در جمعه سیاه چه گذشت

در جمعه سیاه چه گذشت
در جمعه سیاه چه گذشت

استقبال و هزینه، کم‌تر از حد انتظار

برآورد هزینه‌ها نشان داد خرید در جمعه سیاه امسال در مقایسه با سال‌های قبل کم‌تر بود.

 مردم به فروشگاه‌های سراسر جهان رفتند و به دنبال لوازم الکترونیکی، پوشاک و کالاهای خانگی با تخفیف دویدند. هزینه‌ها در ایالات متحده برای جمعه سیاه کم‌تر از سال قبل برآورد شد و تخفیف در ماه‌های اکتبر و نوامبر، هیجان و فوریت جمعه سیاه را از بین برد. دیوید کلینک، تحلیلگر ارشد در بانک خصوصی هانتینگتون گفت: «مردم این بار قبل از جمعه سیاه به آنچه می خواستند، رسیدند.تنها تعداد زیادی تلویزیون با صفحه بزرگ و دستیارهای صوتی آمازون وجود داشت که در جمعه سیاه می توانستید بخرید.»

با توجه به اینکه بسیاری از مصرف‌کنندگان تحت فشار تورم مداوم و نرخ‌های بهره بالا هستند، انتظار می‌رفت هزینه‌ها در جمعه سیاه با کمترین سرعت در 5 سال گذشته افزایش یابد. اکثر خرده فروشان عمده استخدام فصلی خود را کاهش دادند. خرده فروشان احتمالاً در طول فصل به تخفیف خود ادامه می‌دهند تا از مازاد موجودی در پایان سال جلوگیری کنند.

احتیاط خریداران همراه با عملکرد 3 ماهه قوی خرده فروشان، نشان‌دهنده نگرانی دائمی در مورد تورم و هزینه بالاتر زندگی است. باربارا کان، استاد دانشکده وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا، می‌گوید: «مردم بیشتر از همیشه از ارزش‌ها آگاه هستند. آن‌ها خرج می‌کنند اما محافظه کارانه‌تر!»

 

 

کم‌تر از حد انتظار

در جمعه سیاه امسال، ۱۳۰.۷ میلیون نفر از فروشگاه‌ها و آنلاین در ایالات متحده خرید کردند اما ساعت 6 صبح روز جمعه در  فروشگاه والمارت واقع در نیو میلفورد، پارکینگ فقط  تا نصف پر بود! ترزا فورسبرگ، خریدار که در صبح هر جمعه سیاه به همراه خانواده اش  حداقل از  5 فروشگاه دیدن می‌کند، گفت: «امسال خیلی ساکت تر بود» او ساعت 5 صبح در فروشگاه Kohl's در همان نزدیکی قرار داشت. به گفته مایکل براون، شریک شرکت مشاوره Kearney که فعالیت خرید را در 35 سال گذشته بررسی کرده، ازدحام جمعیت در مرکز خرید گاردن استیت پلازا نسبت به سال‌های قبل کم‌تر بود .او گفت: «بازدیدکنندگان مرکز خرید یک یا  2 کیف را حمل می‌کردند و اصلا دست پری نداشتند. آنها امروز بودجه را به باد نمی‌دهند!»

بر اساس نظرسنجی از 8424 بزرگسال، خریداران در ایالات متحده به طور متوسط 875 دلار برای خرید در جمعه سیاه خرج کردند؛ 42 دلار بیشتر از سال گذشته. پوشاک، کارت‌های هدیه و اسباب‌بازی‌ها در صدر اکثر لیست‌های خرید قرار داشت.سنت جمعه سیاه در ایالات متحده آغاز شد اما جهانی و همچنین آنلاین شده است. افزایش خرید آنلاین از اهمیت جمعه سیاه به عنوان یک رویداد یک روزه کاسته است. خریداران حدود 7.3 میلیارد دلار را تا ساعت 6:30 بعد از ظهر به صورت آنلاین خرج کردند. گویا مردم همچنان برای سفر و فعالیت‌های تفریحی که ممکن است آنلاین باشد و نه لزوماً در فروشگاه‌ها، هزینه می‌کنند. هیجان انتظار در صف‌های جمعه سیاه دیگر آنقدر زیاد نیست. بسیاری از مردم ترجیح می دهند فقط در خانه بنشینند و به دنبال خرید آنلاین باشند.

 

تخفیف‌های عمیق‌تر

جف جنت، مدیرعامل میسیز به سرمایه گذاران گفت، خرده فروشان در اوایل اکتبر معاملاتی را آغاز کردند و احتمالاً تخفیف‌های بیشتری را نزدیک به کریسمس ارائه می‌کنند. اینکه آیا این معاملات باعث جذب مصرف‌کنندگان خسته از تورم می‌شود، بزرگترین نگرانی برای خرده فروشان است .رکود هزینه‌ در زمینه خریدهای لوکس باعث شد فروشگاه‌های بزرگ، تخفیف‌های زیادی برای اقلامی مانند کفش ارائه کنند.در شیکاگو، خریداران تحت تأثیر قرار نگرفتند. فراموش نکنید هنگامی که شما مشتاقانه منتظر معاملات شگفت‌انگیز هستید، همیشه یک عامل مشتاقانه وجود خواهد داشت.

 منبع: RUETERS

تگها : پوشاک , خرده فروشی , فروشگاه , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , مرکزخرید , خرید , جمعه سیاه , کالاهای خانگی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان