نخستین مرکزخرید هوشمند در بهشت غربی پایتخت

نخستین مرکزخرید هوشمند در بهشت غربی پایتخت
نخستین مرکزخرید هوشمند در بهشت غربی پایتخت

 

به گزارش  " ماهنامه تجارت طلایی  " محمد ستاریان، مدیرعامل شرکت تک‌ناهید و سرمایه‌گذار و کارفرمای پروژه الیزیوم  فعالیت حرفه‌ای خود را با طراحی و معماری آغاز کرد‌. او در سال 1390 طی مطالعه‌های انجام شده‌اش در منطقه شهران که در شمال غرب تهران واقع شده است، در منطقه‌ای به نام کوهسار یک مرکزخرید تجاری با عنوان الیزیوم را در دست احداث قرار داد‌. این مرکزخرید با 63 هزار مترمربع زیربنا در میان 2 برج 200 واحدی قرار دارد‌.

در ادامه گفت‌وگوی ماهنامه تجارت طلایی با محمد ستاریان مدیر عامل این شرکت از نظرتان می‌گذرد.

این مرکزخرید چه خدماتی را به مردم ارائه خواهد داد‌؟

مرکزخرید الیزیوم با 14 طبقه‌، امکاناتی نظیر ‌هایپرمارکت‌، 2 طبقه رستوران‌، تالار‌، سینما‌، روف‌گاردن (بام سبز‌)‌، فودکورت و 700 پارکینگ دارد که در مجاورت ساختمان‌های opg  و 3 مرکز آموزش عالی قرار گرفته و با همت متخصصان و تلاشگران 8 درصد از برنامه‌ریزی پروژه فراتر رفته و امید است تا پایان سال 1397 و اوایل سال 1398 به  بهره‌برداری برسد.

طی برنامه‌ریزی‌های اخیر با یکی از موفق‌ترین فروشگاه های زنجیره ای کشور (هایپراستار) قرار شد خدمات شایسته‌ ای در این مرکز خرید برای مردم ارائه شود .

تراکم جمعیت در این منطقه به چه صورت است‌؟

به دلیل تراکم جمعیت بالای منطقه 5 تهران بالاخص منطقه شهران _ کوهسار و بررسی تمام نیازهای اقشار جامعه، طی یک برنامه‌ریزی کاربردی و صحیح‌، این پروژه اجرایی شد.

طی مطالعات انجام شده توسط متخصصان حرفه‌ای، می‌توان منطقه 5  و غرب تهران را از تراکنش مالی و مراوده مالی بسیار بالایی برخوردار دانست‌، چرا که منطقه 5 کمترین سپرده‌گذاری بانکی بلندمدت را داراست و توانسته اولین رتبه را در خصوص افزایش سود مسکن به خود اختصاص دهد.

 

 

دلیل نامگذاری این مرکزخرید (الیزیوم ) چه بوده است ؟

برای نامگذاری و نمای مرکزخرید یک مسابقه طراحی شد که قریب به 400 نام ارسال شد و از این تعداد، 5 نام در مرحله نهایی قرار گرفتند که نام (الیزیوم) به معنای بهشت، انتخاب شد. می‌توان گفت این مرکزخرید برای مردم ساخته شده است، بنابراین باید طراحی و نامش نیز برگرفته از مردم جامعه باشد.

منطقه شهران-کوهسار به دلیل خوش آب و هوا و توریستی بودن و به دلیل نزدیکی به بارگاه امامزاده داوود نام الیزیوم را به خود اختصاص داده، چرا که  این نام به معنای بهشت است و ریشه ایرانی- یونانی دارد.

در واقع اولین رکن اصلی یک پروژه قدرتمند که بتواند مخاطب را به خود جلب کند نام پروژه است‌، به همین دلیل در انتخاب نام الیزیوم دقت و مطالعه زیادی انجام شد تا الیزیوم در ذهن مخاطبان ماندگار شود. خوشبختانه این پروژه با افق خوبی رو‌به‌رو است و در مکان‌یابی آن نیز نهایت دقت لازمه به کار برده شده است، چرا که اتوبان نیایش مسیر ورود و خروج را برای افراد جامعه میسر می‌سازد‌.

 

 

شرایط واگذاری فروشگاه‌ها به چه صورت است‌؟

واگذاری به صورت مالکیت و سند 6 دانگ است که طی یک الحاقیه به نام خریدار و زیر نظر سازمان بهره‌برداری به فروشندگان تعلق می‌گیرد و همچنین کاربری‌های فروشگاه‌ها نیز کاملا مشخص است‌.

تعداد مراکزتجاری در تهران انگشت‌شمار هستند، به طوری که اگر به نسبت جمعیت جوان تهران بتوان مرکزتجاری احداث کرد می‌توان از معضل اصلی جامعه که بیکاری است تا حدودی کاست.

در این مرکزخرید از چه برندهایی دعوت به عمل آمده است‌؟

اگر تمامی برندهای کشور را به 4 گروه تقسیم کنیم‌، از گروه 2و 3 در این مرکزتجاری دعوت به عمل آمده تا با کمک یکدیگر بتوانیم این مجموعه را اداره کنیم. الیزیوم اولین مرکزخرید هوشمند تهران است و تمامی زیرساخت‌ها در بستر فیبر نوری قرار گرفته و حدود 170 فروشگاه تجاری در این مرکزخرید 14 طبقه قرار گرفته‌اند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان