چگونه از marketing technology در صنعت خرده‌فروشی استفاده کنیم؟

چگونه از marketing technology در صنعت خرده‌فروشی استفاده کنیم؟
چگونه از marketing technology در صنعت خرده‌فروشی استفاده کنیم؟

معمولا برای شروع چارچوب زیر درراستای ارائه راهکارهای خلاقانه جدید به‌منظور استقرار سیستم‌های تکنولوژی بازاریابی در صنعت خرده‌فروشی پیشنهاد می‌شود:

 در ابتدا اهداف تجاری و نیازهای مشتری را تعریف کنید. اهداف کمپین بازاریابی چیست؟ مشتریان هدف چه کسانی هستند؟ نقاط درد، ترجیحات و انتظارات آنها چیست؟

سپس درمورد بازار و رقبا تحقیق کنید. روندهای فعلی و بهترین شیوه‌ها در صنعت خرده‌فروشی چیست؟ نقاط قوت و ضعف رقبا چیست؟ چگونه می‌توانیم خود را از آنها متمایز کنیم؟

در ادامه فناوری‌ها و کانال‌های کلیدی را شناسایی کنید. موثرترین و نوآورانه‌ترین فناوری‌ها و کانال‌ها برای دستیابی به مشتریان و جلب مشارکت آنها کدام‌اند؟ چگونه می‌توانیم از تجارت تلفن‌همراه، رسانه‌های اجتماعی، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی، AR ،VR و سایر فناوری‌های نوظهور به‌منظور ایجاد تجربه‌ای یکپارچه و شخصی‌شده برای مشتری استفاده کنیم؟

 

 

پس از آن راه‌حل‌ها را طراحی و آزمایش کنید. ایده‌ها و مفاهیم خلاقانه برای کمپین بازاریابی چیست؟ چگونه می‌توانیم از هنر گرافیک، ویدئو، صدا، گیمیفیکیشن و سایر عناصر تعاملی برای جلب توجه و علاقه مشتریان استفاده کنیم؟ چگونه می‌توانیم عملکرد راه‌حل‌ها را اندازه‌گیری و بهینه کنیم؟ در انتهای این چارچوب توصیه می‌شود که ارزیابی نتایج را فراموش نکنید.

چگونه می‌توانیم راه‌حل‌ها را در پلتفرم‌ها و بازارهای مربوطه راه‌اندازی و مقیاس‌بندی کنیم؟ چگونه می‌توانیم بازخوردها و نتایج کمپین را رصد و تحلیل کنیم؟ چگونه می‌توانیم از نتایج یاد بگیریم و پیشرفت کنیم؟

 این یک چارچوب کلی است که می‌تواند با توجه به زمینه و محدوده خاص پروژه بازاریابی سازگار و سفارشی شود.

برخی از ابزارهای کاربردی برای نصب فناوری بازاریابی در صنعت خرده‌فروشی عبارت‌اند از:

 برنامه‌های موبایل:

اپلیکیشن‌های موبایل راه قدرتمندی برای ارتباط با مشتریان و ارائه یک تجربه خرید راحت و شخصی به آنها است. برنامه‌های موبایل همچنین می‌توانند ویژگی‌هایی مانند برنامه‌های وفاداری، اعلان‌های فشاری، کوپن‌ها، بررسی محصول و واقعیت افزوده را ارائه دهند؛ برای مثال، اپلیکیشن Sephora به مشتریان این امکان را می‌دهد تا محصولات آرایشی را با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود به‌صورت مجازی امتحان کنند.

رسانه‌های اجتماعی:

رسانه‌های اجتماعی کانالی حیاتی برای دستیابی به مشتریان و جذب مشتریان به‌ویژه نسل‌های جوان هستند. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به خرده‌فروشان کمک کنند تا آگاهی از برند ایجاد کنند، سرنخ ایجاد کنند، ترافیک و تبدیل‌ها را افزایش دهند. خرده‌فروشان همچنین می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی برای نمایش محصولات خود، به اشتراک‌گذاری نظرات مشتریان، برگزاری مسابقات و ایجاد محتوای تولیدشده ازسوی کاربر استفاده کنند؛ به‌عنوان مثال، استارباکس از اینستاگرام برای تبلیغ نوشیدنی‌های فصلی خود، به اشتراک‌گذاری عکس‌های مشتریان و تعامل با طرفداران استفاده می‌کند.

 

 

کلان داده و هوش مصنوعی:

 داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی می‌توانند به خرده‌فروشان کمک کنند تا بینشی در مورد رفتار، ترجیحات و نیازهای مشتری کسب کنند. خرده‌فروشان می‌توانند از داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی برای تقسیم‌بندی مشتریان، شخصی‌سازی پیشنهادات، بهینه‌سازی قیمت‌گذاری، پیش‌بینی تقاضا و بهبود مدیریت موجودی استفاده کنند. خرده‌فروشان همچنین می‌توانند از داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی برای ایجاد ربات‌های چت، دستیارهای صوتی و موتورهای توصیه استفاده کنند که خدمات و رضایت مشتری را افزایش می‌دهد؛ به‌عنوان مثال، H&M از داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل بازخورد مشتری، داده‌های فروش و روند بازار با هدف ایجاد محصولات و مجموعه‌های بهتر استفاده می‌کند.

AR و VR:

AR و VR می‌توانند تجربه‌های همه‌جانبه و تعاملی را برای مشتریان، چه آنلاین و چه آفلاین، فراهم کنند. AR و VR می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا محصولات را تجسم کنند، آنها را امتحان و گزینه‌های مختلف را کشف کنند. AR و VR همچنین می‌توانند حس سرگرمی و هیجان ایجاد کنند و باعث افزایش تعامل و وفاداری مشتری شوند؛ برای مثال، IKEA از AR و VR استفاده می‌کند تا به مشتریان اجازه دهد ببینند مبلمان و لوازم جانبی در خانه‌هایشان چگونه به نظر می‌رسند.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , اشتراک گذاری , بازار , هوش مصنوعی , بازاریابی , مدیریت , اپلیکیشن , وفاداری مشتریان , رقابت , رسانه های اجتماعی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان