ورود رسمی Primark به خاورمیانه با همکاری Alshaya تا پایان ۲۰۲۵

ورود رسمی Primark به خاورمیانه با همکاری Alshaya تا پایان ۲۰۲۵
ورود رسمی Primark به خاورمیانه با همکاری Alshaya تا پایان ۲۰۲۵

Primark ، برند بین‌المللی مد ارزان‌ که مدت‌هاست بر صحنه خرده‌فروشی در سراسر اروپا تسلط دارد، برای نخستن حضور خود در خاورمیانه با همکاری Alshaya Group آماده می‌شود.

پس از اعلام این همکاری در سپتامبر ۲۰۲۴، Primark  رسماً تأیید کرد اولین فروشگاه‌هایش در سراسر شورای همکاری خلیج‌فارس را قبل از پایان امسال افتتاح خواهند شد که با خیابان‌های کویت شروع می‌شود و پس از آن سه مکان اصلی در دبی شامل Dubai Mall، Mall of the Emirates و City Centre Mirdif در اوایل سال ۲۰۲۶ افتتاح می‌شوند.

این چیزی بیش از گسترش خارجی برای خرده‌فروش ایرلندی با ۴۶۰  فروشگاه به‌حساب می‌آید و نشان‌دهنده جهش حساب‌شده Primark در منطقه‌ای است که هم به ارزش اهمیت می‌دهد و هم تجربه‌محور است و همچنین به‌طور فزاینده‌ای فصل جدیدی از خرده‌فروشی جهانی را تعریف می‌کند.

 

 

چشم‌انداز خرده‌فروشی شورای همکاری خلیج‌فارس مملو از مصرف‌کنندگان جوان و مدگرا با نگاهی تیزبین به قیمت و ارزش برند است. برگزیدن Alshaya به‌عنوان شریک، انتخابی استراتژیک است. Alshaya  با بیش از چهارهزار فروشگاه در ۱۸ کشور و سابقه‌ای اثبات‌شده در گسترش برندهای خرده‌فروشی بین‌المللی در خاورمیانه، دانش محلی عمیقی از منطقه و توان عملیاتی خود را به ارمغان می‌آورد. Steve Vickerstaff ، مدیر ارشد عملیاتی این برند به اقدامات بزرگ پیش رو در سال جاری اشاره کرده و گفته Alshaya از معرفی چندین برند جدید به بازار ازجمله Primark هیجان‌زده است.

این موضوع، تغییر رویکرد Alshaya  از تثبیت جایگاه خود در بازارهای جدید به دوبرابر کردن رشد در مناطق تحت نفوذ را برجسته کرد. Vickerstaff گفت: «بخش عمده‌ای از درآمد ما از ۱۰ برند و پنج بازار حاصل می‌شود.» او افزود عربستان‌سعودی همچنان ارزش‌محورترین و مهم‌ترین بازار در منطقه است؛ آنچه شاید به حرکت بعدی Primark اشاره داشته باشد.

پس از ایجاد پایه‌های محکم در بریتانیا و ایرلند، Primark 2 دهه گذشته را به ورود و گسترش روش‌مند در اروپا و ایالات‌متحده اختصاص داد و در هر مورد، استراتژی خود را متناسب با رفتار مصرف‌کننده محلی تنظیم کرد.

ورود به خاورمیانه نشان‌دهنده یک چرخش مشابه است که مدل کم‌هزینه و پرحجم را با تجربیات خرده‌فروشی محلی ترکیب می‌کند. مدیرعامل موقت Primark گفت: «ما از برداشتن گام بعدی در مسیر توسعه جهانی خود، یعنی ایجاد فروشگاه‌های جدید جهت لذت‌بردن مشتریان، هیجان‌زده‌ایم. آماده شدن برای افتتاح اولین فروشگاه‌هایمان در خاورمیانه با همکاری Alshaya فوق‌العاده است. می‌دانیم که در حال حاضر گروه قوی از خریداران آماده و منتظر ما هستند و معتقدیم منطقه خلیج‌فارس پتانسیل زیادی برای Primark  و ارزش پیشنهادی ما دارد. بی‌صبرانه منتظریم اولین فروشگاه Primark  خودمان را اواخر امسال در خیابان‌های کویت ارائه کنیم؛ قبل از اینکه به گسترش با فروشگاه‌های بیش‌تر برای سال آینده در دبی ادامه دهیم.»

علاوه بر اینها John Hadden ، مدیرعامل Alshaya Group  گفت: «از زمانی که چند ماه پیش همکاری خود را اعلام کرده‌ایم، شاهد بوده‌ایم مشتریان ما چقدر از افتتاح فروشگاه‌های فوق‌العاده Primark در منطقه هیجان‌زده هستند. به همکاری با Primark بسیار افتخار می‌کنیم و همگی مشتاقانه منتظر اولین فروشگاه‌های مورد انتظار در چند ماه آینده هستیم.»

ارزش Primark بر زنجیره‌های تأمین ساده، منبع‌یابی مقرون‌به‌صرفه و طیف گسترده‌ای از محصولات متکی بوده است.

 

 

Alshaya ، مقیاس منطقه‌ای بی‌نظیر و تخصص عملیاتی را به ارمغان می‌آورد. این گروه با بیش از 70 برند درحال سرمایه‌گذاری در پایداری، فناوری چندکاناله و وفاداری مشتری است. همگی این موارد برای حفظ موفقیت در شورای همکاری خلیج‌فارس حیاتی هستند.

اگر فروشگاه‌های آینده در کویت و دبی با خریداران منطقه‌ای پر شوند، Primark می‌تواند به نیرویی قابل‌توجه در خرده‌فروشی خاورمیانه تبدیل شود.

با توجه به اینکه قیمت مناسب به تقاضایی فزاینده در بازارهای شورای همکاری خلیج‌فارس تبدیل شده و برندهای جهانی بر قالب‌های متمرکز بر ارزش تمرکز می‌کنند، همکاری دوجانبه اخیر، یکی از مورد انتظاری‌ترین رونمایی‌ها در تقویم خرده‌فروشی منطقه است. با ترکیب مناسب قیمت، حضور و مشارکت، Primark درست در لحظه مناسب از راه می‌رسد!

 

منبع: Imagesretailme.com

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , primark , alshaya

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان