​دردسرهای L'Oréal در آسیا و چین

​دردسرهای L'Oréal در آسیا و چین
​دردسرهای L'Oréal  در آسیا و چین

کاهش خرده‌فروشی سفر و اتفاقات چین باعث شده فروش غول زیبایی فرانسوی در شمال آسیا 6.2درصد کاهش یابد.

نتایج سه‌ماهه چهارم L'Oréal به‌دلیل شرایط سخت فروش در آسیا کمتر از انتظارات تحلیلگران بوده است.

فروش گروه زیبایی فرانسوی 6.9درصد افزایش یافت و به 10.6میلیارد یورو برای سه ماه منتهی به 31دسامبر 2023 رسید اما این رقم کمتر از رشد 9.5درصدی موردنظر تحلیلگران بود. فروش در شمال آسیا و  چین، 6.2درصد کاهش یافت.

 

 

در بیانیه‌ای L'Oréal آمده است: «آسیای شمالی همچنان تحت‌تاثیر بازیابی خرده‌فروشی مسافرتی پس از تغییر سیاست درمورد دایگوس قرار دارد

دایگو نوعی صادرات برون‌مرزی است و به افراد یا نمایندگانی اطلاق می‌شود که کالاهایی را از خارج از کشور برای فروش مجدد در بازار چین خریداری و وارد می‌کنند. برونو مونتین، تحلیلگر «برنشتاین» در‌مورد نتایج L'Oréal در یادداشتی با عنوان «پایان ناامیدکننده سال» می‌گوید: «شکست تقریبا به‌طور کامل از چین می‌آید.» او افزود: «خرده‌فروشی سفر هنوز هم بیشتر از حد انتظار عمل کرده اما در چین احتمالا درحال کاهش فروش است

L'Oréal همیشه می‌تواند نقاط داغ رشد را در سرتاسر جهان پیدا کند تا ضعف در حوزه‌های دیگر را جبران کند. عملکرد L'Oréal در آسیا با رشد فروش 11.6درصدی در اروپا و 9.4درصدی در آمریکای شمالی کاملا در تضاد است.

 

 

نتایج مالی L'Oréal چه چیز دیگری را نشان داد؟

فروش کل سال L'Oréal برای سال2023 به 41.18میلیارد یورو رسید که 11درصد براساس مواد ارگانیک افزایش یافته است. این سومین سال متوالی با رشد دورقمی این برند است. بخش لوکس L'Oréal که شامل مجوزهای مارک‌های Valentino، Prada و YSL Beauty است، یک رهبر جهانی در فروش زیبایی‌های لوکس است.

فروش این بخش 4.5درصد افزایش یافت و به 14.92میلیارد یورو رسید. کانال‌های توزیع جدید در ایالات‌متحده و آمازون، هر گونه رکود در آسیا و خرده‌فروشی مسافرتی را جبران کرد. بخش زیبایی پوست L'Oréal، متشکل از برندهای پیشرفته مراقبت از پوست مانند  La Roche Posay، CeraVe و SkinCeuticals، شهرت بسیاری دارد. فروش این بخش 28درصد افزایش یافت و به 6.4میلیارد یورو رسید که برای ششمین سال متوالی رشد دورقمی بخش را به همراه داشت.

برند مراقبت از پوست Vichy بهترین رشد خود را در 18سال گذشته گزارش کرد.CeraVe  همچنین به حضور خود در ایالات‌متحده ادامه داد؛ جایی که در‌حال‌حاضر برند شماره یک مراقبت از پوست در منطقه است.

CeraVe  همچنین به‌تازگی یک تبلیغ طنز جدید Super Bowl را به نمایش گذاشته که در آن مایکل سرا به‌عنوان سفیر نام تجاری، نقش‌آفرینی می‌کند. بخش محصولات مصرفی L'Oréal بهترین رشد خود را در بیش از 30سال گذشته با 12.6درصد مشابه گزارش کرد که از 15میلیارد یورو فراتر رفت. در بیانیه L'Oréal آمده این بخش در اروپا بهترین عملکرد را داشت؛ جایی که شتاب واقعا شگفت‌انگیزی را شاهد بود و آن را به یک سهم کلیدی در رشد تبدیل کرد. L'Oréal همچنین رشد قوی را در بازارهای نوظهور به‌ویژه مکزیک، برزیل و هند ارائه کرد. بخش محصولات حرفه‌ای L'Oréal به لطف تمرکز استراتژیک خود بر مراقبت از مو، افزایش مالی را رقم زد. این بخش رشد مثبت 7.6درصدی مشابه را گزارش کرد، زیرا رویکرد همه کاناله خود را تقویت و بازارهای جدیدی را فتح کرد.

 

 

برنامه‌های آینده

نیکلاس هیرونیموس، مدیرعامل L'Oréal گفت: «2023 سال بسیار موفقی برای گروه بود. در یک محیط  پردردسر، تنش‌های ژئوپلیتیک، فشارهای تورمی و بازار زیبایی راکد در چین، ما بهترین رشد مشابه خود را در بیش از 20سال گذشته (به استثنای سال2021) ارائه کردیم. این نشان‌دهنده قدرت مدل چند‌قطبی ماست.

هیرونیموس گفت که این گروه نسبت‌به چشم‌انداز بازار زیبایی در سال‌2024 خوشبین است. هیرونیموس گفت: «تکنولوژی زیبایی، صنعت ما را شکل می‌دهد و برندمان را قادر می‌سازد قدرت رهبری خود را بیشتر کند. چنین موضوعی به ما این امکان را می‌دهد مصرف‌کنندگان خود را بهتر بشناسیم، محصولات و خدمات تاثیرگذارتر و پایدارتر را برای آنها به ارمغان بیاوریم و در اجرای خود دقیق‌تر باشیم

منبع: Cosmeticsbusiness.com

تگها : خرده فروشی , فروش , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , لورئال

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان