واقعیات آماری آمازون در سال سپری‌شده

واقعیات آماری آمازون در سال سپری‌شده
واقعیات آماری آمازون در سال سپری‌شده

آمازون از درآمد سه‌ماهه چهارم خود در سال گذشته رونمایی و ادعا کرد موفقیتی بی‌سابقه را رقم زده است.

 این برند بالاترین سود عملیاتی تاریخ خود را در کنار سریع‌ترین سرعت خدمات و کاهش قابل‌توجه هزینه‌های خدمات آن هم برای اولین‌بار از سال2018 گزارش کرد.

درحالی‌که آمازون کل درآمد خود را فاش کرد، ارزش ناخالص کالا یک معیار کلیدی ارزیابی نشد. عمده فروش از طریق کمیسیون و واسطه‌ها رقم خورده و به‌طور قابل‌توجهی با رقم کل ارزش ناخالص متفاوت است. تحلیلگران صنعت، درآمد ناخالص جهانی آمازون در سال2023 را بین 700 تا 750میلیارد دلار تخمین زده‌اند که نزدیک به 73درصد از کل درآمد از ایالات‌متحده نشات می‌گیرد.

 

 

این نشان می‌دهد درآمد ناخالص این برند در ایالات‌متحده بین 510 تا 546میلیارد دلار است و افزایشی بین 40 تا 45میلیارد دلار را نشان می‌دهد. در مقایسه، بخش تجارت خرده‌فروشی وزارت بازرگانی ایالات‌متحده تخمین می‌زند. سود کلی خرده‌فروشی در سال2023 با رشد 3.6درصدی درمجموع به 5.13تریلیون دلار رسید. سهم آمازون به‌تنهایی 23.6درصد از کل رشد خرده‌فروشی ایالات‌متحده است و تقریبا یک‌چهارم کل خرده‌فروشی‌های جدید را به خود اختصاص داد.

 

 

ازآنجایی‌که والمارت درحال تهیه گزارش خود درمورد درآمدهای سه‌ماهه چهارم سال2023 است، باید دید در سال جاری کدام خرده‌فروش در فروش ایالات‌متحده پیشتاز خواهد بود. بااین‌حال، رقابت بین این غول‌های خرده‌فروشی بر تاثیر قابل‌توجه آنها بر ترجیحات مصرف‌کننده و چشم‌انداز وسیع‌تر خرده‌فروشی تاکید می‌کند و فرصت‌های محدودی را برای خرده‌فروشان دیگر باقی می‌گذارد.

 

منبع: Forbes.com

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , آمازون , والمارت , درآمد

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان