چرا سازمان‌ها باید از تجهیزات موبایلی صنعتی استفاده کنند

چرا سازمان‌ها باید از تجهیزات موبایلی صنعتی استفاده کنند
چرا سازمان‌ها باید از تجهیزات موبایلی صنعتی استفاده کنند

شرکت‌ها همیشه به‌دنبال فناوری‌های جدید برای بهره‌وری بهتر و گردش کار بهینه جهت صرفه‌جویی در زمان و هزینه هستند. وقتی نوبت به انتخاب سخت‌افزارهای موبایلی می‌رسد، پایین بودن هزینه تهیه این دستگاه‌ها، عامل کلیدی برای اکثر خریداران است. گوشی‌های هوشمند شخصی معمولاً با قیمت پایین‌تری نسبت‌به گوشی‌های صنعتی در دسترس هستند اما دستگاه‌های سازمانی صنعتی، بادوام و قابل تعمیر طراحی شده‌اند تا برای مدت‌زمان طولانی‌تری مورد استفاده قرار گیرند.

در این مقاله، نگاه دقیق‌تری خواهیم داشت که چرا استراتژی انتخاب یک دستگاه صنعتی برای سازمان‌ها مناسب‌تر است.

دستگاه‌های سازمانی برای محیط‌های صنعتی طراحی شده‌اند

استفاده از تلفن هوشمند شخصی به‌عنوان یک دستگاه سازمانی می‌تواند منجر به مشکلات زیادی شود؛ برای مثال به‌دلیل شکنندگی این دستگاه‌ها ممکن است در محیط‌های کارگاهی و خشن به‌راحتی شکسته شوند و سازمان مجبور به تعمیر یا تعویض دستگاه شود. به‌طور معمول، چرخه عمر دستگاه‌های غیرصنعتی تقریباً دو سال پس از راه‌اندازی به پایان می‌رسد؛ بنابراین یافتن منبع جایگزین می‌تواند مشکل‌ساز باشد، همچنین می‌تواند منجر به تحمیل هزینه‌های اضافی بر سازمان‌ها شود؛ به‌عنوان مثال، یک سخت‌افزار جدید که وارد سازمان می‌شود ممکن است به تنظیمات نرم‌افزاری، لوازم جانبی جدید یا آموزش بیشتر برای کارمندان نیاز داشته باشد. این مشکلات را می‌توان با انتخاب دستگاهی که به‌طور خاص برای استفاده سازمانی طراحی شده، حل کرد؛ برای مثال، شرکت point mobile هندهلدها و موبایل‌های هوشمند صنعتی با رتبه IP67،IP68 را که در برابر سقوط‌های متعدد تا ارتفاع 1.8 متری مقاومت می‌کند ارائه می‌دهد که این تجهیزات بسیار بادوام و مناسب برای محیط‌های صنعتی است. علاوه‌بر این، عرضه تضمینی و مستمر قطعات و خدمات پس‌ازفروش 10 ساله این شرکت یک مزیت عالی برای سازمان‌ها محسوب می‌شود. در طول دوره خدمات پس‌ازفروش، به‌روزرسانی‌ها و نسخه‌های اصلی سیستم‌عامل ارائه می‌شوند تا کسب‌وکارها را فعال نگه دارند و به کاربران کمک کنند روی موارد مهم‌تری تمرکز کنند.

 

 

پشتیبانی فنی و گارانتی جامع

دستگاه‌های حرفه‌ای سازمانی دارای گواهینامه GMS/CTS توسط Google هستند، به این معنی که بیشتر برنامه‌نویسی ها از استاندارد Google SDK پیروی می‌کنند. بااین‌حال، برای یکپارچه‌سازی و سفارشی‌سازی پیشرفته‌تر، یک SDK اضافی توسط سازنده ارائه می‌شود. مزیت دیگر دریافت پشتیبانی کامل توسط یک تیم فنی اختصاصی با پشتیبانی حرفه‌ای در سطح سازمانی در هر زمان است که سازندگان  گوشی‌های هوشمند غیرصنعتی معمولاً چنین خدماتی را ارائه نمی‌دهند.

برای کمک به شرکت‌ها در انتخاب سخت‌افزار مناسب، Google برنامه Android Enterprise Recommended خود را در سال 2018 راه‌اندازی کرد که دستگاه‌هایی که مجموعه‌ای از الزامات استاندارد را برآورده می‌کنند به‌عنوان یک محصول توصیه‌شده گواهی می‌کند و از این طریق به کسب‌وکارها برای انتخاب دستگاه مناسب کمک می‌کند.

 

 

امکان خواندن بارکد با سرعت و دقت بالا

اکثر برنامه‌های کاربردی در سازمان‌ها به اسکن بارکد نیاز دارند. این بارکدها اغلب در مکان‌هایی هستند که دسترسی به آنها سخت است یا حتی آسیب دیده‌اند. یک گوشی هوشمند غیرصنعتی فاقد فناوری مناسب برای خواندن بارکد در شرایط ناقص است اما هندهلدها و گوشی‌های هوشمند سازمانی دارای بارکد اسکنر قوی هستند یا با یک نرم‌افزار اسکن بارکد قدرتمند با استفاده از دوربین، فوکوس خودکار داخلی ارائه می‌دهند که اسکن بارکدهای یک‌بعدی و دو بعدی با سرعت بالا را برای کاربران فراهم می‌کند.

 راهکارهای نرم‌افزاری، موردنیاز سازمان‌ها

در سازمان‌های بزرگی که لازم است بیش از صد دستگاه برای پاسخگویی به نیازشان تهیه شود. بدون استفاده از ابزارهای اختصاصی سازمانی، این کار زمان زیادی را هدر می‌دهد، زیرا هر دستگاه باید به‌صورت دستی راه‌اندازی شود که علاوه‌بر هدر دادن زمان می‌تواند منجر به اشتباهاتی هم شود. راهکار شرکت POIN MOBILE برای این مسئله استفاده از ابزار  EmKitاست، یک کیت خدمات ارزش افزوده، شامل حالت کیوسک، کلون و ابزارهای پشتیبان که همگی رایگان و از پیش نصب‌شده هستند، همچنین MDM‌هایی مانند SOTI و Airwatch با شرکتPOINT MOBILE  همکاری می‌کنند و اپلیکیشن‌های این شرکت‌ها از قبل روی محصولاتPOINT MOBILE  نصب شده که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا دستگاه‌های تلفن همراه خود را از راه دور مدیریت کنند.

 

 

  گستردگی لوازم جانبی دستگاه‌های موبایلی صنعتی

درحالی‌که تلفن‌های هوشمند غیرصنعتی معمولاً فقط با یک شارژر ارائه می‌شوند، طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی موبایل‌های صنعتی برای کاربردهای مختلف در دسترس است. پایه شارژهای دو و چهار عددی دستگاه و باتری، به شارژ همزمان دستگاه‌ها و باتری‌ها کمک می‌کند که شرکت‌هایی که سه شیفت کار می‌کنند با مشکل روبه‌رو نشوند. شارژرهای باکیفیت ماشین نیز در دسترس هستند. باتری قابل تعویض (باتری‌های پرقدرت که تقریباً دو روز متوالی گوشی‌ها را روشن نگه می‌دارند) به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌راحتی باتری‌ها را با باتری‌های پرقدرت‌تر تعویض کنند. همچنین با استفاده از قابلیت hot swap این امکان برای کاربر فراهم می‌شود که بدون بسته شدن نرم‌افزارهای در حال اجرا باتری دستگاه را تعویض کنند.

در پایان باید به این مسئله اشاره کرد که استفاده از دستگاه‌های موبایلی غیرصنعتی در اکثر کشورهای توسعه‌یافته منسوخ شده و سازمان‌ها اکثراً از تجهیزات موبایلی صنعتی استفاده می‌کنند.

 

 

گردآورنده: میلاد ایزدفر

مدیر فروش و بازاریابی شرکت سیناپ، ارائه‌دهنده راهکارهای سیستم‌های شناسایی خودکار مبتنی بر بارکد و RFID

تگها : خرده فروشی , فروش , هوشمندسازی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , فناوری , تلفن های هوشمند , سخت افزار , مدیر فروش , مدیریت از راه دور , مدیریت از راه دور فروشگاه , شرکت سیناپ , تلفن هوشمند , بارکدخوان , لوازم جانبی موبایل , تجهیزات موبایلی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان