راهکارهایی برای موفقیت در تجارت دیجیتال

راهکارهایی برای موفقیت در تجارت دیجیتال
راهکارهایی برای موفقیت در تجارت دیجیتال
راهکارهایی برای موفقیت در تجارت دیجیتال
استراتژی و راهبرد، کلید کامیابی
برای اینکه در هر راه و شغلی بیشترین بازدهی را داشته باشید، باید خلاقانه‌ترین راه را بیازمایید.
البته این کار وقتی در عصر دیجیتال و بازار مجازی فعالیت می‌کنید، دشوارتر از همیشه می‌شود چون باید بیش از سایر امور همگام با علم روز باشید و پیشرفت کنید.
 به اعتقاد کریستین فاریولی، چهره مطرح عرصه تکنولوژیک خرده‌فروشی، برحسب تجربه ثابت شده تنها روسا و پیمانکاران به خاطر برخورد هر روز با مشتریان، اهمیت و میزان تاثیرگذاری بازار دیجیتال را درک می‌کنند. ماجرا خیلی ساده است؛ هدف بازار خرید دیجیتال، فروش بیشتر است و اصلا نباید به دنبال راه‌حل دیگری باشید! 
 
 اصول موفقیت در بازار دیجیتال 
موفقیت در تجارت‌های دیجیتالی به 3 رکن چگونگی آغاز، نوع ادامه و ادغام کارها با هم بستگی دارد. اگر ندانید باید از کجا شروع کنید، قطعا نمی‌توانید پروژه‌ای به دست بگیرید اما حتی اگر این موضوع را بدانید اما نتوانید با قدرت مسیر حرکت خودتان را کنترل کنید، قطعا شکست دم در منزل شما منتظر است! در این راه حتی وقتی شکست و ناکامی بزرگی را تجربه می‌کنید، باید توانایی خارج شدن از بحران و ادامه زندگی کاری و حرفه‌ای را داشته باشید.
 
 چارچوب کلی 
بازار دیجیتال علاوه‌بر اصول، چند چارچوب کلی هم دارد؛ طرح بصری، کانال‌های دیجیتال، انتخاب استراتژی و مقیاس کیفیت. شما باید بدانید کدام گزینه استراتژیک را برای مخاطب خودتان تعریف می‌کنید و مدام بپرسید آیا این روش جوابگو هست یا خیر. در مورد مقیاس کیفیت، باید بدانید برخی از کانال‌های دیجیتال برای برخی از موضوعات مهم است، نه برای تمامی مباحث. پس دانستن این موضوع هم در نوع خودش یک استراتژی و مفهومی خاص به نظر می‌رسد.
 
 مقررات 
نه در عالم تجارت و دیجیتال بلکه در همه مراتب زندگی، داشتن ضوابط و مقررات ضروری است. هر فردی در زندگی خود بایدها و نبایدهایی دارد که خودش را ملزم به رعایت‌ آنها می‌کند. در تجارت هم ماجرا به همین شکل جریان دارد. یک کارفرما باید خطوط قرمز خود در زمینه کاری را مشخص کند. اصلا دلیلی ندارد چون بقیه کاری را انجام می‌دهند، ما هم اقدام مشابهی انجام دهیم چون ممکن است نسخه دیگران برایمان شفابخش نباشد. این غربالگری باعث می‌شود هدف خود را متمایز کنید و حتما می‌دانید تا وقتی هدف واحدی نداشته باشید و ذهن‌تان را شلوغ نگه‌دارید، احتمال بسیار کمی برای موفقیت‌تان وجود خواهد داشت.
 
 پیاده‌سازی 
اجرای ایده‌ها به چند عامل مهم بستگی دارد؛ اهداف مشتری، اهداف تجارت مورد نظر شما و برنامه کاربردی. وقتی به مشتریا‌ن‌تان در راه رسیدن به اهداف‌شان کمک می‌کنید در واقع گام بلندی برای رسیدن به اهداف خودتان برداشته‌اید. در واقع با فکر کردن به برطرف کردن مشکلات مشتریان و از بین بردن موانع آنها، نشان می‌دهید به آنها فکر می‌کنید، نه صرفا به خودتان و این موضوع برای مصرف‌کنندگان کالاهای شما دلگرم‌کننده است. هر تجارتی برای رسیدن به هدفش نیاز به ایجاد و مشخص کردن یک برنامه مدون دارد. حواس‌تان باشد نباید تمام زورتان را در شبکه‌های اجتماعی مصروف چند تایید کنید و به همان نسبت دنیای مجازی، باید در دنیای واقعی بدرخشید. قطعا خودنمایی در شبکه‌های اجتماعی بخشی از برنامه شما برای رسیدن به موفقیت نخواهد بود.
 
تجارت یعنی فروش بیشتر
قانون فروش بیشتر در همه تجارت‌های شخصی و گروهی ملاک مناسب و اصلی برای تخمین میزان موفقیت است. قاعده فروش‌ بیشتر را باید به صورت یک تکرار در نظر بگیریم و حتی اگر فروش خوبی نداریم هم استراتژی‌های مختلف را برنامه‌ریزی کنیم. باید بارها و بارها با خودمان تکرار کنیم می‌توانیم همه موارد صنعت خودمان را بهبود ببخشیم و موفقیت تام و تمامی را تجربه کنیم. هر چند کلید موفقیت، فروش بیشتر است. عوامل متافیزیکی مانند خوش‌رفتاری، برخورداری از یک تیم قوی و همدل و البته ایجاد فضایی صمیمی برای فروش می‌تواند کاربردی‌تر از رقم فروش عمل کند و در درازمدت شما و تجارت‌تان را به سطوح بالا یا حداقل آنچه مورد انتظار خودتان است، برساند. پس برای موفقیت در تجارت عجله نکنید، خلاق باشید و پله‌های موفقیت را یک به یک و با تامل و فکر باز طی کنید. در این صورت قطعا یک تجارت موفق خواهید داشت.
منبع: christianfarioli.com 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان