مشکلات تکنولوژیک جذاب صنعت غذا و نوشیدنی

مشکلات تکنولوژیک جذاب صنعت غذا و نوشیدنی
مشکلات تکنولوژیک جذاب صنعت غذا و نوشیدنی

مسائل نظارتی، لجستیکی، موارد مربوط به مصرف‌کننده و فناوری، فرصتی عالی برای تولیدکنندگان موادغذایی و نوشیدنی ایجاد می‌کند، زیرا آنها در راستای گسترش سطوح انعطاف‌پذیری و نوآوری موردنیاز برای عملکرد موفقیت‌آمیز در بازار امروز مبارزه می‌کنند.

هرکسی که در حوزه غذا و نوشیدنی مدرن کار می‌کند به شما خواهد گفت زنجیره‌های تامین می‌توانند گسترده و پیچیده باشند اما تا زمانی که اعداد را بررسی نکنید، درک مقیاس این صنعت دشوار است. هر خریدار B2B به‌طور متوسط روزانه 428سفارش گیج‌کننده از نظر تجاری دارد؛ درحالی‌که غول‌های این بخش مانند والمارت دارای دفترچه آدرس تامین‌کنندگانی هستند که روزانه صدهزار سفارش می‌رسد.

باتوجه‌به پیچیدگی تحویل محصولات منطقی است که برندهای F&B به دیدی کامل از زنجیره تامین نیاز دارند. بااین‌حال، متاسفانه بسیاری از شرکت‌های F&B مدت‌هاست بر سیستم‌های مدیریت داده‌های منسوخ و انعطاف‌ناپذیر تکیه می‌کنند؛ پلتفرم‌هایی که اطلاعات را ذخیره می‌کنند و مانع از درک کامل زنجیره‌های تامین خود ازسوی کارکنان می‌شوند. با سرمایه‌گذاری در ابزارهای ERP مدرن که صراحتا برای F&B طراحی شده‌اند، برندها می‌توانند به‌سرعت با پیچیده‌ترین زنجیره‌های تامین هم کنار بیایند، مشتریان را راضی نگه ‌دارند و سفارش‌ها را به مقصد برسانند.

 

 

زنجیره تامین پیچیده  F&B

پیچیدگی زنجیره تامین F&B معاصر را می‌توان از زوایای مختلفی درک کرد. به‌طورکلی برندها در حال تغییر عادات مشتری هستند.

مدیر استراتژی بخش غذا و نوشیدنی در Infor توضیح می‌دهد از دهه80، سبد محصولات در سراسر صنعت F&B منفجر شده که این امر تولیدکنندگان را مجبور می‌کند جستجوی خود را برای مواد تشکیل‌دهنده بدون توجه به زمان، گسترش دهند.

قانون‌گذاران در هر دو سوی اقیانوس، قوانین مربوط به شفافیت  F&Bرا تشدید کرده‌اند. قانون نوسازی ایمنی غذای  FDA، برندها را ملزم می‌کند به‌طور کامل نحوه تولید محصولات را مستند کنند؛ واقعیتی که بدون شک فشار بیشتری بر تولیدکنندگان وارد می‌کند تا تامین‌کنندگان و ارسال‌کنندگان را به‌طور یکسان ردیابی کنند. اتحادیه اروپا همچنین درحال کار روی دستورالعمل پاسپورت محصول است. خطر ادامه پیامدهای کووید19 وجود دارد. باتوجه‌به برنامه‌های درحال تعلیق بیماری همه‌گیر و قفل‌هایی که مسیرهای حمل‌ونقل طولانی‌مدت را از ریل خارج می‌کند، F&B  هنوز به‌طور کامل بهبود نیافته است. نظرسنجی اکتبر 2022 نشان داد مشکلات نیروی کار، 49درصد از شرکت‌های حمل‌ونقل موادغذایی را نابود می‌کند؛ درحالی‌که 35درصد با برنامه‌ریزی برای اختلالات ناگهانی در عرضه، مبارزه می‌کنند.

 

 

محتوای شرکای ما

براساس یک نظرسنجی در سال2021 ازسوی انجمن ملی رستوران‌های آمریکا، خطر کمبود یا تاخیر در ارسال محصولات در بین برندهای صنعت غذا و نوشیدنی وجود دارد. ناتوانی در زنجیره‌های تامین می‌تواند منجر به تولید محصولات خطرناک، آسیب رساندن به مشتریان و جریمه‌های بالقوه شود.

راه‌حل‌های تخصصی ERP

با درنظرگرفتن این مشکلات، جای تعجب نیست که برندهایF&B  باید به‌طور فزاینده‌ای راه‌حل‌های تخصصی ERP را اتخاذ کنند؛ به‌عنوان مثال، وقتی نوبت به برنامه‌ریزی تقاضا می‌رسد، ابزارهایی مانند Infor از پیش‌بینی آماری پیشرفته و همچنین منابع داده‌های خارجی مانند گزارش‌های آب و هوا استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل شود کارشناسان صنعت دقیقا به چه مقدار موجودی نیاز دارند.

در روشی مشابه، کوکس توضیح می‌دهد چگونه ERP‌های مبتنی بر ابرداده می‌توانند از برنامه‌ریزی عرضه هم پشتیبانی کنند؛ به‌عنوان مثال، اگر‌ERP ها با اسکنرهای اینترنت اشیا که کیفیت محصول را بررسی می‌کنند، ترکیب شوند، داده‌های به‌دست‌آمده می‌تواند مدیران را در‌مورد حلقه‌های ضعیف بالقوه در زنجیره تامین آگاه کند. با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل دقیق داده‌های مربوطه، حتی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هم می‌توانند به‌سرعت ارقام قانونی را در مورد همه‌چیز از شمارش کالری گرفته تا قندهای افزوده ارائه کنند. همچنین پلتفرم‌های مبتنی‌بر ابرداده نمی‌توانند صرفا بینشی درمورد محصولات ارائه دهند. در مقابل، بهره‌برداری از ابزارهای تحلیل داده‌های جهانی می‌تواند به برندها در مدیریت سرمایه انسانی کمک کند.

منبع: Techmonitor.ai

تگها : خرده فروشی , سرمایه گذاری , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , فناوری , مدیریت , نوآوری , موادغذایی , غذا و نوشیدنی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان