سرمایه‌گذاری‌های جدید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

سرمایه‌گذاری‌های جدید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
سرمایه‌گذاری‌های جدید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 رویاهای خاورمیانه‌ای

به گفته سه منبع آگاه، Spinneys Dubai LLC، صاحب‌امتیاز سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در امارات متحده عربی و عمان درحال برنامه‌ریزی برای عرضه عمومی اولیه کسب‌وکار خودش در سه‌ماهه دوم سال2024 است.

این منابع گفتند Albwardy Investment، مالک کامل حق‌امتیاز این سوپرمارکت‌ها، Rothschild & Co  را برای مشاوره در مورد برنامه‌ریزی کار، استخدام کرد و خواست نامش فاش نشود، زیرا برنامه‌ها عمومی نیستند.

Spinneys Dubai LLC  این هفته از بانک‌ها دعوت کرد تا نقش‌هایی را در این پیشنهاد ارائه کنند و انتظار می‌رود آنها تا 30درصد از سهام شرکت را به دست آورند.

 

 

عرضه اولیه اسپینیز دوبی که در بازار مالی دوبی برنامه‌ریزی شده به بخش کوچک اما رو به رشد خرده‌فروشی موادغذایی منطقه‌ای اضافه خواهد شد.

رستوران‌های آمریکایی، صاحب‌امتیاز رستوران‌های فست‌فود کی‌اف‌سی و پیتزا هات در خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین فروشنده غذاهای منجمد، ماه دسامبر در ابوظبی و ریاض در فهرست دوگانه عرضه شدند.

همچنین موازی با این اقدامات، لولو، زنجیره هایپرمارکت مشهور، انتظار عرضه اولیه سهام خود را در نیمه اول سال2024 دارد و به همین منظور

 Moelis (NYSE:MC) & Co را برای مشاوره استخدام کرده است.

انتظار می‌رود فعالیت IPO در خلیج‌فارس پس از کاهش سرعت نسبت‌به سال2022 به شکل استثنایی افزایش یابد. عربستان‌سعودی و امارات‌متحده عربی با اقدامات جدید نزدیک به 22میلیارد دلار جمع‌آوری و بیش از نیمی از سود کل منطقه خاورمیانه در این زمینه را به نام خود ثبت کردند. شرکت‌های خاورمیانه همچنان در نیمه اول سال جاری 5.3میلیارد دلار جذب سرمایه کردند.

 

 

Spinneys Dubai LLC بیش از 65فروشگاه در سراسر امارات و حداقل هفت فروشگاه در عمان دارد. گردش مالی سالانه Albwardy  آن بیش از یک میلیارد دلار و این بازیگردان مطرح منطقه، همچنین مالک حق‌امتیاز سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بریتانیایی «وایتروز» است.

این نام معتبر در اواسط دهه70 تاسیس شد و دارای مجموعه‌ای از خدمات است که شامل چندین هتل چهار فصل و سرمایه‌گذاری‌های متنوع در عرصه غذا و نوشیدنی است. برند نستله در امارات هم زیر چتر این خدمات قرار دارد. خدمات Albwardy Investment بخش‌های صنعتی و مهندسی، بازرگانی و بیمه، کشاورزی و املاک را هم شامل می‌شود.

 

تگها : خرده فروشی , سرمایه گذاری , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , دوبی , رستوران , خاورمیانه , سوپرمارکت زنجیره ای , خاورمیانه و شمال آفریقا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان