نگاهی به نمایشگاه NRF 2024

نگاهی به نمایشگاه NRF 2024
نگاهی به نمایشگاه NRF 2024

بعد از فروکش کردن تب و تاب جمعه سیاه و ایام تعطیلات منتهی به کریسمس، گردهمایی سالانه رهبران بیش از 6000خرده‌فروش و کارگزار این صنعت در نمایشگاه NRF 2024، اتفاقات جدیدی را فراروی صنعت رو به پیشرفت دنیا قرار داد. این نمایشگاه از 13 تا 16ژانویه (23 تا 26 دی‌ماه) برگزار می‌شود و جهان خرده‌فروشی را به وجد می‌آورد.  در‌حالی‌که هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید چه ابزارها و نوآوری‌هایی از کنفرانس امسال سرچشمه می‌گیرند، می‌توان فرض کرد یک فناوری (هوش مصنوعی) در مرکز قرار خواهد گرفت، زیرا پتانسیل آن برای شکل دادن به مسیر صنعت طی سال گذشته به‌طور فزاینده‌ای آشکار شده است.

 

 

طلوع عصر جدیدی برای داده‌ها

بر کسی پوشیده نیست هوش مصنوعی، بهترین فناوری سال‌2023 بوده است. وقتی هوش مصنوعی مولد در اواخر سال‌2022 با ChatGPT در دسترس عموم قرار گرفت، همه نگاه‌ها به پتانسیل این حوزه برای بهبود عملیات تجاری معطوف شد. ابزارهای مولد و مدل‌های زبان، مطمئنا برای برندهای خرده‌فروشی ارزش دارند و ابزارهای تحلیلی به‌عنوان تمرکز اصلی برای خرده‌فروشانی که روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، ظاهر شده‌اند و این برنامه احتمالا به‌عنوان یک موضوع راهنما در سالیان آتی، می‌تواند چراغ راه باشد.

با پشتیبانی پردازنده‌های پیشرفته، تجزیه و تحلیل بلادرنگ در مکان‌های خرده‌فروشی امکان‌پذیر است و بینش دقیق‌تر و دقیق‌تری نسبت‌به عملیات ارائه می‌کند. موارد استفاده برای تجزیه و تحلیل عمیق در خرده‌فروشی تقریبا نامحدود است و رهبران را قادر می‌سازد تا عملکرد را در سراسر زنجیره تامین خود در تاسیسات ذخیره‌سازی و فراتر از آن تجسم کنند. با درنظرگرفتن این موضوع، پیشرفت در قابلیت‌ها، نظارت بر اکوسیستم‌ها و موارد دیگر احتمالا در مرکز بحث‌ها در طول رویداد قرار گرفت.

تجربیات رضایت‌بخش‌تر غرفه‌داران در این رویداد احتمالا جدیدترین و بهترین ابزارها را برای حمایت از خریدهای یکپارچه خریداران به نمایش می‌گذارند، زیرا تجارب شخصی‌سازی برای خریداران همچنان یک فرصت کلیدی برای خرده‌فروشان است. انتظارات و ترجیحات خریداران همیشه درحال تغییر است؛ بنابراین همگامی با این روندها برای خرده‌فروشان حیاتی به نظر می‌رسد. با‌این‌حال، رهبران همچنین باید مزایای استفاده از جدیدترین ابزار یا تجربه را در اهداف بلندمدت خود ارزیابی کنند.

 

 

ابزارهای تحلیلی مدرن از کامپیوتر و هوش مصنوعی برای برجسته کردن روندهای نوظهور استفاده می‌کنند. آنها می‌توانند از طریق فروش، مسیر خرید، بینش و رفتار خریدار به همراه سایر جریان‌های داده، تجزیه و تحلیل کنند تا به خرده‌فروشان نشان دهند خریداران چگونه تعامل دارند. این امر به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا جایی که ممکن است اصطکاک را از بین ببرند و اطمینان حاصل کنند فروشگاه‌های‌شان از طریق چیدمان‌ها و نقشه‌های طبقه موثرتر، شیوه‌های مدیریت موجودی و مدل‌های کار، بهینه‌سازی می‌شوند. داده‌های اندازه‌گیری مخاطب به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد ترکیب کالاها، مکان‌های نمایش تبلیغاتی، طرح‌های پلانوگرام و استراتژی‌های مجموعه‌ای را برای یک تجربه خریدار بهبود بخشند. فیدهای ویدئویی مجهز به بینایی کامپیوتری می‌توانند فیلم خرده‌فروشان را نشان دهند و تاکتیک‌هایی را که دزدان در پیشبرد سرقت استفاده می‌کردند، برجسته کنند.

خرده‌فروشان و فروشندگان در NRF 2024 به احتمال زیاد نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل را برای پشتیبانی از عملیات خرده‌فروشی انعطاف‌پذیرتر نشان خواهند داد. RFID توانست به خرده‌فروشان کمک کند زنجیره تامین را به‌‌صورت سراسری مشاهده و اقلام را از کارخانه تا انبار ردیابی کنند. با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل این داده‌ها در کنار بینش‌های رفتار خریداران، سیستم‌های خرده‌فروشی هوشمند می‌توانند دوباره پر کردن انبارها را خودکار و مدل‌های کار را بهینه کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید آینده چه چیزی برای خرده‌فروشان به ارمغان خواهد آورد. درحالی‌که NRF 2024 همیشه بستری برای پیشرفت است، نمایشگاه بزرگ امسال توانست یکی از برگ‌های کتاب‌ تاریخ خرده‌فروشی باشد. پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی، سیستم‌های متصل، تجزیه و تحلیل داده‌های پیش‌بینی‌کننده و اینترنت اشیا، وعده بزرگ خرده‌فروشی برای سال آینده میلادی است.

منبع: risnews.com

تگها : خرده فروشی , فروش , هوشمندسازی , سرمایه گذاری , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , هوش مصنوعی , فناوری , نمایشگاه , تجاری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان