فروش راحت،خرید آسان

فروش راحت،خرید آسان
فروش راحت،خرید آسان

مراکز خرید هوشمند، پلی به سوی آینده تکنولوژیک 
فروش راحت، خرید آسان

روزگاری عبارت «هوشمند» تنها درباره گوشی‌های نسل جدید به کار برده می‌شد اما تکنولوژی به حدی در زندگی مردم رسوخ کرد و به اندازه‌ای کارگشا شد که هوشمندی در سایر عرصه‌ها هم مورد نظر قرار گرفت.
بر این اساس، مراکز خرید هوشمند به تدریج مورد استقبال قرار گرفتند و اکنون یکی از نیازهای دنیای تکنولوژیک حاضر تلقی می‌شوند.

 

 

ماجرای خریدهای هوشمند
سیستم‌های اتوماتیک و هوشمند مراکز تجاری باعث می‌شود افراد بدون تعامل فیزیکی تنها با یک بررسی کوچک خرید خود را انجام دهند. تصاویر اجناس به‌صورت اسکن‌شده از پشت ویترین عبور داده می‌شود و مشتری کالای مورد نظر خود را انتخاب می‌کند. شناسایی مشتری اجناس خاص از طریق چیپ‌های موجود در کارت اعتباری یا پیش‌پرداخت انجام‌شده، میسر می‌شود. سپس معامله اجناس از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. این سیستم خرید موجب صرفه‌جویی در وقت، امنیت بیشتر در خرید و عدم نیاز به کارمند فروش و در نتیجه کاهش هزینه برای صاحب فروشگاه هم می‌شود. علاوه‌بر اینها خریداران می‌توانند از فضای واقعی فروشگاه هم برای انتخاب کالا استفاده کنند. لیستی از کالاها که روی تلفن همراه نمایش داده می‌شود، می‌تواند مشتری را به سمت راهرو و قفسه کالای موردنظر راهنمایی کند. کاربران این تکنولوژی می‌توانند از فناوری نمایش راهنما روی عینک‌های مخصوص استفاده کنند. این مراکز را می‌توان مصداق تغییرات خواند. وقتی صحبت از انقلاب صنعتی است باید روش‌های فروش، بازاریابی، برندسازی و... را هم تغییر داد. بسیاری تصور می‌کنند انقلاب صنعتی فقط روش‌های تولید را تغییر می‌دهد؛ درحالی‌که روش‌های فروش، مهم‌ترین تغییرات را شامل می‌شوند. وقتی صحبت از کسب‌وکارهای جدید می‌شود استارت‌آپ‌ها به عنوان پیشروهای این بخش معرفی می‌شوند. بیشتر استارت‌آپ‌ها تلاش می‌کنند روش‌های تازه‌ای برای فروش ویژه ارائه کنند.

امکانات ویژه از پارکینگ تا رستوران
مال‌های هوشمند در تمامی زمینه‌ها از بهترین و بالاترین امکانات مدرن بهره می‌برند. مثلا پارکینگ‌های هوشمند شما را از هرگونه تلاش اضافه برای یافتن جای پارک بی‌نیاز می‌کنند. به وسیله سنسوری که از پارکینگ هر مرکزخرید دریافت می‌کنید، همراه خودروتان به سمت جای پارک خالی‌مانده می‌روید و به این ترتیب در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود.

 


 
سیستم جالب فودکورت‌ها
 در فودکورت‌ مال‌های هوشمند تنها نیاز به یک میز خالی دارید. همه لیست‌ها و سفارش‌ها از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص نصب‌شده روی گوشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و با چند کلیک همه آنچه باید در رستوران‌ها انجام دهید، صورت می‌پذیرد. مال‌های هوشمند در زمینه مد هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اخیرا به پیروی از ایده آمازون، هر کدام از مشتریان می‌توانند لباس خودشان را به شکل مجازی انتخاب کنند و پس از بررسی‌هایی که سنسور مخصوص روی آنها انجام می‌دهد، بهترین لباس ممکن در هر فروشگاه به آنها پیشنهاد خواهد شد. پس دیگر حتی نیازی به امتحان و پرو لباس‌ها هم نیست و تکنولوژی به کمک یک سنسور این کار را انجام می‌دهد!

 در محاصره تصاویر غول‌آسا 
وقتی وارد یک مال هوشمند می‌شوید در نگاه نخست، صفحات نمایشی بزرگ جلب نظر می‌کند؛ تصاویری که تنها برای نمایش و جذاب‌تر کردن مراکز خرید نیست. هر مشتری می‌تواند با لمس یک بخش از این تصاویر، اثر انگشت خودش را اسکن کند. از این طریق و به کمک سنسور، همه اطلاعات ضبط‌شده از خریدهای قبلی شما بازنمایی می‌شود و می‌توانید در هر فروشگاهی براساس سلیقه خرید، جنس انتخاب کنید! این روزها هر مرکزخرید، یک شبکه وای‌فای اختصاصی خودش را دارد و تمامی اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از طریق یک شبکه عمومی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. البته در مورد پارک هوشمند چنین موضوعی صادق نیست و چندین مجموعه سرور اینترنتی، این کار بزرگ را برای مشتریان انجام می‌دهند. از جمله مزایای مال‌های هوشمند، دسترسی آسان همه مشتریان از هر طبقه اجتماعی به تکنولوژی و مزایای خرید هوشمند است. این عامل فراگیر شدن چنین مراکزی را در پی دارد و گواه این مدعا، رشد روزافزون مراکز خرید هوشمند از زمان عمومیت یافتن در دهه دوم هزاره جدید است. تا سال 2020، نزدیک به دوسوم همه مال‌های دنیا به شکل هوشمند اداره خواهند شد و مراکز خرید عادی فعلی برای بقا چاره‌ای غیر از تطابق با علم روز ندارند.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان