سادگی و راحتی سبک بی نظیری از خوش پوشی

سادگی و راحتی سبک بی نظیری از خوش پوشی
سادگی و راحتی سبک بی نظیری از خوش پوشی

 

ماجرای برند «بنیس»، ماجرای لباس‌هایی است که تلاش می کنند مشتریان را خوشحال کنند.

از آنجایی که این برند معتقد است سادگی و راحتی می‌تواند سبک بی نظیری از خوش پوشی باشد، سادگی، زیبایی، آراستگی و منحصر به فرد بودن را امضای کار خود  قرار داده است.

در این شماره با بابک تخفیفی موسس برند «بنیس» گفتگویی داشته ایم که در ادامه از نگاهتان می گذرد.

 

 لطفاً درمورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی خودتان برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.

بابک تخفیفی، مؤسس برند «بنیس» هستم و درحال‌حاضر دانشجوی MBA Retail دانشگاه تهران هستیم .

سوابق کاری‌ام شامل:

۱) هشت سال فعالیت در زمینه تولید پوشاک در کشور چین برای ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس.

2)  شش سال فعالیت در زمینه تولید و Retail در داخل کشور.

طی سال‌ها کار در کشور چین، تجربه لازم در زمینه پوشاک و تولید آن را کسب کردم و با توانمندی که در خود می‌دیدم، به فکر اجرای آن در داخل کشور افتادم تا ضمن اشتغالزایی قابل‌ملاحظه، بتوانم به هدفی برسم که در حقیقت رؤیای جوانی و دورنمای فکری‌ام بود. خدا را شاکرم که با کمک مجموعه‌ لایق و زحمتکشی که داشتم به موفقیت‌های خوبی دست یافتم .

 

اولين‌بار چه زمانی به فكر توليد محصولات پوشاک افتادید؟ چرا نام «بنیس» را برای برندتان انتخاب کرده‌اید؟

«بنیس» منطقه‌ای در شرق دریاچه ارومیه است و بنده هم اصالتاً بنیسی و اهل آن منطقه هستم.

 

 

مشخصات و ویژگی‌های شایان‌ذکر محصولات شما که به‌نوعی امضای شما محسوب می‌شود، چیست؟

بنیس»Mass» مارکتی است که علاوه بر تأمین کالای نیاز روز جامعه، دارای کیفیتی عالی است. شناخت نیاز روز مصرف‌کننده و آشنایی با تمام مراحل فرآیند تولید. توانایی پیش‌بینی ترندهای بازار، توجه به جزئیات، اکسسوری، دوخت و همچنین شناخت چاپ و گلدوزی.

 

برای شروع همکاری با طراحان لباس چه مواردی مدنظر شماست؟ و چه مهارت‌هایی از نیرویی که به‌عنوان یک طراح در مجموعه شما مشغول به کار می‌شود، انتظار دارید؟

جذب نیروی باانگیزه و جوان، ایده‌پرداز، اخلاق‌مدار، داشتن تجربه و تخصص لازم در قسمت مربوطه.

 

در استخدام نیرو و انتخاب همکار چه مواردی برای شما حائزاهمیت است؟ در حال‌حاضر چه تعداد نیروی کار در مجموعه شما مشغول به کار هستند؟

 به امید خدا در چشم‌انداز دوساله توسعه، «بنیس» به ۵۰۰ نفر نیروی انسانی نیاز پیدا خواهد کرد.

 

چه زمانی بیشترین عکس‌العمل مثبت را از مشتری دریافت کرده‌اید و از اقدامات خود در جهت مشتری‌مداری برای‌مان بگویید.

 زمانی که کالایی تولید و عرضه کردیم که نیاز غالب مشتریان ما بوده و به کمک ابزارهای در دسترس و تحلیل داده‌های BI به این مهم رسیدیم، متوجه رضایت مشتری شدیم. سعی کردیم در خصوص خدمات پس از فروش برای مشتریان فضای پیچیده‌ای ایجاد نکنیم تا بتوانیم رضایت آنها را داشته باشیم. همینطور در مرحله پایانی و شروع تست عملیاتی برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان کارآمد، بعد از ماه‌ها تحقیق و بررسی هستیم.

 

 

 صرف داشتن دیدگاه فروش چه ضررهایی به برند وارد می‌کند؟

در واقع برند تعریفی است که از خودمان در ضمیر ناخودآگاه مردم و مشتری می‌سازیم. در واقع برای تحقق این موضوع لازم است که اقداماتی در جهت ایجاد تجربه مثبت خرید در ذهن مشتری نظیر ایجاد اتمسفر مطلوب محیط فروشگاه داشته باشیم. حال اگر صرفاً به مسئله فروش فکر کنیم و جنبه‌های دیگر ازجمله خدمات پس‌ازفروش را در نظر نگیریم، آن‌طورکه باید و شاید جایگاه برند در بین مشتری‌ها شکل نخواهد گرفت و در نتیجه، کلیه اقدامات در خصوص برندینگ محصولات بی‌نتیجه خواهد ماند.

 

به نظر شما برای تداوم حضور در بازار، برندی همانند «بنیس» چه اقداماتی باید انجام بدهد؟

تمامی اقداماتی که انجام می‌دهیم صرفاً برای جلب رضایت مشتری‌ها و مردم عزیزمان بوده و ایجاد حس و حال خوب هنگام خرید، داشتن حس خوب بعد از خرید و هنگام استفاده از محصولات‌مان برای مشتری‌ها هدف اصلی ماست.

 

اگر برندهای خارجی به ایران ورود پیدا کنند برخی از برندهای ایرانی دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهند بود، چه توصیه‌ای برای برندهای ایرانی دارید تا بتوانند در سطح بین‌المللی هم به فعالیت خود ادامه بدهند؟

درحال‌حاضر برند «بنیس» در تدارک اصلاحاتی در تمامی جنبه‌ها ازجمله اصلاحات ساختاری در خصوص تولید و کیفیت محصولات و همین‌طور اصلاحاتی در زمینه ریتیل و فروشگاه‌هاست. بر این باوریم که با ورود برندهای خارجی به ایران نیاز به تغییرات اساسی و بنیادی در صنعت ریتیل و به‌خصوص پوشاک برای برندهای داخلی بیش از پیش احساس خواهد شد و لذا از همین امروز می‌کوشیم تا با نزدیک کردن استانداردهای‌مان به استانداردهای بین‌المللی بتوانیم جایگاه خود را در بین سایر برندهای داخلی و خارجی داشته باشیم.

 

در حال‌حاضر برند «بنیس» دارای چه تعداد شعب است؟ آیا برای امسال برنامه‌ای برای توسعه دارید؟

هم‌اکنون یازده شعبه فعال در سطح استان‌های تهران و البرز داشته و گسترش شعبات را در همه شهرهای ایران در برنامه کاری خود داریم.

 

به‌عنوان سؤال پایانی، از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در صنعت پوشاک داشته‌اید مواردی را برای مخاطبان‌مان بیان کنید.

چالش‌های «بنیس» در مقایسه با دیگر همکاران به مراتب کمتر بوده، آن هم به‌دلیل وسعت کارخانه صنعتی بنیس اما در زمینه تهیه مواد اولیه، اکسسوری و نیروی متخصص چالش‌های فراوانی داشته‌ایم.

 

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , فروش , نیروی انسانی , اشتغالزایی , ماهنامه تجارت طلایی , ریتیل , مشتری مداری , برندینگ , تولید , برند ایرانی , توسعه شعب , رضایت مشتری , مشتری , اکسسوری , طراحان لباس , بنیس , پوشاک بنیس , برند بنیس , مارکت , بابک تخفیفی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان