هویت بصری؛ قطعات پازل یک برند

هویت بصری؛ قطعات پازل یک برند
هویت بصری؛ قطعات پازل یک برند

بسیاری از افراد زمانی که کلمه برند را می‌شنوند مفهوم لوکس بودن  کالا  اولین چیزی که به ذهنشان خطور می‌کند، در صورتی که این باور صحیح نیست! برند یک کالا نیست، بلکه مجموعه‌ای از برداشت‌های افراد که شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است. همان چیزی که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن، تشویق به خرید محصول می‌شود.

هویت بصری همان چیزی است که یک برند به‌خصوص را از سایر برند‌های موجود در بازار، متمایز می‌کند و شامل لوگو، رنگ سازمانی، شعار تبلیغاتی، ست اداری و… می‌شود. به نوعی تمام این بخش‌ها را می‌توان قطعات یک پازل دانست که اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند، هویت معنا پیدا می‌کند و جدا از هم تاثیری ندارند. در این شماره با حمید احمدی، مدیر استودیو تبلیغاتی مینوسا که در حوزه  عکاسی، برندینگ و مارکتینگ فعالیت دارند گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کرده و درباره تحصیلات آکادمیک خود توضیحاتی ارائه دهید.

حمید احمدی هستم متولد فروردین 1362. آشنایی خود با دنیای عکاسی را مرهون پدرم می‌دانم. از همان دوران کودکی در کنار پدر با این حرفه آشنا شدم تا اینکه از سال1383 به‌صورت مستقل و حرفه‌ای فعالیت در زمینه عکاسی را آغاز کردم و فعالیت خود را صرفا به تجربیات کاری محدود نکردم. در سال1384 برای فراگیری این هنر و حرفه به‌صورت آکادمیک وارد دانشگاه هنر و معماری شدم. این روزها پس از گذشت 20سال سابقه در این حرفه به‌عنوان موسس و مدیر استودیو مینوسا در زمینه عکاسی تبلیغاتی تمرکز و فعالیت دارم.

سوابق فعالیت شما به چه حوزه‌هایی معطوف می‌شود؟

سوابق فعالیت ما بیشتر در حوزه‌های تبلیغاتی، عکاسی مد و فشن، زیبایی و صنعتی است.

تحصیلات در رشته عکاسی و شناخت کامل از این حوزه  و فعالیت در بحث برندینگ چقدر در موفقیت شما تاثیرگذار بوده است؟

امروزه، با توجه به نیاز کسب‌وکارها، برای تولید محتوا نیازمند آگاهی از مباحث برندینگ هستیم. برندینگ و تولید محتوا مکمل یکدیگر و عکس و فیلم از ارکان مهم تولید محتوا هستند. بدون ایجاد هویت بصری مطلوب برندینگ، موفقیت امکان‌پذیر نخواهد بود. ما در تیم استودیو مینوسا به این مهم واقف هستیم و این ویژگی از مزیت‌های مجموعه ماست.

با توجه به رشته تحصیلی شما ورودتان به حوزه برندینگ و تبلیغات چگونه رقم خورد؟

یکی از اهداف اصلی تولید عکس و فیلم برای صاحبان کسب‌وکار برندینگ است. با تجربه چندین ساله همکاری با این عزیزان متوجه شدیم نسبت به هزینه‌هایی که در مورد عکس و فیلم انجام می‌شود در زمینه برندینگ نتیجه مناسبی نمی‌گیرند. سعی کردیم برای پیشبرد بهتر این مسئله تجربیات خود را با این افراد به اشتراک بگذاریم و تا جای ممکن کمک شایانی در این حوزه به انجام برسانیم.

لطفا در رابطه با اهمیت هویت بصری یک سازمان یا برند توضیح دهید.

مشخصا عمده‌ترین نمود تمام شخصیت برند و استراتژیک‌ها در هویت بصری آن مشخص می‌شود. بعد از اینکه یک روح برای یک برند طراحی می‌شود می‌بایست در یک جسم آن را ارائه دهیم که آن جسم هویت بصری یک مجموعه است. (هویت بصری یک نماد برای منتقل کردن تمام فاکتورهای یک برند است.)

مهم‌ترین اقلام هویت بصری یک برند چیست؟

هویت بصری یک مبحث بسیار تخصصی است و بخش‌های گسترده‌ای دارد، مانند لوگو، رنگ، دیزاین و... . باتوجه‌به تخصص ما، عکاسی و فیلمبرداری با درنظرگرفتن آرکی‌تایپ هر برند انجام می‌پذیرد که شامل انتخاب مدل، فضا، دکور، استایل، نحوه نورپردازی و طراحی سناریوی فیلمبرداری است.

شما سابقه همکاری با کدام برندها و مراکزخرید را کارنامه فعالیت خود دارید؟

تولیدکننده‌ها و واردکننده‌های بنام، در زمینه پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهرات، لوازم آرایشی بهداشتی، ماشین‌آلات صنعتی و... .

چالش اصلی برندهای ایرانی از نگاه شما چیست؟

 عدم برنامه‌ریزی زمانی برندها، برای تولید محتوا و رونمایی از محصول

 عدم آگاهی از اهمیت فیلم و عکس برای بیان هویت و ارزش برند و محصول خودشان

 عدم آگاهی و دانش از برندینگ و سنتی رفتار کردن با مقوله هویت بصری

لطفا توضیحاتی پیرامون روند فعالیت استودیوی خود به‌خصوص در حوزه مشاوره برای حفظ هویت بصری برند ارائه فرمایید؟

باتوجه‌به نیاز صاحبان کسب‌وکار یکی از خدمات متمایز استودیو مینوسا برای پیشبرد بهتر پروژه، مشاوره رایگان پیش از شروع پروژه است تا صاحبان کسب‌وکار در راستای ایجاد هویت بصری پس از یاری گرفتن از مشاوران ما آمادگی لازم را برای برنامه‌ریزی و نتیجه‌گیری بهتر به‌دست آورند.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , برندینگ , هویت بصری , عکاسی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان