هایپرمارکت‌های بزرگ دنیا چگونه در سال 2021 با یکدیگر در حال رقابت هستند؟

هایپرمارکت‌های بزرگ دنیا چگونه در سال 2021 با یکدیگر در حال رقابت هستند؟
هایپرمارکت‌های بزرگ دنیا  چگونه در سال 2021 با یکدیگر در حال رقابت هستند؟

صنعت خرده فروشی یکی از بزرگترین صنایع در جهان و ایران است. تا مدت ها مهم ترین عامل رقابت در صنعت خرده فروشی تعداد شعب و مکان جغرافیایی آن ها بود. اما سوال اصلی اینجاست که داغ ترین موضوع رقابتی خرده فروش ها در سال ۲۰۲۱ چیست؟

در سال ۲۰۲۱، حذف صف های طولانی پرداخت پول یا ایجاد راحتی انجام تراکنش پرداخت به یکی از زمین های بازی رقابت صنعت خرده فروشی بخصوص در حوزه سوپرمارکت و هایپرمارکت تبدیل شده است. غول های صنعت خرده فروشی دنیا چه در حوزه آنلاین (همچون آمازون) و چه در حوزه سنتی و آفلاین (از جمله تسکو) در حال رقابت برای افزایش راحتی پرداخت پول و حذف صف های طولانی در گیت های خروجی هستند.

 



علت شروع این رقابت از یک سو آمازون بود. آمازون در سال ۲۰۱۹ با مطرح کردن سبک جدیدی از فروشگاه ها به نام آمازون گو از راه اندازی فروشگاه هایی بدون صف پرداخت خبر داد. این نوع از فروشگاه ها به صورت در لحظه و هوشمند کالاهایی که خریداری کردید را شناسایی کرده و قابلیت امکان پرداخت در اپلیکیشن فروشگاه را فراهم می آورد. از سوی دیگر کرونا نقش مهمی در شکل گیری این رقابت داشت.

در این راستا، در هفته اخیر خبر بازگشایی فروشگاه های بدون صف برند انگلیسی تسکو نیز بیرون آمد. خبری که نشان می دهد رقابت هایپرماکت ها در این نوع از فروشگاه ها به کشور انگلیس هم سرایت کرده است.

با این وجود، این مفهوم همچنان توسط برندهای بزرگ در حال تست و خطا است و باید دید چه کسی در نهایت استاندارد بازار را تعیین و برنده این بازی رقابتی می شود.

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , فروشگاه های بین المللی , تسکو , اپلیکیشن فروشگاه , برند انگلیسی تسکو , هایپرماکت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان