والمارت و معضلی به نام کارمندان

والمارت و معضلی به نام کارمندان
والمارت و معضلی به نام کارمندان

والمارت به‌عنوان بزرگ‌ترین کارفرمای خصوصی در جهان از بسیاری جهات نماینده صنعت خرده‌فروشی گسترده‌تری است. این شرکت بیش از 1.5میلیون کارگر آمریکایی یا تقریبا یک‌دهم از 15.5میلیون نفر شاغل در این بخش را استخدام می‌کند. این یعنی یک کارگر حداقل سه‌برابر بیشتر از هر خرده‌فروش فیزیکی دیگری برای والمارت کار می‌کند. در واقع، والمارت تعداد کارگران بیشتری را در ایالات‌متحده نسبت‌به سه خرده‌فروش بزرگ فیزیکی بعدی تارگت، کروگر و هوم دیپو استخدام می‌کند. این کارمندان در تمام 50ایالت آمریکا زندگی و کار می‌کنند. والمارت در بیش از 5200مکان از شهرهای بزرگ گرفته تا شهرهای کوچک و فراتر از آن، فعالیت دارد. بیش از دوسوم کارگران والمارت، تمام‌وقت هستند و به‌طور متوسط حداقل 34ساعت در هفته کار می‌کنند؛ درصدی غیرعادی در میان خرده‌فروشان و جایی که میانگین صنعت، کمتر از 30ساعت است. کارمندان والمارت که حداقل 30ساعت در هفته کار می‌کنند واجد شرایط دریافت مزایا هستند.

 

 

خرده‌فروشی به‌طور‌کلی بالاترین نرخ گردش نیروی کار را در هر بخش دارد اما کارمندان معمولی والمارت حداقل به مدت پنج سال در این برند، ثبات شغلی دارند.  داگ مک میلون، مدیرعامل این برند، قبل از پست ریاستی اخیر به‌عنوان یک کارمند ساعتی در اسکله‌های بارگیری با این برند شروع‌به‌کار کرد و سه‌چهارم مدیران حقوق‌بگیر والمارت کار خود را به‌عنوان کارمندان ساعتی شروع کردند. مک میلون گفت: «ما دائما در تلاش هستیم تا ارزش‌های خود را از طریق فرهنگ سازمانی خودمان زنده و نردبان فرصت‌ها را بلندتر کنیم.» حدود 5درصد از همه کارگران ایالات‌متحده چندین شغل دارند و کارمندانی هم گفتند چندین نفر از همکارانشان یک کار تمام‌وقت یا نیمه‌وقت دارند یا زمانی که در والمارت نبودند، کار برگزاری کنسرت انجام می‌دادند. یک کارگر گفت: «گر شما به‌طور معمول از ساعت 9 تا 5 کار می‌کنید، هنوز هم می‌توانید در یک شیفت تعطیل یا آخر هفته‌ها در اینجا باشید زیرا ما تا ساعت 11 شب باز هستیم.»

 

 

حدود 600هزار نفر برای والمارت در خارج از ایالات‌متحده کار می‌کنند و درحالی‌که یک کارمند در سراسر جهان در سال گذشته متوسط  27136دلار درآمد داشت، کارگر معمولی در تگزاس احتمالا کمی بیشتر حقوق می‌گیرد. کارمند معمولی احتمالا 18.12دلار در ساعت در تگزاس درآمد دارد؛ جایی که میانگین دستمزد ایالتی والمارت کمی بالاتر از میانگین دستمزد ایالات‌متحده 17.50دلار است. یک کارمند با یک برنامه هفتگی 35ساعته، حدود 33000دلار در سال درآمد  دارد.

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , صنعت خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , والمارت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان