هر آنچه باید از مشاور برندسازی بدانید

هر آنچه باید از مشاور برندسازی بدانید
هر آنچه باید از مشاور برندسازی بدانید

مشاور برندسازی راهکارهایی را که می‌توان به‌عنوان استراتژی برندسازی استفاده کرد را به ما معرفی می‌کند و می‌تواند به‌خوبی نشان دهد که با انتخاب یک برند برای شناخته شدن در میان مردم در بازارهای جهانی که مملو از برندهای مختلف است، می‌توان رقابتی هدفمند را درراستای رسیدن به بهترین جایگاه برنامه‌‏ریزی کرد. مشاور برندسازی باتوجه‌به توانایی‌های خود می‏‌تواند برندسازی را به مرحله اجرا برساند و موفقیت در مرحله نهایی را تدوین کند. درست است که برند یک فرد مسلما نشان‌دهنده هویت او نیز هست اما مشاور برندسازی بیان می‌کند که مهمترین موضوع آن است که بعد از استراتژی‌های او، باید دید مخاطبان چه تعریفی از او در ذهن دارند و در بعضی از موارد نیز برعکس است، چراکه باید دید که صاحب برند، مخاطبان‌ را چگونه تعریف می‌کند.

نقش مشاور برندسازی در کسب‌وکار چیست؟

باتوجه‌به شرایط کسب‌وکار امروز و رقابت‌های تنگاتنگ سازمان‌ها، دیگر برندسازی یک عامل ضروری و مهم برای حیات کسب‌وکار هر شخصی است و در صورت برندسازی نکردن، باید منتظر تصرف شدن بازار ازسوی رقیبان خود بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که با دریافت مشاوره برندسازی، برند خود را بسازید و هم به بازار و هم به مشتریان نشان دهید که متفاوت و خاص هستید و می‌توانید خواسته‌های مشتریان را به‌خوبی برآورده کنید. برندها می‌توانند در ذهن مخاطب در مورد محصول، کمیت و کیفیت آن احساسی را ایجاد ‌کنند. این احساس مشتریان، از استفاده محصولات و خدمات شما سرچشمه می‌گیرد و تعیین‌کننده انتخاب بعدی مشتری بین برند‌های متعدد است. بهتر است بدانید برندسازی با داشتن یک برند قوی بر پایه ایده قوی شروع می‌شود؛ ایده‌ای که شما و کارکنانتان را به کمک مشاوره برندسازی مناسب با کسب‌وکار شما دربر می‌گیرد. به یاد داشته باشید که برند شما به کلیه سازمان‌تان نفوذ می‌کند. زمانی که سازمان شما با یک برند قوی آشکارسازی شود، مشاوره برندسازی می‌تواند تمام اهداف‌تان را در برند نشان دهد و اطلاعات کامل و مفیدی را برای مشتریان فراهم آورد.

 

 

چرا مشاوره برندسازی مهم است؟

مشاوره برندسازی می‌تواند شما را در مسیر درست برندسازی یاری کند و همچنین میتواند به شما کمک کند که برند خود را به بهترین روش به مشتریان هدفمند خود معرفی کنید؛ ازاین‌رو مشاوره برندسازی ضروری و مهم است.

مشاور برندسازی کیست؟

بهتر است که بدانید مشاور برندسازی تحلیل‌ها، راهکارها و بازاریابی عمومی و تخصصی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا محصولات خود را به فروش برسانند. به‌طور معمول مشاور برندسازی این کار را با آنالیز برند و همچنین مشاهده اینکه در مقابل رقبا چگونه ایفای نقش کنند، انجام می‌‏دهد و با نام استراتژیست برندها هم شناخته می‌شود. یک مشاور برندسازی قادر است شرکت‌های کوچک را با آنالیز بازار، بازرسی وبسایت، بازاریابی محتوا، جست‌وجوی کلمات کلیدی و ویدئومارکتینگ به کمپانی‌های بزرگ و قدرتمند تبدیل کند.

چگونه می‌توان یک مشاور برندسازی مناسب انتخاب کرد؟

انتخاب یک مشاور برندسازی مناسب، به‌ویژه برای سازمان‌هایی که برای اولین‌بار از آنها کمک می‌گیرند، یک چالش به حساب می‌آید. بهترین روش انجام این کار، مصاحبه با حداقل سه الی پنج مشاور برندسازی و سپس محدود کردن آن‌ها به یک مشاور برندسازی مناسب براساس ارزیابی در زمینه‌های متعدد است. بهتر است که بدانید مشاور برندسازی می‌تواند باتوجه به میزان تجربه، به‌ویژه در مورد استفاده از کانال‌های متنوع و واسطه‌ها در موقعیت‌های حساس و مهم، ارزیابی شود. در حال ایده‌آل سازمان‌ها باید مشاور برندسازی را انتخاب کنند که هم بتواند طراحی برند و هم بتواند استراتژی برند آن را ارائه دهد.

یک مشاور برندسازی را انتخاب کنید که از تمام چیزهایی که سازمان می‌گوید پیروی نمی‌کند، چراکه مدیران را به چالش می‌کشد تا به اینگونه از منطقه امن خود بیرون بیایند و در معرض آسیب قرار گیرند، زیرا زمانی که احساس عدم اطمینان کنند، راهی را برای خلاقیت و نوآوری پیدا خواهند کرد. همچنین مهم است که شریکی را برای سازمان خود انتخاب کنید که به هدف برند شما باور داشته باشد و استراتژی برندسازی را پیشرو با آن طرح‌ریزی کند. یک استراتژیست برند خوب و مناسب فردی است که بتواند حالت آینده سازمان را تصور کند و بداند چگونه می‌تواند از برندسازی، کسب‌وکار سازمان به موفقیت برسد. مهندس پویان قدم‌لی، یک مشاور برندسازی با سال‌ها تجربه مدیریت و راه‌اندازی برندهای مختلف آماده کمک و راهنمایی دادن به شما عزیزان است.

شرح وظایف مشاور برندسازی

وظایف مشاور برندسازی:

درک ماهیت و هدف سازمان: زمانی که مشاور برندسازی با یک کمپانی همراه می‌شود، وظیفه اول او شامل درک ماهیت و هدف سازمان با برگزاری جلسات مختلف و گروه‌های بحث و گفت‌وگو با اعضای اصلی مدیریت و دپارتمان‏‌های برندسازی و بازاریابی سازمان است. چشم‌انداز، اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت، مأموریت، پیشنهادهای خاص فروش، ارزش برند و توانایی آن، بازار هدف، مصرف‌کنندگان مد‌نظر و تمام سابقه برند باید به‌صورت کامل ازسوی مشاور برندسازی شناخته و یادداشت شود تا اینگونه بتواند راه پیشروی سازمان را سازماندهی کند.

آنالیز تنگناها: یکی از مهم‌ترین دلایل برای استخدام مشاور برندسازی در سازمان‌ها کم‌اهمیت شدن برند و با هدف افزایش به اشتراک‌گذاری بازار و بالا بردن ارزش برند است. مهم‏ترین وظیفه مشاور برندسازی، آنالیز شرایط دشوار و تنگناهاست، چراکه با وجود آنها برند نمی‌تواند به اهداف مطلوب خود برسد.

دسترسی به احساس مصرف‌کننده: مصرف‌کنندگان بهترین سفیر برند در کمپانی هستند و برای یک مشاور برندسازی دسترسی به احساس مصرف‌کننده، با به اجرا درآوردن تحقیق و مطالعه اولیه و همچنین ثانویه، حائز‌اهمیت است.

برنامه‌ریزی استراتژی‌های بازاریابی وتبلیغاتی: مرحله بعد از درک ماهیت کسب‌وکار و ویژگی‏‌های خدمات و محصولات پیشنهادی، برنامه‌ریزی موثر استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی است که به برند کمک می‌کند تا فروش محصولاتش را از محدوده فعلی بالاتر ببرد.

تحقیق درباره رقیبان: برای مشاور برندسازی مهم است تا در مورد رقیبان مستقیم و غیرمستقیمی که برند با آن‌ها در بازار روبه‌رو است، تحقیق کند تا بتواند ابزارهای تبلیغاتی، برنامه‌های بازاریابی، روش‌هایی برای بالا بردن ارزش برند و کمک به سازمان برای رسیدن به برتری در رقابت را پیشنهاد کند.

افزودن تجربه خدمات بعد از فروش: همچنین مشاور برندسازی نیاز دارد یک سرویس پشتیبانی از مشتری و به‌صورت کلی ثبت تجربه حین و پس از خرید محصول را طراحی و اجرا کند تا به برند در حفظ مشتریان و تبدیل آنها به مصرف‌کنندگان وفادار و همیشگی کمک کند.

 

 

خدمات مشاوره برندسازی شامل چیست؟

خدمات مشاوره برندسازی عبارت‌اند از:

نام‌گذاری برند:  نام برند مهم‌ترین عوامل یادآوری کسب‌‌وکار در ذهن مخاطبان و مشتریان است. حال مشاور برندسازی می‌تواند در انتخاب نام تجاری مناسب فضای کسب‌وکار، شما را راهنمایی کند.

طراحی هویت بصری: برند هویت بصری برند میتواند یادآوری نام تجاری را برای مشتریان آسان و راحت‌تر کند. طراحی هویت بصری هر برند از کارهای تخصصی است که اغلب صاحبان کسب‌وکار توانایی و تخصصی کافی را در این زمینه ندارند؛ از این رو پیشنهاد می‌شود از خدمات مشاوره برندسازی راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

طراحی شخصیت برند: شخصیت هر برند مجموعه رفتارها و همچنین اقداماتی است که کسب‌و‌کارها برای برقراری ارتباط با دیگران انجام می‌دهند.

طراحی حس برند: حس برند نقش بسزایی در ایجاد وفاداری مشتریان ایفا میکند. حس برند یکی از پارامترهای مهم در جذب و حفظ مشتریان است که باید در جلسات همفکری مدیران و صاحبان کسب‌وکار با مشاور برندسازی سازمانی طراحی و همچنین پیاده‌سازی شود.

طراحی استراتژی: داشتن استراتژی کسب‌وکار لازمه موفقیت است، برای پشتیبانی از نام تجاری باید به تدوین استراتژی‌های ناب پرداخت.

طراحی ادبیات برند: ادبیات برند بایدها و نبایدهای برند و همچنین چگونگی ارتباط با مخاطبان را تعریف می‌کند. حضور مشاور برندسازی در کسب‌وکارها می‌تواند هزینه‌های اضافی از طراحی و اجرای اشتباه در فرآیند برندسازی به حداقل رساند.

تگها : پوشاک , خرده فروشی , برندسازی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , موفقیت , بازاریابی , تبلیغات , طراحی , وفاداری مشتریان , مشاور برندسازی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان