«شمیران سنتر» تجربه‌ای متفاوت در خلق لحظات خاطره انگیز

«شمیران سنتر» تجربه‌ای متفاوت در خلق لحظات خاطره انگیز
«شمیران سنتر» تجربه‌ای متفاوت در خلق لحظات خاطره انگیز

تنوع بخشیدن به روزمرگی وقتی که ساکن شهری شلوغ مثل تهران هستیم تا حدودی دشوار است. سر زدن به فروشگاه‌­ها و به اصطلاح خرید‌‌درمانی یکی از موثرترین شگردهای گریز از کسالت و یکنواختی برنامه‌ها و روزمرگی است. مرکزخرید شمیران‌سنتر در شمال شمیران و منطقه‌1 شهرداری تهران قرار گرفته است. مجتمع تجاری اداری شمیران‌سنتر از مراکز خریدی است که علاوه بر ایجاد جاذبه برای علاقه‌مندان به خرید، محلی مناسب برای رستورا‌ن‌‌گردی، رفتن به سینما، بازی و سرگرمی است. در این شماره با مدیرعامل این مجموعه گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانیم.

در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از تحصیلات و سوابق شغلی‌تان برایمان بگویید.

سیدمحمدجواد نعمتی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری فعال در عرصه صنعت ساخت‌و‌ساز و مراکز خرید، مدیرعامل گروه بهره‌برداری ایتوک‌گستر شمیران؛  این گروه با هدف بهره‌برداری از مجتمع شمیران‌سنتر در سال‌1399 تاسیس شد و شروع به کار کرد. گروه ایتوک (مجری بهره‌بردار) اکنون درکنار مطالعات و نیازهای نسبی‌ لازم جهت بهبود کیفیت و خدمات قابل‌ارائه به مخاطبان که آن را در سرلوحه امور خود دارد، فعالیت‌های جانبی ازقبیل صنعت غذایی و نوشیدنی F&B، رستوران و تعریف پروژه‌های بلندمرتبه و لوکس با کاربردهای گوناگون: مسکونی، اقامتی و تجاری و اداری را در دستورکار خود داده و توانسته گام‌های ارزشمندی در صنعت ساختمان و f&B بردارد؛ درنهایت این مجموعه توانسته با بهره‌گیری از مدیران مجرب و کارکنان متعهد در قالب گروهی پیشرو در صنعت مراکز خرید کشور باشد.

 

 

 شمیران‌سنتر در چه سالی افتتاح شد و چند واحد تجاری، اداری و خدماتی در آن فعالیت دارند؟

 مجتمع شمیران‌سنتر در سال1397 افتتاح شد و مجموعا تعداد 21واحد تجاری شامل برندهایی با سطح فروشگاهی بالا و یکپارچه از قبیل سالیان، جین‌وست، سله بن و همچنین دیگر برندهای سفیر، زاگرس، نوولاشال، وینزو، سائوپولو، حریران، نوشت‌افزار داربوک، گالری ساعت طهرانیان و همچنین پنج طبقه به‌صورت یکپارچه به‌عنوان فعالیت‌های: خدماتی، فرهنگی، سرگرمی و غذایی از قبیل هایپرمارکت شهروند، شهربازی، پردیس سینمایی، فودکورت و رستوران و 6طبقه اداری شامل 83واحد با کاربری‌های مختلف تجاری، بازرگانی و... فعالیت می‌کنند.

 به نظر شما، قرارگرفتن این پروژه در منطقه یک که دارای چندین و چند مرکز خرید کوچک، متوسط و بزرگ است، برای شمیران‌سنتر فرصت محسوب می‌شود یا تهدید؟

مجموعه شمیران‌سنتر در مجاورت مراکزخرید متعدد منطقه یک قرار گرفته است اما نسبت‌به رقبا یک مجموعه کامل شامل فضاهای تجاری، خدماتی، سرگرمی، فرهنگی و غذایی با پتانسیل جمعیتی و قدرت خرید بالا محسوب می‌شود و باتوجه‌به وجود برندهای فاخر تولید ایرانی فضای رقابتی و فرصت تعامل و جذب مخاطبان منطقه را به خود اختصاص داده است.

 به نظر شما، درحال‌حاضر روند رشد و توسعه مراکزخرید در ایران با چه موانعی روبه‌رو است و سال 1402 را برای مراکزخرید چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

 باتوجه‌به وجود مراکزخرید خوب و گوناگون در سطح کشور، همچنین شرایط سخت و دشوار و فضای اقتصادی کشور که برندها با دانش کافی آن را مدیریت می‌کنند و رشد فضای فروش آنلاینِ برندها، مبحث اشباع مراکز خرید به‌صورت جدی مطرح است اما با هنر تحلیل رفتارِ مصرف‌کننده که شرایط فعلی، امکانات بالا و خدمات کامل ارائه‌شده به مخاطب است، مراکزی موفق خواهند بود که مجموع کامل نیازهای مخاطب را با تغییرات به‌روز ارائه دهند و از یکنواختی جلوگیری شود. مراکز خرید اساسا روح دارند و مشابه موجودی زنده به رسیدگی همگام با تکنولوژی و فناوری نیاز دارند.

 از نظر شما آیا برندهای ایرانی توانسته‌اند نیازهای اهالی منطقه یک را برطرف کرده و نظر مشتریان شمال شهر را جلب کنند؟ برای موفقیت بیشتر برندهای ایرانی چه توصیه‌ای دارید؟

باتوجه‌به فرصت پیش‌آمده و محدودیت ورود کالاهای خارجی، برندهای ایرانی به‌خوبی توانسته باکیفیت بالاتر و خدمات بهتر جای خود را در بازار تثبیت کنند. درحال‌حاضر برندهای فاخر ایرانی باتوجه‌به زیرساخت‌های مناسب امکان حضور در منطقه را به‌عنوان کالاهای ایرانی دارند.

برندهای ایرانی باتوجه‌به سختی‌ها و دغدغه‌های تولید در کشور، مارکتینگ و برندینگ و توسعه زیرساختی دقت کنند تا همگام با رشد مخاطبان بتوانند نیاز آنها را برطرف کنند تا همیشه در اوج بمانند.

 از نظر شما، پنج مرکز خرید برتر تهران کدام‌اند و چرا؟

 خوشبختانه مراکزخرید خوبی در تهران وجود دارند و واقعا نمی‌توان گفت کدام یک ارجحیت دارند. باتوجه‌به شرایط، رفتار مراکزخرید به‌صورت نوسانی تغییر پیدا می‌کند اما اکثر مراکزخریدی که با دانش مدیریت می‌شوند، از چیدمان، معماری به‌روز و کیفیت خدمات ارائه‌شده خوبی برخوردارند و این مبحث مهمی در کیفیت مراکزخرید است.

 

 

 به نظر شما، نقش مدیر مرکزخرید در موفقیت آن مجموعه و جذب مخاطبان بیشتر چقدر می‌تواند حیاتی باشد؟

 رفتار و بازدهی سیستم‌ها شبیه مدیریت آن خواهند شد. به‌واسطه اینکه تمام ایده‌ها و تصمیم‌گیری‌ها ازسوی مدیر کنترل می‌شوند، پس انتخاب تیم مدیریتی نقش بسزایی در مراکزخرید و جایگاه آن در این صنعت دارد تا بتواند مرکزخرید، پویا و زنده باقی بماند و انتخاب مخاطبان قرار بگیرد.

 از دیدگاه شما، پیش‌نیازهای آموزشی، مطالعاتی یا عملیاتی یک فرد برای فعالیت در این صنعت و نهایتا کسب مسئولیت مدیریت کل یک مرکزخرید چیست؟ و مدیران مراکزخرید در حین فعالیت به چه نوع آموزش‌ها و مهارت‌هایی برای افزایش دانش و بهره‌وری خود نیاز دارند؟

باتوجه‌به ورود دانش جدید در این صنعت و همچنین جایگاه‌های مراکزخرید در کشور، مدیریت با دانش و تجربه امکان‌پذیر است که خوشبختانه آموزش در حوزه‌های مختلف این صنعت شکل گرفته و به‌سرعت ادامه خواهد داشت. آینده صنعت بسیار خوب پیش‌بینی می‌شود؛ مدیران باید همگام با دانش و آموزش‌های روز حرکت کرده و علاوه‌بر رشد فردی تجارب خود را به گروه اجرایی و مدیریتی منتقل کنند.

 در سال‌های فعالیت خود با چه چالش‌هایی روبه‌رو بودید؟

تعامل با برندهای این صنعت و رشد و توسعه، همچنین رسیدگی و جریان داشتن مراکز خرید به‌عنوان موجودی زنده و مسائل به‌وجودآمده مقطعی در کشور، نشانه رفتن مراکزخرید به‌عنوان فضاهای تجمعی چالشی جهت مدیریت و بهره‌برداری بوده است.

 چنانچه مطلب قابل ذکر دیگری باقی مانده، بفرمایید.

مجتمع شمیران‌سنتر در قلب منطقه شمیران با حضور برندهای مطرح فاخر ایرانی پرمخاطب و باکیفیت بازار امروز کشور، همچنین وجود فروشگاه‌های با متراژ بالا و تنوع اجناس بالا، باعث جلوگیری از یکنواختی کالا و خدمات عرضه‌شده در مجتمع همسو با سلیقه مشتریان منطقه خواهد بود. تمرکز بر مدیریت یکپارچه و صحیح واحدهای تجاری با انتخاب صحیح برندهای تولید ملی در کنار معماری شاخص مجتمع شمیران‌سنتر، نوید یک مقصد پویا، نوآور و پرمخاطب برای ساکنان منطقه شمیران خواهد داد.

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , مراکزخرید , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , مدیریت , بهره برداری , برندهای ایرانی , صنعت مراکزخرید , شمیران سنتر

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان