نقش پررنگ رسانه‌های اجتماعی در فعالیت‌های حوزه مد و لباس

نقش پررنگ رسانه‌های اجتماعی در فعالیت‌های حوزه مد و لباس
نقش پررنگ رسانه‌های اجتماعی در فعالیت‌های حوزه مد و لباس

نقش پررنگ رسانه‌های اجتماعی در فعالیت‌های حوزه مد و لباس

فعالان حوزه مد و لباس به اهمیت رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات متکی بر اینترنت پی برده‌اند و در این بین اینستاگرام برگ برنده فعالان عرصه مد و لباس در ایران است.

افشار مهاجر، در کتاب گرافیک تبلیغات چاپی می‌نویسد تبلیغ در مفهوم کلی آن، پیام‌رسانی به دیگران به‌وسیله برقراری ارتباط به‌منظور ایجاد تغییر و دگرگونی در دانش، نگرش و رفتار مخاطبان دانست. در تبلیغات «پیام‌رسانی» بخشی از کار است و بخش دیگر آن اقناع یا ترغیب در جهت هدفی مشخص است.

اینستاگرام یک رسانه اجتماعی به‌عنوان ابزار کسب‌وکار و ارتباطات، به مشاغل اجازه دستیابی به مشتریان و تقویت برند خود را در روش‌های جدید می‌دهد و بستری مناسب برای ابراز عقاید و نظرات و امکان برقراری ارتباط از طریق تصاویر خلاقانه را برای کاربران فراهم می‌آورد.

این‌گونه تبلیغات در مقایسه با تبلیغات سنتی از مزایای فراوانی برخورداراست. مطالعات بسیاری در این زمینه نشان می‌دهد با تکیه اینستاگرام با رعایت استانداردهای لازم، می‌توان به برندسازی در بین طرفداران رسید. استفاده از نشانه، رنگ، همسانی، تصاویر خلاق، عنصر علاقه، هشتگ و رعایت فونت مناسب، استانداردهای لازم در رسیدن به این هدف مهم در رسانه‌های اجتماعی است.

رشد فناوری ‌و اطلاعات در سالیان اخیر با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین فرصت‌های فراوانی را برای مصرف‌کنندگان و فروشندگان ایجاد کرده است.

آن‌طور که در «خبرآنلاین» آمده است، فعالان حوزه مد و لباس به اهمیت رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات متکی بر اینترنت پی برده‌اند و در این بین «اینستاگرام» برگ برنده فعالان عرصه مد و لباس در ایران است، آن هم در حالی که متأسفانه رسانه‌های جمعی و خبرگزاری‌ها آن‌گونه که باید روی خوشی به این جریان نشان نمی‌دهند و آنها هیچ ابزار تبلیغاتی خاصی جز این برای معرفی خود و محصولات‌شان ندارند.

این افراد و مجموعه‌ها با استفاده از آن اقدام به تثبیت موقعیت نام و نشان تجاری خود و انتقال اطلاعات یا ارتقای مبادلات بازرگانی خود می‌کنند و به جرأت می‌توان گفت یکی از جدیدترین ابزارهای رسانه اجتماعی در دسترس برندها، اینستاگرام است.

بر این اساس تبلیغات اینترنتی را می‌توان از دو دیدگاه کلان بررسی کرد:

  1. تبلیغات اینترنتی به‌عنوان یک مدل درآمدی: در این دیدگاه تبلیغات اینترنتی یک نوع مدل درآمدی تلقی می‌شود. این دیدگاه در مورد شرکت‌هایی صادق است که با دریافت پول اقدام به تبلیغات می کنند.
  2. تبلیغات اینترنتی به‌عنوان هزینه تلقی می‌شود. این دیدگاه در مورد شرکت‌هایی صادق است که با پرداخت مبالغی، اقدام به تبلیغ کالاها و خدمات خود از طریق شرکت‌های تبلیغاتی می‌کنند.

امروزه برندها با استفاده از بعد قصه‌گویی از اینستاگرام در حال شخصیت خودشان هستند و از طریق گالری تصاویر و ویدئوها، می‌توانند خود را به ‌خوبی معرفی کرده و تجربیات واقعی از محصولات‌شان را ترویج کنند.

تحقیقات متعددی در سال‌های اخیر سعی در کشف این داشتند که با بررسی محتوای تصویری عکس‌های آپلودشده در اینستاگرام، مشخص کنند چطور این شبکه به آنها کمک می‌کند تا هویت برند خودشان را توصیف کنند.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان