«نیونیل» پاسخی به نیازهای طیف جوان جامعه

«نیونیل» پاسخی به نیازهای طیف جوان جامعه
«نیونیل» پاسخی به نیازهای طیف جوان جامعه

برند «نیونیل» از دسته برندهای پیشرو در طراحی لباس است که با تمرکز بر استایل‌های محبوب و با الگو گرفتن از طبیعت به طراحی و تولید پوشاک برای ایرانیان می‌پردازد. این تولیدات در سایه به‌کارگیری خیاط‌های حرفه‌ای و کارآزموده و مواد اولیه و پارچه‌های باکیفیت به‌دست می‌آید. برند «نیونیل» بر این اعتقاد شکل گرفته است که هر ایرانی شایسته بر تن کردن پوشاک فاخر و باکیفیت است. در این شماره گفت‌وگویی با مدیرعامل این برند ترتیب داده‌ایم که در ادامه از نگاه‌تان می‌گذرد.

لطفاً خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی خودتان در این صنعت برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.

رؤیا اسدزاده بنیانگذار و مالک برند «نیونیل» هستم، فوق‌لیسانس حقوق و وکیل پایه یک دادگستری، در سال‌های

84 تا 98 فعالیت گسترده‌ای در زمینه واردات پارچه و پرده از کشورهای ترکیه و چین داشتم و درحال‌حاضر مالک کارخانجات گروه صنعتی «آذرگلبافت» در صنعت نساجی و برند «بلونی» در صنعت تولیدات پی‌وی‌سی هستم.

اولين‌بار چه زمانی به فكر توليد پوشاک افتادید؟ مشخصات و ویژگی‌های شایان‌ذکر محصولات شما که به‌نوعی امضای شما محسوب می‌شوند، چیست؟

تولید پوشاک باتوجه‌به پیشینه خانوادگی بنده به سال‌های پیش برمی‌گردد. در ابتدای امر، تولید پوشاک زنانه را با نام تجاری نیکان شروع کردیم و خوشبختانه در آن زمان هم از لحاظ فروش و رضایت مشتری در سطح مطلوب قرار داشتیم. با خروج برندهای خارجی تصمیم بر این شد که تولید را گسترش و برندسازی اصولی انجام دهیم که در نتیجه فعالیت برند نیونیل در سال 1396 شروع شد و از همان ابتدای امر بنا را بر این هدف قرار دادیم که تولید لباس را به شکلی انجام دهیم که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و استانداردهای جهانی را تا حد ممکن رعایت کنیم ولی درعین‌حال فرهنگ و نیاز جامعه ایرانی را درنظر بگیریم.

 

 

برای شروع همکاری با طراحان لباس چه مواردی مدنظر شماست و چه مهارت‌هایی از نیرویی که به‌عنوان یک طراح در مجموعه شما مشغول به کار می‌شود، انتظار دارید؟

از آنجا که مشتریان هدف برند ما طیف گسترده و جوانی از جامعه را دربرگرفته است، طراحان ما از طرفی خودشان جزو این گروه سنی هستند تا بتوانند نیازهای این جامعه را بهتر شناسایی کنند و درعین‌حال اشتیاق و علاقه بسیاری به این کار داشته و همکاری می‌کنیم.

در استخدام نیرو و انتخاب همکار چه مواردی برای شما حائزاهمیت است؟ درحال‌حاضر چه تعداد نیروی کار در مجموعه شما مشغول‌به‌کار هستند؟

درحال‌حاضر حدوداً 150 نفر در واحدهای مختلف به‌صورت مستقیم و حدود 250 نفر به‌صورت غیرمستقیم در مجموعه نیونیل مشغول به فعالیت هستند. در بحث استخدام همکاران، مجموعه پارامترهای را در نظر گرفته است اما بر این باور هستیم که تخصص اکتسابی است اما وفاداری، احترام، مسئولیت‌پذیری باید در نیروی همکار وجود داشته باشد. قطعاً این موارد برای ما بسیار حائزاهمیت است. بااین‌حال همکاری با متخصص در هر حوزه برای ما بسیار مهم است و خوشبختانه تا به امروز افراد متخصص در خانواده نیونیل دور هم جمع شده‌اند.

چه زمانی بیشترین عکس‌العمل مثبت را از مشتری دریافت کرده‌اید و از اقدامات خود در جهت مشتری‌مداری برای‌مان بگویید.

خط مقدم هر برند قطعاً فروشگاه‌های آن هستند. مجموعه «نیونیل» همیشه درصدد است که تجربه خرید شیرین و جذابی را برای مشتریان ایجاد کند و از همان ابتدای امر که مشتری احساس نیاز پیدا کند، ما همراه آنها هستیم و همیشه سعی ما بر این بوده است تا نیاز مشتری به بهترین حالت برطرف شود، چون بر این باور هستیم که زمانی که حس مثبت در مشتری ایجاد شود، همان حس نیز به ما منتقل می‌شود و این یک زنجیره بی‌پایان است.

 

 

به نظر شما برای تداوم حضور در بازار، برندی همانند «نیونیل» چه اقداماتی باید انجام بدهد؟

خوشبختانه رقابت صنعت پوشاک این روزها در کشور بسیار احساس می‌شود و این رقابت باعث ایجاد سرزندگی و شادابی دوباره در این صنعت شده است. سیاست برند نیونیل در شرایط کنونی صنعت و اقتصاد کشور، تولید کالاهای با کیفیت بالا، مقرون‌به‌صرفه و با کمترین آسیب به محیط‌زیست است.

درحال‌حاضر برند «نیونیل» چه تعداد شعب در سطح کشور و در چه شهرهایی دارد؟

درحال‌حاضر دارای هفت شعبه فعال با مساحت،4700 مترمربع در شهرهایی همچون تهران، کرج، آمل، بروجرد و قم هستیم و درحال گسترش و توسعه شعب در بهترین فضاها هستیم که در چند ماه آینده افتتاح این شعب صورت می‌گیرد.

لطفاً پیرامون برنامه‌های آتی برند «نیونیل» در حوزه‌های توسعه شعب، طراحی محصولات، اضافه کردن لاین مردانه و برنامه‌هایی برای رضایت مشتری توضیح دهید.

در پاییز 1401 باتوجه‌به نیاز مشتری و توانایی برند نیونیل، تصمیم به شروع فصل جدید گرفتیم که با افزایش دسته‌بندی محصولات و اضافه کردن لاین مردانه همراه بوده و با این حرکت روبه‌جلو و با کمک مشتریان خود به دنبال گسترش شعب هستیم.

در پایان، از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در صنعت پوشاک داشته‌اید، مواردی را برای مخاطبان‌مان بیان کنید.

در «پنج نیروی رقابتی ‌پورتر»، نیروی اول، تهدید تازه‌واردها (کوتاه بودن دیوارهای ورود) نام دارد. در این بخش به این نکته تأکید می‌شود که هر صنعتی که راه و روش برای تازه‌واردها هموار و دردسترس باشد، به‌تدریج با چالش حاشیه سود مواجه می‌شود که صنعت پوشاک از این قانون مستثنا نیست. به همین دلیل بازار بسیار رقابتی است. برندهای پوشاک باید همیشه مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا داشته باشند که از گردونه خارج نشوند و همین مسئله کار را بسیار سخت و چالشی و درعین‌حال جذاب و شیرین می‌کند. باتوجه‌به محیط صمیمی و اعتماد بسیاربالا در خانواده نیونیل، ما به این باور ایمان داریم که هیچ چالشی مانع پیشرفت روزافزون نیونیل نخواهد شد و به امید روزهای بسیار روشن در این صنعت هستیم.

تگها : پوشاک , خرده فروشی , تولید پوشاک , برندسازی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , صنعت پوشاک , مشتری مداری , برند ایرانی , توسعه شعب , طراحی , رقابت , مشتری , نیونیل , مسئولیت پذیری , نیروی کار

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان