چرم نیاوران هنر دست بانوان ایران زمین

چرم نیاوران هنر دست بانوان ایران زمین
چرم نیاوران هنر دست بانوان ایران زمین

«چرم نیاوران» یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چرم دست‌دوز در ایران محسوب می‌شود که در زمینه اشتغالزایی بخصوص برای بانوان، بسیار موفق عمل کرده است. وجود ۲شعبه در مشهد و یک شعبه در سمنان به ۵۰۰ خانم فرصت  داده تا از طریق کار در منزل برای این برند، توانایی‌های خودشان و محصولات چرم نیاوران را به بهترین نحو ارائه کنند. به این بهانه مصاحبه‌ای با ناهید زراعتی، مدیرعامل برند چرم نیاوران ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

لطفا یک بیوگرافی کوتاه از خودتان برای مخاطبانمان بفرمایید و پیرامون سابقه فعالیت برند «چرم نیاوران» توضیحاتی ارائه دهید.

ناهید زراعتی هستم و از سال۱۳۹۱ کار خود را در حوزه چرم ‌دست‌دوز آغاز کردم. در ۲۰سالگی و هم‌زمان با تولد فرزندم، طرح یک کسب‌وکار در ذهنم جرقه زد و اگرچه مسیر بسیار سخت می‌نمود، اما شعله اراده‌ای که در وجودم زبانه می‌کشید، تشنه پرورش مخلوق دیگری نیز بود. این شد که «نیاوران» همپای فرزندم، به دنیا آمد و پرورش یافت. امروز پس از گذشت زمان، بنده و تیمم، ‌به‌سوی رشد و توسعه گام برداشته‌ایم. حجم تولید در ابتدا بسیار محدود بود و محصولات به‌صورت بازاریابی حضوری برای فروشگاه‌های سطح شهر به فروش می‌رفتند. اما اکنون، پس از گذشت ۱۲سال، نیاوران به بزرگ‌ترین مجموعه تولید محصولات چرمی دست‌دوز ایران تبدیل شده است. این مجموعه با افتخار و اعتبار به‌عنوان کارآفرین نمونه در سال1401 شناخته شده است.

 

 

تنوع محصولات برند «چرم نیاوران» چگونه صورت گرفته است؟

ما در چرم نیاوران تبدیل شده‌ایم به بزرگ‌ترین چرم دست‌دوز در ایران که تمرکز بر تولید محصولات خاص از قبیل چمدان‌های کابین سایز و خلبانی هستند و سایر محصولات تخصصی کالا از قبیل اکسسوری، دیپلمات و کیف‌های زنانه و مردانه است.

 

برند «چرم نیاوران» درحال‌حاضر دارای چند شعبه است و این شعب در کدام شهرها قرار دارند؟

درحال‌حاضر 3 شعبه، دو شعبه در مشهد و یکی در سمنان در حال ارائه خدمات هستند.

 

درحال‌حاضر چند نیروی انسانی در مجموعه شما مشغول به فعالیت هستند و استخدام نیروی انسانی در «چرم نیاوران» طی دو سال اخیر چگونه بوده است؟

تعداد افراد اشتغال به صورت مستقیم بین ۳۰تا ۳۵نفر هستند و به‌صورت غیر‌مستقیم بیش از ۵۰۰نفر خانم توانمند شده و قسمت دوخت محصولات را به‌صورت حرفه‌ای در منازل خود انجام می‌دهند.

 

 

به عنوان بانوی کارآفرین هدف شما از فرآیند اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانواده چیست؟

حدود ۱۲سال پیش که کار چرم‌دوزی را شروع کردم به‌خاطر وجود دخترم که تازه به دنیا آمده بود کار در منزل را آغاز کردم. بعدها که کسب‌وکارم بزرگ‌تر شد به این فکر کردم که چقدر خانم‌هایی که امکان کار کردن بیرون از خانه را ندارند یا شرایطشان مثل ۱۲سال پیش من است و هدف و رسالتم این شد که برای بانوان اشتغالزایی کنم. خدا را شکر تا الان توانسته‌ام بیش از ۵۰۰نفر خانم را توانمند کرده و به صورت مشاغل خانگی برای آنها شغل ایجاد کنم.

 

با توجه به اینکه محصولات شما دست‌دوز هستند، دغدغه شما در طراحی محصولات چیست و فرآیند طراحی محصولات برند «چرم نیاوران» به چه صورت است؟

هدف و استراتژی ما در مجموعه چرم نیاوران طراحی و تولید محصولاتی خاص چرمی متفاوت با بقیه برند‌هاست. از جمله تمایزات این مجموعه با توجه به نوع دوخت و فرآیند تولید می‌توان به کنترل کیفی بسیار بالا خدمات، پس از فروش برای افرادی که دنبال محصولی متفاوت و خاص می‌گردند، اشاره کرد.

 

لطفا پیرامون برنامه‌های آتی برند «چرم نیاوران» در حوزه‌های توسعه شعب، طراحی محصولات و برنامه‌هایی برای رضایت مشتری توضیح دهید.

با توجه به فرآیند تولید محصولات و سابقه ۱۲ساله مجموعه برنامه چرم نیاوران این است که در کلانشهر‌ها و در مناطق خاص شعبه داشته باشد و بیشتر روی صادرات محصولات تمرکز کنیم.

 

توان رقابتی صنعت چرم ایران را در بازارهای جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا صادرات محصول هم دارید؟

به نظرم با توجه به تجربه چند ساله خودم و حضور در نمایشگاه‌هایی که در هشت کشور مختلف داشتم، در صنعت چرم در دنیا حرفی برای گفتن داریم و اگر کمی بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم می‌توانیم به نتایج بسیار بهتری برسیم، صادرات محصول به کشورهای عمان، امارات، ترکیه و قزاقستان داریم.

 

 

در دو سال اخیر، چه افتخاراتی کسب کرده‌اید و چه تغییراتی را در مجموعه‌های خود ایجاد کرده است؟

 کارآفرین برتر در حوزه صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۰

 کارآفرین برتر سال ۱۴۰۱در حوزه مشاغل خانگی

 رتبه نخست در جشنواره ستارگان زمان (ویژه بانوان) در سال ۱۴۰۱

 دکتری کسب‌وکار از دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران

 اشتغال‌زایی برای بیش از ۵۰۰ زن

 

به عنوان سوال پایانی، از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در این صنعت داشته‌اید مواردی را برای مخاطبان‌مان بیان بفرمایید.

به عنوان یک زن در تمام این سال‌ها مشکلات زیادی را گذراندم و خدا را شکر می‌کنم که توانستم این برند را به عنوان یک برند خاص به مردم کشورم معرفی کنم و خدا را شکر استقبال بسیار خوبی از محصولات شده و امیدواریم در آینده نزدیک هنر دست بانوان سرزمینم را جهانی کنیم.

تگها : اشتغال زایی , کسب و کار , اشتغالزایی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , برند چرم , برند چرم نیاوران , چرم نیاوران , چرم دست ساز , ناهید زراعتی , شعب چرمی , تولیدکننده چرم

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان