راهنمای فروش هرچه بیشتر در خرده‌فروشی

راهنمای فروش هرچه بیشتر در خرده‌فروشی
راهنمای فروش هرچه بیشتر در خرده‌فروشی

 آگاه‌سازی مشتری، کلید موفقیت

هر کسب‌و‌کاری در عرصه تجارت، نیاز به بهبود یک مورد کلیدی به نام «فروش محصول» دارد؛ عاملی که تا حد زیادی تضمین‌کننده موفقیت یک کارفرما و یک برند است.

چگونه فروش بیشتری داشته باشیم؟‌ این سوالی است که هر صاحب کسب‌وکاری، در طول زمان کاری‌ حداقل یک‌بار پرسیده و به دنبال پاسخ آن در محافل مختلف، حتی در اینترنت هم بوده است.

امسال ۸۰ درصد مردم، خرید خود را به‌ صورت اینترنتی انجام داده‌اند این آمار نشان می‌دهد فضای اینترنت به محلی برای تجارت تبدیل‌ شده و این حقیقت که رقابت در این فضا کار دشواری است،‌ خیلی غیرمنتظره نخواهد بود. هر صاحب فروشگاه اینترنتی از این موضوع و چالش‌های پیش ‌روی خود برای جذب مشتری آگاه است.

اگر کسب‌وکار جدیدی را شروع کرده و محصولاتی منحصربه‌فرد برای فروش دارید، شانس بیشتری برای دوام آوردن در تلاطم این دریای مواج رقابت دارید.

عوامل متعددی از جمله تجربه کاربر، پیشنهادهای تبلیغاتی و محصولات یا خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهید در جذب مشتری و افزایش فروش موثرند اما تحقیقات نشان داده‌ ساختاری که برای سایت‌تان در نظر می‌گیرید و روندی که کاربر از لحظه ورود به وب‌سایت تا زمان پرداخت طی می‌کند، نقش مهمی در موفقیت یک تجارت الکترونیک دارد.

به‌عنوان‌مثال جایگاه درست «ارسال رایگان» می‌تواند تاثیر چشمگیری در تصمیم کاربر برای خرید یا عدم خرید از سایت شما داشته باشد.

 

وضوح هرچه بیشتر

به‌عنوان یک بازدیدکننده سایت هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که مدت زیادی را صرف جست‌وجوی اطلاعات در فروشگاه موردنظر کند. این موضوع می‌تواند به‌تنهایی باعث دلزدگی و ترک سایت از طرف کاربر شود. در نتیجه‌ این مساله را همواره در نظر داشته باشید و اطلاعات تماس را در قسمت بالا و پایین همه صفحات سایت قرار دهید تا از دید کاربر دور نماند.

 

 اولویت دسته‌بندی‌ها

خیلی دور از انتظار نیست که کاربران تمایلی به جست‌وجو برای اطلاعات بدیهی از سایت شما نداشته باشند. همه اطلاعات مورد نیاز کاربر و هرآنچه لازم است بداند، مانند محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید باید به‌صورت دسته‌بندی‌شده،‌ بالای صفحه و در وسط قرار داشته باشند تا توجه کاربر را جلب کنند.

 

 پررنگ‌ کردن نقاط قوت

اگر محصولی بی‌عیب و نقص یا هر چیز دیگری که باعث پیشی گرفتن شما در عرصه رقابت می‌شود را عرضه می‌کنید، حتما آن را در معرض دید و توجه کاربران قرار دهید.

 

تکمیل فهرست

به کمک یک فهرست سایت کامل، کاربران را به آنچه می‌خواهند و به دنبالش هستند، سوق دهید. فهرست شما در واقع باید راهنمای مشتریان باشد. به‌ این‌ ترتیب که در همه صفحات قابل رویت بوده تا کاربران در هر صفحه از سایت که هستند به‌راحتی به قسمت‌های دیگر دسترسی داشته باشند.

 

جلوه‌های بصری

زمانی که اطلاعیه کالاهای جدید یا فروش ویژه فروشگاه‌تان را بارنگ‌ها یا افکت‌های جذاب طراحی کنید، ‌کاربر ناخودآگاه به سمت آنها جذب می‌شود و از همین راه برای فروش کالاهای قدیمی‌تر که در انبار مانده‌اند می‌توان بهره‌مند شد. با خلق جذابیت‌های بصری هنگام طراحی سایت، چشم مخاطب را به سمت آنچه برای ارائه دارید، هدایت کنید.

 

اهمیت دیدگاه کاربران

یکی از رموز موفقیت در راه‌اندازی هر کسب‌وکار،‌ اطلاع از نیاز و سلیقه مشتریان است. اینکه مشتریان چه نیازهایی دارند باید اولویت شما باشد. جالب است بدانید بسیاری از تولیدکنندگان پیش از اینکه تصمیم جدیدی برای کسب‌وکار خود بگیرند، درباره دیدگاه مردم اطلاعات کسب می‌کنند. طبق آمار منتشرشده از مرکز نفوذی، ‌۹۰درصد مصرف‌کنندگان معتقدند دیدگاه‌های مردم در سایت‌ها از مشاوره کارشناسان فروش موثرتر است.

 

ایجاد جذابیت

کالایی را با رنگ‌های مختلف برای فروش گذاشته‌اید؟ چطور است از گیف‌ها برای نمایش تنوع رنگ کالاهای خود استفاده کنید؟ در این مورد، گیف‌ها انتخاب خوبی هستند. هم جذابیت بصری برای کاربر فراهم می‌کنند و هم محصول موردنظر را با ویژگی‌های ظاهری متفاوت نمایش می‌دهند.

 

فراهم کردن راه‌های ارتباطی

به کاربران‌تان بگویید چگونه با شما در ارتباط باشند. علاوه‌بر صفحه «تماس با ما» یا «Contact Us»   که اطلاعات تماس‌تان را در آن درج می‌کنید، امکانی برای گفت‌وگوی آنلاین، ‌شماره تماس، لینک شبکه‌های اجتماعی، ‌ایمیل و دیگر راه‌های ارتباطی را در صفحه محصولات قرار دهید.

منبع: IMAGESRETAILME.COM

تگها : خرده فروشی , فروش , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , ریتیل , مشتری مداری , موفقیت , تبلیغات , خرید اینترنتی , گیفت , ارسال رایگان

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان