«سیتی سنتر مِهستان» مقصدی برای خرید، تفریح و لذت در شهر جدید هشتگرد

«سیتی سنتر مِهستان» مقصدی برای خرید، تفریح و لذت در شهر جدید هشتگرد
«سیتی سنتر مِهستان» مقصدی برای خرید، تفریح و لذت در شهر جدید هشتگرد

سیتی سنتر مِهستان با ۵۰۰ واحد تجاری که در دسته‌بندی‌های متنوع از جمله مبلمان، لوازم خانگی، طلا و... تقسیم‌بندی شده است و همچنین با در برداشتن بزرگ‌ترین هایپرمارکت آن منطقه و با امکانات تفریحی چون سالن سینما، سالن ورزش و شهربازی سرپوشیده، پارک و فضای سبز شهری و فود کورت نیمه دوم سال برای حضور هموطنانمان آماده شده و فاز اول این مرکز خرید افتتاح خواهد شد. در این شماره با علی سیف‌الهی، مدیرعامل این مرکزخرید گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می‌‌شود.

  در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از تحصیلات و سوابق شغلی‌تان و مراکزخریدی که در آنها فعالیت داشته‌اید، بگویید.

علی سیف‌الهی هستم دارای مدرک کارشناسی عمران و کارشناسی‌ارشد معماری، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال1375 آغاز کرده و در سال1380 شرکت ساختمانی شاخص‌کار کوشا را بر پایه تجربیات حاصله از فعالیت در شرکت‌های ساختمانی تراز اول ایران، تاسیس کرده‌ام. علاوه بر پروژه‌های متعدد در سطح کشور، از اواسط دهه1390، سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان‌های مسکونی و تجاری را بدایت کرده و پس از ساخت چندین مجموعه مسکونی و تجاری موفق در سطح شهرستان‌های استان اردبیل، اقدام به احداث مراکز تجاری و تفریحی در استان البرز کرده‌ام. امید است تا به قدر توان، در عمران و آبادانی کشور سهم کوچکی را به افتخار از آن خود کنم.

  پیرامون مشخصات، امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌‌فرد این پروژه به‌عنوان یک پروژه بزرگ تجاری و تفریحی توضیح دهید.

پروژه سیتی‌سنتر مِهستان با مساحتی بالغ‌بر 50هزار مترمربع، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها با کاربری تجاری- تفریحی در استان البرز است که با تکیه بر خلاقیت در طراحی، سطح افق را برای گسترش انتخاب کرده و از مرتفع‌سازی دوری جسته است. در سال1398 با آغاز مطالعات اولیه پروژه، تعبیه کاربری‌های تفریحی، ورزشی، تجاری و اداری درجهت تامین نیاز ساکنان استان، عاملی حیاتی شد. مطالعات شهری نشان می‌دهد، فقر مراکز تفریحی و تجاری در شهرستان ساوجبلاغ و استان البرز، امری ملموس بوده که تمرکز را برای پاسخ‌گویی به‌سمت شهر جدید مِهستان خواهد برد؛ شهری که فقط به‌عنوان شاهراه اکوتوریسم استان البرز، مدنظر نبوده و با تمامی شهرها و مناطق گردشگری-ییلاقی در گستره استان در ارتباط مستقیم است.  در بیانی اجمالی، عوامل سه‌گانه‌ متمایزکننده سیتی‌سنتر مِهستان به شرح ذیل است:

الف: موقعیت قرارگیری منحصر‌به‌فرد در شهر و استان با تلخیص «نگین گردشگری استان»

ب: اجماع کاربری‌های موردنیاز با تعیین تمام شهرها و مناطق گردشگری-ییلاقی استان به‌عنوان جامعه هدف

ج: طراحی مجموعه به‌صورت تلفیقی از فضای سبز بَطنی و پیرامونی شهری

 

 

  افتتاح مرکزخرید مهستان چه زمانی خواهد بود و چند واحد تجاری، اداری و خدماتی در آن فعالیت خواهند داشت؟

طبق برنامه سازمانی ازپیش‌تعیین‌شده، مجتمع تجاری-تفریحی سیتی‌سنتر مِهستان در سال1402 از مرحله ساخت گذر کرده و وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد. این مجتمع با اجماع کاربری‌های اداری، ورزشی، تفریحی و 500واحد تجاری خود، برای اولین‌بار در شهرستان میزبان برند‌های مطرح کشور است؛ حضور برند‌های مطرح کشور برای اولین‌بار در شهرستان ساوجبلاغ سبب آن است تا سیرکولاسیون کاذبِ میان‌شهری از بین رفته و شهروندان برای خرید، ساعات عمر خود را در ترافیک‌های جاده‌ای نگذرانند.

تعبیه فضایی معادل 3هزار مترمربع برای تجهیز هایپرمارکت، 3هزار مترمربع شهربازی سرپوشیده، سالن سینما، بازار مبلمان، لوازم خانگی و فرش، مجموعه‌های غذایی و رستوران‌ها، لنداسکیپ روباز و نیمه باز به تکامل مجموعه‌ برخاسته است.

  از دیدگاه شما، مرکزخرید مهستان پس از افتتاح چه جایگاهی در میان مراکزخرید بزرگ کشور خواهد داشت؟ هدف‌گذاری شما برای رسیدن به رتبه برتر چیست؟

سیتی‌سنتر مِهستان یکی از بزرگ‌ترین، مجهزترین و مدرن‌ترین مرکز خرید در استان البرز است؛ به تبعیت از این صفات‌عالی، استان‌های اطراف نیز تحت‌الشعاع قرار خواهند گرفت. غایت و تلاش شبانه‌روزی این است که سیتی‌سنتر مِهستان با هویتِ مرکز محوری شهرجدید مِهستان در استان البرز، جایگاه مطلوبی در نگاه مراجعان به دست آورد.

  در حوزه آموزش منابع انسانی و جذب پرسنل چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟

طبق برنامه ازپیش‌تعیین‌شده، در نظر داریم پرسنل در دو سطح خدمات و مدیریت علاوه بر تخصص، دانش جذب را داشته باشند؛ در جذب پرسنل عامل تخصص بایسته بوده و عامل ارتباط‌گیری و آهنربای شخصیت، اکتساب تکاملی است. سیتی‌سنتر مِهستان هر دو عامل را در کنار هم تایید خواهد کرد، زیراکه تخصص برای مخاطب است و تخصص فارغ از کاریزمای اجتماعی بی‌معناست.

  به نظر شما، درحال‌حاضر روند رشد و توسعه مراکزخرید در ایران با چه موانعی رو‌به‌روست و سال1402 را برای مراکزخرید چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

اگر بخواهیم موانع رشد مراکز تجاری را به‌صورت خلاصه مورد تدقیق قرار دهیم، باید به شرایط جامعه نگاه کرد و موانع خرید مردم را که اغلب منجربه پذیرش یا عدم پذیرش یک مرکز تجاری خواهد شد بررسی کنیم؛ عواملی ازجمله وضعیت اقتصادی کلان و خرد، کاهش زمان خرید و تفریح، همینطور انشعابات الحاقی با وضعیت اقتصادی در مقیاس برند‌های مطرح کشور و در مقیاس جامعه. برای تکمیل پاسخ این پرسش دو مورد را یادآوری می‌کنم:

1. در بُعد معماری و ساخت، به‌طور ملموسی روند رشد مراکز تجاری در ایران قابل درک بوده ولی جای خالی معماریِ عجین با طبیعت مشهود است. شهرهای ایرانی پس از مدرنیته به طبیعت درون کاربری نیاز دارند که امید است به‌زودی در مراکز تجاری شاهد این ملزوم باشیم.

2. مشمولیت اقتصادی، به معنای برنامه‌ریزی مراکز تجاری برای خرید تمام اقشار جامعه است؛ نه بدین صورت که یک مرکزخرید تنها برای یک قشر جامعه هدف‌گذاری شده باشد. مراکزی هستند که در این قاعده جای گرفته‌اند.

  به نظر شما، نقش مدیر مرکزخرید در موفقیت آن مجموعه و جذب مخاطبان بیشتر چقدر می‌تواند حیاتی باشد؟

انعطاف و مشارکت با برند‌ها و در کنار آنها واحدهای خرده‌فروشی قطعا همکاری دوجانبه مثبتی را فراهم خواهد آورد تا «تامین نیاز منطقه را که تهی از مراکز تجاری است» به‌عنوان هدفی واحد عینیت بخشد. عملکرد مدیریتیِ منتخب در تجارب سالانه شرکت، گواه برآیندی مثبت است.

 از دیدگاه شما، پیش‌نیازهای آموزشی، مطالعاتی یا عملیاتی یک فرد برای فعالیت در این صنعت و نهایتا کسب مسئولیت مدیریت کل یک مرکزخرید چیست؟ و مدیران مراکزخرید در حین فعالیت به چه نوع آموزش‌ها و مهارت‌هایی برای افزایش دانش و بهره‌وری خود نیاز دارند؟

فارغ از مقدمه و توصیفات در مواردی مختصر عرض می‌کنم.

1. تخصص معماری و همین‌طور شناخت دیاگرام و ارتباط فضایی

2. روابط عمومی و شناخت عوامل جذب

3. روانشناسی فردی و شناخت اجتماعی

4. دانش اقتصادی و مهارت حل مسائل مالی براساس روش‌های نوین

5. درنهایت به دور از علم و تخصص، مهارتِ «نیست‌انگاری» و تواضع درجهت پذیرش دانش‌های نوین شخصیتی-اخلاقی و حرفه‌ای نیاز است.

تگها : اقتصاد , خرده فروشی , سرمایه گذاری , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , مرکزخرید , تجاری , مراکزتجاری , سیتی سنتر مهستان , مرکزخرید مهستان , رشد و توسعه

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان