برند نفیس، سبک جدیدی در ارائه محصولات چرمی

برند نفیس، سبک جدیدی در ارائه محصولات چرمی
برند نفیس، سبک جدیدی در ارائه محصولات چرمی

مجموعه چرم نفیس از سال 1388 به صورت تک فروشگاه و با اسمی متفاوت فعالیت خود را در شهر مشهد آغاز کرد. با تغییر سیاست ها و خط مشی مجموعه، از سال 1390 با نام چرم نفیس مشهد با دایرکردن دو شعبه همزمان در برج تجاری آلتون به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود.

مطابق نظرسنجی ها و مطالعات بازار انجام شده، اکثر مشتریان از کمبود تنوع در محصولات چرمی اظهار نارضایتی می کنند.از آنجایی که تنوع مدل ، سبک و رنگ، زیبایی و کیفیت محصول از مشخصه های بارز یک محصول چرمی می باشد، چرم نفیس  از بدو تاسیس تمام توان خود را در تولید کالایی با مشخصات ذکر شده به کار گرفته تا بتواند نیازهای مشتریان را در تهیه کالای چرمی از لحاظ تنوع و کیفیت مرتفع کند.

در این شماره گفتگویی با مهدی موسوی، عضو هیات مدیره چرم نفیس ترتیب داده‌ایم که در ادامه تقدیم حضور شما می شود.

 

 

لطفاً یک بیوگرافی کوتاه از خودتان بگویید و پیرامون سابقه فعالیت برند «چرم نفیس» توضیحاتی ارائه دهید.

مجموعه «چرم نفیس مشهد» توسط آقایان هادی احمدیان‌شکیب (رئیس هیأت‌مدیره)، مهدی فیض‌الله‌زاده موسوی (عضو هیأت‌مدیره) و حامد شارکیان (مدیرعامل)، فعالیت خود را در حوزه تولید و فروش محصولات چرمی در سال 1388 آغاز کرده و با دایر کردن دو شعبه در نقاط خوب و استراتژیک شهر مشهد به‌صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرده است.
این مجموعه در طول مدت‌زمان فعالیت خود، توجه ویژه‌ای به ارائه محصولات چرمی در قالب کیف، کفش، البسه و... با تنوع بالا و کیفیت مناسب داشته است.

 

 تنوع محصولات برند «چرم نفیس» چگونه صورت گرفته است؟

تنوع مدل، سبک، رنگ، زیبایی و کیفیت محصول از مشخصه‌های بارز یک محصول چرمی است. این مجموعه از آغاز تأسیس، تمام توان خود را در تولید کالایی با مشخصات ذکرشده به‌کار گرفته تا بتواند نیازهای مشتریان را در تهیه کالای چرمی از لحاظ تنوع و کیفیت مرتفع کند. یکی از ایرادات اساسی در کالای چرمی، تنوع محصول از لحاظ سبک و مدل در سطح بازار است و مطابق نظرسنجی‌ها و گفت‌وگوهای شفاهی صورت‌گرفته با مشتریان، بیشتر مشتریان از کمبود تنوع در محصولات چرمی اظهار نارضایتی می‌کنند. این مجموعه ایجاد تنوع در محصولات را سرلوحه کار خود قرار داده و در طول مدت فعالیت خود بر این موضوع تأکید داشته و خواهد داشت. درحال‌حاضر مفتخر است که تا حدود زیادی توانسته تنوع محصولات را به‌خصوص در انواع کفش زنانه و مردانه ایجاد کند و پاسخگوی نیاز مشتریان در این زمینه باشد.

 

 برند «چرم نفیس» درحال‌حاضر دارای چند شعبه است و این شعب در کدام شهرها قرار دارند؟

درحال‌حاضر پنج شعبه فعال در شهر مشهد و یک شعبه در تهران درحال خدمت‌رسانی به مشتریان هستند.

 

 

 درحال‌حاضر چند نیروی انسانی در مجموعه شما مشغول به فعالیت هستند و فرآیند اشتغال‌زايی در«چرم نفیس» طی دو سال اخیر چگونه بوده است؟

تعداد ۳۵ نیروی فروشگاهی و اداری هم‌اکنون در «نفیس» مشغول به کار هستند که با احتساب نیروهایی که در بخش تولید فعالیت می‌کنند، این تعداد به‌صورت مستقیم به حدود ۱۲۰ نفر می‌رسد. با توجه به تنوع بالا محصولات چرم، طبیعتاً امکان تولید تمام محصولات در یک واحد تولیدی نیست. شرکت «چرم نفیس» برای سرعت بخشیدن به امر تولید و امنیت تأمین کالا، به‌صورت پیمانکاری اقدام به سفارش‌گذاری محصولات کرده که این امر باعث افزایش تعداد نیرو کار و اشتغال‌زایی بیشتری شده که همگی از حمایت‌های «نفیس» برخوردار هستند.

 

 دغدغه شما در طراحی محصولات چیست و فرآیند طراحی محصولات برند «چرم نفیس» به چه صورت است؟

همیشه برآورده کردن نیاز مشتریان آن هم در حوزه مد، فشن و پوشاک پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، چراکه به‌دلیل تنوع فرهنگ، پهنه جغرافیایی، اختلاف سنی در نسل‌های مختلف و ارتباط با جهان امروز که به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی و اینترنت افزایش یافته، دیگر امکان سکون در یک بعد از فرهنگ که تناسب پوشش و نیاز مردم را پوشش دهد، نیست؛ لذا وجود طراحان، مطالعه بازار و طراحی نیاز مشتریان که کالای کاربردی و درعین‌حال موردپسند ایشان را تولید کند، شدیداً احساس می‌شود. «نفیس» از این امر نیز غافل نبوده و از وجود طراحان زبده بهره گرفته تا در جهت تولید و طراحی محصولات به نفع نیاز مشتریان بهترین استفاده را کند.

 

لطفاً پیرامون برنامه‌های آتی برند «چرم نفیس» در حوزه‌های توسعه شعب، طراحی محصولات و برنامه‌هایی برای رضایت مشتری توضیح دهید.

برنامه پیش روی شرکت «نفیس» برای توسعه فضای تجاری از ماه‌ها قبل تدوین شده که بر این اساس، شعب نیایش تهران و فدک‌مال اصفهان در حال افتتاح هستند و به‌زودی در نقاط دیگر نیز شاهد افتتاح فروشگاه‌های «چرم نفیس» خواهیم بود. ارائه خدمات مطلوب و باشگاه مشتریان را که همواره خود برگ برنده شرکت «چرم نفیس» بوده تقویت کردیم تا رضایت حداکثری همچون گذشته فراهم شود.

 

 توان رقابتی صنعت چرم ایران را در بازارهای جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا صادرات محصول هم دارید؟

امکان رقابت همیشه وجود داشته و اکنون هم این توانایی به‌لحاظ کیفیت و طراحی وجود دارد ولی به‌دلیل عدم ثبات اقتصادی و مهیا نبودن زیرساخت‌های کافی برای تهیه مواد اولیه در موعد مقرر، امکان صادرات پیوسته متأسفانه وجود ندارد.

 

 

باتوجه‌به عدم حضور برندهای خارجی در کشور فکر می‌کنید برندهای ایرانی در این مدت چقدر موفق عمل کرده‌اند؟

 چه قبل از حضور برندهای خارجی و چه در زمان حضور آنها، برندهای چرم در ایران جایگاه خودشان را به‌خاطر ایجاد اعتماد در بین مشتریان حفظ کرده و همیشه این برندهای خارجی بودند که از حضور و رقابت با برندهای چرم ایرانی واهمه داشتند و الان نیز به‌صورت چشمگیری نیاز مشتریان را تأمین می‌کنند، هرچند توسعه و پیشرفت در هر وضعیتی باید از رقابت استقبال کند و ما هم از رقابت با برندهای خارجی استقبال می‌کنیم؛ البته در شرایط برابر که نیاز به اصلاحات در قانون تجارت ایران وجود دارد.

 

اگر برندهای خارجی به ایران ورود پیدا کنند، برخی از برندهای ایرانی دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهند بود، چه توصیه‌ای برای برندهای ایرانی دارید تا بتوانند در سطح بین‌المللی هم به فعالیت خود ادامه بدهند؟

نباید از حضور و رقابت با برندهای خارجی ترسید، چراکه نفس رقابت باعث پیشرفت می‌شود. برندهای ایرانی هم باید همیشه آمادگی رقابت داشته باشند و برای این مهم ابتدا باید زیرساخت‌های خود را بهبود دهند، چه در بخش‌های نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری که خوشبختانه نیروهای کاربلد و حرفه‌ای و تیم‌های مشاور بسیار خوبی در چند سال اخیر در جهت جهانی شدن زیرساخت‌های شرکت‌های ایرانی به کمک برندها آمده‌اند.

 

به‌عنوان سؤال پایانی، از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در این صنعت داشته‌اید مواردی را برای مخاطبان‌مان بیان بفرمایید.

 بزرگ‌ترین و همراه‌ترین مشکل همیشگی صنعت ایران، عدم ثبات اقتصادی خصوصاً نرخ ارز، عدم تأمین به‌موقع مواد اولیه به‌ویژه در حوزه فعالیت مد و پوشاک، قاچاق کالا و ناکارآمدی مدیران تصمیم‌گیر در حوزه مد و فشن بوده است.

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , چرم و فشن , چرم طبیعی , چرم ایرانی , صنعت چرم , چرم نفیس , برند نفیس , نفیس , برند چرم , برند چرم نفیس , کیف چرم نفیس , کیفیت چرم , محصول چرمی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان