معرفی کتاب «رویکرد استراتژیک بر مدیریت فروش فروشگاهی»

معرفی کتاب «رویکرد استراتژیک بر مدیریت فروش فروشگاهی»
معرفی کتاب «رویکرد استراتژیک بر مدیریت فروش فروشگاهی»

فروش فروشگاهی (خرده‌فروشی)(Retailing)، فعالیت‌های کسب‌وکار ازجمله فروش کالا و خدمات به مشتریان -برای مصارف شخصی، خانوادگی یا منزل- را در برمی‌گیرد؛ و شامل هرگونه فروشی به مصرف‌کننده نهایی می‌شود؛ از ماشین و پوشاک گرفته تا غذا در رستوران‌ها و بلیت‌های سینما. فروش فروشگاهی (خرده فروشی) در فرآیند توزیع، در مرحله‌ آخر است.

امروز، خرده‌فروشی در یک تقاطع پیچیده قرار دارد. از یک‌سو، حجم فروش خرده‌فروشی‌ها در بالاترین نقطه‌ خود در تاریخ است. حتی با وجود رکود اقتصادی بزرگ سال‌های اخیر در جهان، «وال‌مارت» شرکت پیشرو در جهان در زمینه‌ فروش است و بالاتر از «اکسون موبایل»، «تویوتا» و دیگر غول‌های تولید قرار گرفته است. زیرا تکنولوژی‌های جدید، بهره‌وری خرده‌فروشی را بهبود می‌بخشند. از سوی دیگر، خرده‌فروشان با چالش‌های بیشماری مواجه می‌شوند. اقتصاد ضعیف در سال‌های اخیر، تأثیر مهمی بر خرده‌فروشان، تأمین‌کننده‌های آنها، و مشتریان سراسر جهان داشته است. بسیاری از مشتریان از خرید خسته می‌شوند، یا زمان کافی برای این کار ندارند. بعضی مکان‌ها، فروشگاه‌های بسیار زیادی دارند و خرده‌فروشان اغلب تخفیف‌های زیادی در قیمت به یکدیگر می‌دهند (حاشیه‌ سود کم). انتظارات مشتری از خدمات، وقتی که بیشتر خرده‌فروشان، سیستم‌های سلف سرویس و اتوماتیک ارائه می‌دهند، بالا می‌رود. برخی از خرده‌فروشان نمی‌دانند که با وب‌سایت چه کنند؛ آن‌ها هنوز بر توسعه‌ تصویر، اطلاعات مشتری و بازخورد و معاملات فروش تأکید دارند. تأثیر رسانه‌های اجتماعی در تطبیق در استراتژی‌های آنها، برای بسیاری از خرده‌فروشان سخت بوده است.

این‌ها، موضوعات کلیدی هستند که خرده‌فروشان باید حل و فصل کنند:

- چگونه می‌توانیم به مشتریان خود بهترین خدمت را بدهیم درحالی‌که به دنبال سود نسبی هستیم؟

- چگونه می‌توانیم در یک محیط بسیار رقابتی، جایی که مصرف‌کنندگان انتخاب‌های بسیار زیادی دارند، دوام بیاوریم؟

- چگونه می‌توانیم به کسب‌وکار خود رونق بدهیم درحالی‌که هسته‌ مشتریان وفادار را حفظ می‌کنیم؟

دیدگاه نویسندگان این کتاب این است: تصمیم‌گیران و مدیران خرده‌فروشی‌ها می‌توانند این پرسش‌ها را با درک کامل و اجرای اصول اساسی خرده‌فروشی در یک استراتژی خرده‌فروشی متمرکز، سیستماتیک و ساختاری، بهتر مورد توجه قرار دهند. این فلسفه، پایه اصلی نگارش این کتاب مدیریت استراتژیک خرده‌فروشی بوده است.

آیا خرده‌فروشان در بازار پرتلاطم و پرابهام امروز می‌توانند شکوفا شوند؟ قطعاً، بله.

 

تگها : اقتصاد , خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , وفاداری مشتریان , توزیع , سود , مدیریت فروش , فروش فروشگاهی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان