» دارای چه تعداد شعب است؟ در سال جدید چه برنامهای برای توسعه دارید؟

به نظر بنده کمیت همیشه نشاندهنده کیفیت نیست، مجموعه دالوارو از بدو تأسیس تا به امروز درحال تلاش برای بالا بردن کیفیت کالاها و خدمات بوده است؛ به همین دلیل آهسته و پیوسته درحال توسعه هستیم که انشاءالله در سال جدید در حال برنامهریزی هستیم که شعب خود را از 5 شعبه به 10 شعبه در سطح کشور گسترش بدهیم.

 

 



ساناز مصباح‌زاده، هم‌بنیان‌گذار برند «دالوارو»

 

  لطفاً خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیتهای تجاری و بازرگانی خود برای مخاطبان ماهنامه تجارت طلایی توضیح بدهید.

ساناز مصباحزاده هستم. فارغالتحصیل رشته معماری و همچنین چندین سال در زمینه تئاتر فعالیت کردهام. تمام سعی من بر این است که از تجربیات هنری در تولید و زیباشناسی برند دالوارو بهترین استفاده را بکنم.

 

 از آنجایی که شما و برادرتان هردو از مؤسسان این برند هستید، همکاری با اعضای خانواده در محل کار چه مزایایی دارد و تقسیم کار و وظایف و مسئولیتهای شما در مجموعه به چه صورت است؟

طبیعتاً با اعضای خانواده کار کردن مزایا و معایبی دارد که مزیتهای آن بیشتر است و مهمترین آن این است که هدف مشترکی داریم و آن پیشرفت دالوارو است. در مورد تقسیم کار باید بگویم که تیم طراحی دالوارو در فضایی صمیمی با تعامل نظرها و ایدههای تمامی اعضا، کار خودش را پیش میبرد.

 

 برای شروع همکاری با طراحان لباس چه مواردی مد نظر شماست؟ و چه مهارتهایی از نیرویی که به عنوان یک طراح در مجموعه شما مشغول به کار میشود انتظار دارید؟

مهمترین خصوصیات طراح لباس موفق، دید بصری قوی برای دیدن رنگها و فرمها، خلاقیت، توانایی پیادهسازی و اجرایی کردن ایدهها، درک و شناخت پارچهها و پیشبینی ترندهای رنگ و فرم است.

 

 

 چه زمانی بیشترین عکسالعمل مثبت را از مشتری دریافت کردهاید و از اقدامات خود در جهت مشتریمداری برایمان بگویید.

بیشتر مواقع زمانی که ما خودمان لباسها را خیلی دوست داشتیم و ارتباط خوبی با آنها برقرار کردیم در فروش هم بازخورد خوبی داشتهایم، مشتریان عزیز ما هم استقبال خوبی از محصولات کردند. مثل اینکه که انرژی بین ما و آنها همسو شده است.

 

 در شعبه جدیدتان در باملند از کانسپتی جدید رونمایی خواید کرد. در رابطه با این کانسپت برایمان بگویید.

بله، کانسپت جدید ما اصلاحشده کانسپت سابق ماست، با تغییراتی چشمگیر. رنگ سبز و کرم که رنگ سازمانی دالوارو است با ترکیبی از چوب که روحی گرم به فروشگاه بخشیده است. در ورودی فروشگاه از سازهی چادری استفاده خواهد شد که حس سبکی و مقاومت را تداعی میکند. در معماری داخلی فروشگاه هم تمام سعی ما ایجاد زیبایی و صمیمیت است.

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , برند ایرانی , پوشاک زنانه , کانسپت طراحی , دالوارو , برند دالوارو , پوشاک دالوارو , کانسپت پوشاک

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان